Hop til indhold
  • 0

Ønsker til nyt IHC Json software


Mads Lind
 Share

Spørgsmål

Hej Allesammen
Jeg er ved at lægge sidste hånd på et værktøj som omdanner den ret lukkede kommunikation til IHCén (med og uden viewer) til et mere tilgængeligt Json format. Det hele forgår via software på en raspberry pi som laver en "server". Jeg har fokuseret på integration til de større udbyder af IOT.

Nuværende muligheder:

  • Automatisk Homekit integration. (Virker på Iphone + Iwatch)
  • IFTTT integration.
  • Oprettelse af Scenarier. 
  • Planlagte scenarier (tænd lys kl 20:00)
  • Oprettelse af funktionstryk. (ekstern url kald ved tryk på kontakt)
  • Tryk og hold scenarier. (til dimmer, hvis man ønsker 50% lysstyrke)
  • Sonos integration. (play, pause, grupper, kategorier, playlists)
  • Philips hue integration i Scenarier. (samt lysstyring)

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres ønsker / ideer til en sådan platform?. 

Skærmbillede 2017-04-15 kl. 22.53.05.png

Skærmbillede 2017-04-15 kl. 22.41.15.png

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Mads. Dejligt med et frisk initiativ - tak for det. Der er efterhånden en hel del her på siden, som har lavet egne fine løsninger, som vi andre kan afprøve og benytte. Men jeg havde håbet, at disse initiativer i stedet ville gå til at forbedre Openhab bindingen, som er en universal open source med > 100 integrationer allerede inkl. dem du nævner. Konkret at IHC bindingen bliver opgraderet fra version 1.x til version 2.x. I Openhab version 2 er der mulighed for drag and drop, så scripting ikke er nødvendig, hvilket letter det for den uerfarne bruger.

Men hvis du fastholder egen løsning, så lav gerne samme mulighed som i IHC binding til Openhab, hvor IHC funktionalitet fortsat på en nem måde kan benyttes. Se mit indlæg her om best practice i Openhab forum for eksempler.

mvh Ejvind

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 16/4/2017 at 16:58 , EjvindHald skrev:

Både zwave og Amaxon Alexa er direkte supporteret i Openhab.

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har nogle problemer med openhab support,det er brugbart for mange Openhab/IHC brugere.

Men efter min mening er Openhab og de andre open source løsninger legetøj for nørder og bliver heller aldrig til andet. Gode løsninger ,men komplexe og kræver viden.

Kunne godt se en ide i en "home automation" light version , som ikke nødvendigvis kan punkt svejse under vand ,men "åbne" IHC  i mange installationer.

Her er homekit og Alexa suppport,en vej med en med en nogenlunde "sikker" fremtid. (hvis der overhovedet noget der er sikkert i IOT/home automation)

Er også nervøs for at mange funktionaliteter i trådstarters projekt ,reelt kan slå det ihjel.

Nu ved jeg ikke hvad planen er med projektet ,men at forsøge at lave noget der godt for alle lyder "farlig".

Det lyder som en mands hobby projekt. Super sejt,men men men.

Men Mads må måske lidt på banen med info og holdninger  ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok