Hop til indhold
  • 0

Tkhansen
 Share

Spørgsmål

Jeg har et muligvis trivielt problem med min alarm installation. Forrige ejer har lavet en del modifikationer som muligvis er det der giver mig grå hår. 

Når der indtræffer en alarm som enten skaber overstyring af lys, eller en røgalarm, hvor statuspanelet i soveværelset/skabet går på rødt, og alt lys i huset blinker, så kan jeg ikke finde ud af at stoppe det/nulstille det fra noget andet sted i huset. 

Overstyring af lys, da skal jeg ind i serviceview og lave ændringen manuelt. Ved en røgalarm/overfaldsalarm, hvor hele huset blinker, da kan jeg ikke gøre andet end at hive strømmen fra IHC'en i tavlen og starte den op igen. Og derefter laver jeg krumspring for at nulstille alting. Jeg har ikke én metode, jeg ved virker. 

Men, når en alarm går, og hele huset blinker, burde der ikke være en kontakt/en funktion, et sted, hvor det hele kan "nulstilles?" Jeg synes jeg kan læse mig frem til at i entre/bryggers/garage, da kan det resettes på "sluk alt" knappen. Men det fungerer ikke rigtig for mig...

Hvordan burde det standard, fungere? Jeg har smidt en serviceview billede op. Ved ikke om det er af nogen værdi ift hjælp til forståelse?

Alarm IHC.png

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henning, og tak for din altid store hjælpsomhed. Dvs at hvis jeg indtaster koden i tastaturet mens det står på, så burde alt blive normalt? Her har jeg nemlig oplevet at den ikke har godtaget koden. 

Er det evt noget du kunne have interesse i at kigge på i dit regi?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutes ago, Tonny Nymann said:

Hej

kan se at den forrige ejer har lavet ændringer i blokken :-(

Ville nok kigge efter en ny blok  :-) ved LK opdaterede alarmblokken for 1-2 år siden.

Tror ikke der er mange der benytter LK standard mere.

 

Ja, der er vist ikke mange steder i FB der ikke er blevet rodet. Tak for input Tonny. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok