Hop til indhold
  • 0

Temperatur sensor kan ikke stille setpunkt IHCtablet


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Har monteret en temperatur sensor (Zigza). Og mener egentlig det er lige til. Jeg kan også se temperaturen, også i IHCtablet. Men jeg kan ikke ændre setpunkt i IHCtablet. Faktisk er ikonet ikke aktivt. Det viser temperaturen, og thats it!, Der sker præcis nada når jeg placere min fede finger på ikonet.. 

Bruger Varmestyring - simpel 5.2.06 FB. Har endnu ikke tilsluttet en fysisk telestat, men jeg har tilføjet en under installation (så IHC tror der er en telestat).  

Hvad gør jeg galt. Hvorfor kan jeg ikke ændre setpunkt fra IHCtablet??

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Interactive er "grået" ud/mat, så jeg ikke kan ændre på den. Men den står til ON. Jeg er dog ikke sikkert det har nogen betydning hvad den står til, når den er "grået" ud/mat. Faktum er jo, at der sker præcis intet, når jeg hamre på den med min fede finger. 

Det er i øvrigt netop inspireret af den video, at jeg forventede jeg kunne stille setpunktet.. I aften vil jeg prøve at smide den avanceret varmestyring på i stedet.. Det kan jo ganske enkelt være en fejl (missing feature) i den simple varmestyring. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg gætter på, at det er fordi, at det er den "Rumtemperatur" fra selve rumføleren du har trukket ud til visning i IHCTablet.. Det SKAL være den der hedder "Temperatur - Rum" fra selve funktionsblokken du trækker ud, for at du kan regulere i IHCTablet. Det vises også i videoen som latter linker til, ved ca. 4:00 min. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er korrekt, at det er den der hedder Rumtemperatur, som jeg har trukket. Men jeg har ikke den anden du snakker om.. 

Den som vises i videoen er i øvrig varmestyring - avanceret. 5.2.05.a. Så måske forskellen alligevel ligger i FBérne.. Ret underlig forskel, synes jeg. Det meste af det i den avanceret skal man jo ikke bruge alligevel til en simpel varmestyring. Men funktionen i IHCtablet er da mindst lige så brugbar i begge tilfælde.. Weird!!

Jeg prøver med den avanceret senere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg skiftet til varmestyring - avanceret, 5.2.05.c

Og nu kan jeg ganske rigtig, dels trække den korrekte funktion ud i IHCtablet, og jeg kan gud hjælpe mig også sætte setpunktet.. 

Så det er altså en af forskellene mellem simpel og avanceret varmestyring.. Så er det jo spændende om det virker i IHCremote.. Det gør det nok ikke.. :D
....
....
Jo det virker på samme måde i IHCremote. Testede det samtidig..
Guderne må vide, hvorfor pokker LK har valgt lige præcis den forskel. Giver ingen mening.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I den simple varmestyring som jeg har, der er ikonet Temperatur - Rum slet ikke, netop som Torben også er inde på. Jeg kan kun vælge Rumtemperatur og Gulvtemperatur. Og det er den man åbenbart ikke kan sætte noget på. Så Torben havde 100%. 

Hvorfor fanden LK så har lavet det sådan, det er mig en gåde.. Det giver ingen mening, at man ikke kan sætte temperaturen i IHCtablet med den simple FB, men kun med den avanceret. 
IHCRemote virker med begge FBére. Så jeg er ret sikker på, at der må være tale om en "forglemmelse" i FB i den simple.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok