Hop til indhold
  • 0

Frustration :-)


Per Andresen
 Share

Spørgsmål

Hej i forummet. 

Det lyder som en dårlig joke, men for 8 år side glemte jeg mit password til min controller. fik rådet koble dig på via USB

Det nåede jeg så i dag :-)

Nu kan jeg hverken huske versions nummer eller software modeller

Jeg prøvede at koble mig på via usb men fik den vedhæftede fejl (USB kan ikke findes)

Efter lang tids bøvnel læste jeg om firmware updater, den kørte jeg og fik det ud der er på det andet billede..

Nu er spørgsmålet, what to do, og hvad har jeg af hardware mm

Nogen der kan hjælpe ?

/Per

ihc1.JPG

ihc2.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv med http://usb i en browser og åben så adminview. Her kan du rette password, se firmware og HW versioner etc.

Hvis din controller er 8 år gammel, er det sandsynligvis en HW6.1, og så kan du ikke lægge firmware 2.3.586 i den. HW 6.1 supporter max 2.7.220, og hvis du har en meget gammel FW i den, skal du starte med at lægge FW 2.7.199 i den. Personligt vil jeg forblive på 2.7.199, da den synes at være mere stabil end 2.7.220.

Skulle du få Java fejl m.m., så følg rådene i tråden "Java problemer igen igen".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

Tak for svaret.

Jeg har nok forklaret mig forkert, i dag er der firmware 2.3.586 på enheden.

Skal jeg så løfte den til  2.7.199 eller ?

Ja jeg har java fejlen, jeg synes ikke jeg kan finde en workaround på den, kører windows 10. skal jeg finde en gammel win xp maskine ?

Noget andet med firmware update, hvad er faren i det ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sorry. Det var lidt sent i går. 2.3.586 er selvfølgelig ældre end end 2.7.199. Du bør løfte den til 2.7.199, og ikke længere.

Hvilken Java fejl får du. Der er jo desværre mange forskellige. Der er en fejl som ikke er beskrevet, og som gælder for ældre firmware. Det er TLS kryptering. Ældre firmware supporter kun TLS 1.0. Man skal derfor fjerne support for TLS 1.1 og 1.2 i Java for at disse fungere.

Der er ikke rigtig nogen fare i firmware update. Enkelte controller har en fysisk fejl, så firmware update ikke kan lade sig gøre, og jeg er ikke sikker på at LK længere ombytter disse. Jeg har heller ikke nogle informationer om hvilke serie der er tale om som er i fare zonen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Per Andresen skrev:

Først engang tak for svarene.

Jeg er lidt i tvivl, hvis jeg opdatere firmware og det går galt

 Hvad sker der så ? Kan jeg ikke tænde lyset mere eller kan man rulle tilbage ? 

 

Du kan godt gå tilbage hvis du vil. Men bare smid 1.99 åå som Lars anbefaler. Den kører fint på den controller. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er en fejl som sometider optræder. LK vil ikke rigtig ud med hvad det er, men når jeg har set den, passer det med tidspunktet for hvornår min controller er genstartet af sig selv. Det er dog langt fra ved hver genstart at jeg kan se fejlen.
Som du kan se er datoen på fejlen nogle dage gammel (17/5-2017), så fejlen er ikke opstået i forbindelse med firmware upgraden.

Det lader til at du har en controller, hvor IO og RF ikke kan opdateres.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok