Hop til indhold
  • 0

OpenHAB V2 og IHC for begyndere


Thomas Bosø
 Share

Spørgsmål

Hej med jer,

Jeg må indrømme at jeg er ganske ny på openHAB, men forsøger at finde vej igennem junglen.

Det ser ud til at jeg har hul igennem til controlleren, og det fremgår af dokumentationen af en projekt fil fra controllen bliver gemt lokalt, men jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder, så ved nogen hvor den ligger?

Det må alt andet være en måde på at sikre at der nu også er hul igennem.

/Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Thomas

Jeg har ikke kendskab til, at en projektfil fra IHC controlleren bliver gemt lokalt. Men hvis du skal se, om du har forbindelse til IHC Controlleren så check logfilen. Du kan se mere her.

I dette indlæg har jeg den 19. april uploaded et screen shot med eksempel på indhold i loggen ved en succesfuld start.

mvh / Ejvind

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Da' Thomas.

Det er meget simpelt: Projektfilen er ganske enkelt dit projekt fra IHC Visual, som du normalt gemmer som en fil med extension ".vis". Du åbner normalt filen med IHC Visual, men hvis du åbner den med et andet tekstprogram, vil du opdage, at det er en XML fil. I denne fil finder du alle de nøgler, du skal bruge til at sætte dit system op i OpenHAB.

Hvis du ikke har sådan en fil, skal du blot hente opsætningen fra din IHC controller over i IHC Visual og gemme den lokalt på din harddisk.

MVH
Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok