Hop til indhold
  • 0

USB frakobler Wifi


MagnusLundNielsen
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det lyder sandsynligt, netop fordi du ikke har kablet netværk i. Så tror den at du skaber et kablet netværk via USB. Det er dog ret uheldigt i lige præcis den situation.. 
Jeg mener ikke den gjorde det sidst jeg have min computer koblet til controlleren med USB.. Det kunne tyde på et driver problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Kandersen skrev:

Det skal/burde du ikke skulle. Din USB forbindelse burde slet ikke opfattes som en netværksforbindelse. Der må være noget galt et sted. Har du prøvet at geninstallere driveren?

??? Hvis den ikke skal opfattes som en netforbindelse hvordan kan det så være at man kan pinge controlleren når den er forbundet til computeren med USB kablet. Prøv selv at skrive ping USB når du har tilsluttet din controller til din computer via USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er det så USB "netkortet´s" IP nummer der står der. I så fald må det være det man pinger. ikke fra selve IHC controlleren..  

Men det forklarer ikke, hvorfor den skulle "slukke" andre netværksforbindelser, bare fordi man kobler USB på. Man kan normalvis sagtens have flere aktive netværkskort på en computer på samme tid. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan sagtens have flere aktive netkort på din maskine. Men som jeg skrev til at begynde med, så vil et kablet netværk have højere prioritet end et trådløst. hvis man laver en "route print" i kommandoprompt vil du kunne se alle dine ruter. har man flere default routes (0.0.0.0 / 0.0.0.0) vil den altid følge den rute med den laveste Metric value.

Man kan også fjerne default route på USB "Netkort" for så vil den ikke have det som en mulighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Kandersen skrev:

Du kan godt pinge et USB device, fordi PING protokollen findes i USB 2.0 standarden.
Men det gør det jo ikke til et netværk eller netværksforbindelse, som i Ethernet til USB.. 

Du kan jo prøve om du kan pinge din IHC controllers IP adresse, når du kun har USB forbindelse sat til.

LK IHC HW 6.1 er +10 år gammelt. Det er længe før USB 2.0 blev defineret.

LK IHC controllerens USB port fungere som et netværks interface med en fast defineret IP adr. og som Martin skriver er LK IHC USB driveren bare en netværks driver til en USB port. Præcis som jeg har en netværks adapter til en parallel printer port liggende. Den var meget praktisk for 15 år siden hvor netværk interfaces i en PC ikke var standard, mens parallel printer porte var. Forbind adaptoren og installer driveren og du kunne komme på det lokale LAN.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok