Hop til indhold
  • 0

Ingen kontakt via USB HW 6.2


DucatiMatrix
 Share

Spørgsmål

Hejsa,

Har læst om problemet et par steder, men har umiddelbart ikke kunne finde en løsning. Programmet vi har lagt i var et midlertidigt mens der bygges, men her efter et par måneder er jeg klar med det rigtige program.

Som overskriften siger kan jeg ikke komme i kontakt med Controlleren, FirmwareLoaderen virker fint men ikke LK IHC Control. Desværre har vi ikke fået enabled Wifi så kan ikke få fat i den den vej.

Jeg har prøvet lidt forskelligt uden held:

  • Forskellige FW versioner er prøvet: 2.8.3 og 2.7.220
  • Power fjernet fra Controlleren (selvfølgelig prøvet med begge FW versioner)
  • Genstart fra FirmwareLoader
  • Forskellige computere
  • Seneste Java på den en computer en lidt ændre Java på den anden

Nogle der har ideer?

Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 hour ago, DucatiMatrix said:

Hejsa,

Har læst om problemet et par steder, men har umiddelbart ikke kunne finde en løsning. Programmet vi har lagt i var et midlertidigt mens der bygges, men her efter et par måneder er jeg klar med det rigtige program.

Som overskriften siger kan jeg ikke komme i kontakt med Controlleren, FirmwareLoaderen virker fint men ikke LK IHC Control. Desværre har vi ikke fået enabled Wifi så kan ikke få fat i den den vej.

Jeg har prøvet lidt forskelligt uden held:

  • Forskellige FW versioner er prøvet: 2.8.3 og 2.7.220
  • Power fjernet fra Controlleren (selvfølgelig prøvet med begge FW versioner)
  • Genstart fra FirmwareLoader
  • Forskellige computere
  • Seneste Java på den en computer en lidt ændre Java på den anden

Nogle der har ideer?

Mvh Michael

Kan du ikke fange den via et alm. netværkskabel?

Forstår ikke denne: "Desværre har vi ikke fået enabled Wifi så kan ikke få fat i den den vej."

Controlleren har ikke wifi

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 hours ago, Clemen said:

Kan du ikke fange den via et alm. netværkskabel?

Forstår ikke denne: "Desværre har vi ikke fået enabled Wifi så kan ikke få fat i den den vej."

Controlleren har ikke wifi

Det var faktisk LAN porten jeg mente og ikke Wifi ;-) Men Wifi er ikke sat op til nogen router (lokalt netværk). Som default er det vist heller ikke i "adgangskontrol menuen" givet adgang til noget under hverken LAN eller Wifi, det er vist kun USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå men vi skal have en lidt mere detaljeret beskrivelse og evt screenshots. 

Hvad er det der ikke virker ? Hvad er fejlmeldingen, osv.

Hvis du får får fejlmeldingen ingen controller fundet men svare på ping så søg i forummet. 

Der er også et par reset firmware i download sektionen du kan prøve med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen, så kom jeg hjem fra udlands arbejde. Omkring LAN opsætning af controlleren mener jeg de to vedhæftet screen dump. Selve IP adressen skulle være default, men adgangskontrol er ikke sat op, er den default som vist? For så får jeg ikke adgang på LAN?!?

Når LAN kablet er forbundet til controlleren er der ingen aktivitet på LAN porten, se billede, der er heller ingen aktivitet på switch (alm LAN kabel) eller på computeren, hvis der bruges krydset kabel direkte til controlleren. Egentlig derfor jeg mener den ikke er aktiveret - jeg ved dog ikke om det er muligt at desideret deaktivere den

IHC - Controller indstillinger.png

IHC - Adgangskontrol indstillinger.png

IHC - Controller.png.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der burde være lys i link lampen når der er fysisk hul igennem, dvs med et lige kablel hvis det er til en switch (og et krydset kabel hvis det er direkte til en PC). Er dog lidt i tvivl om controlleren først aktiverer eth. porten når der bliver sat x en LAN eller Internet applikation så dem ville jeg da tænde for. Det er jo også nødvendig hvis du skal i kontakt med den via LAN/Internet og ikke kun via USB.

Men det ser da ud til at du faktisk har hul igennem til controlleren, siden du kan komme ind til netværks og adgangskontrol indstillingerne. Så hvad er problemet (nu) ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen,

 

Billederne er nappet fra manualen ;-)

Har nu haft en Windows XP maskine på og den kan godt, så det er Win7 der driller, hvor jeg har downgraded Java til Version 8 update 101 som LK skriver på hjemmeisden de garantere virker. Så lige p.t. virker det med en XP maskine, men ikke Win7 fra 2 forskellige PC'er, har også prøvet en Win10 maskine uden held. Jeg vil prøve med en frisk Win7 install på en PC når tiden tillader det - det kan ikke passe jeg ikke kan få det til at virke med Win7 :-/

Ud over dette fik jeg med WinXP maskinen sat LAN netværket op som jeg vil have det, men stadig ingen aktivitet på "Link" på LAN - frygter lidt den ikke virker. Jeg giver LK et kald på tirsdag og spørger til dette. Update kommer selvfølgelig her.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skrev tidligere at firmware loaderen virker. Det betyder at du har adgang via USB. Visual kan også bruges via USB. Virker dette? Du kan også tilgå admin interfacet via USB. Bare skriv "http://usb" i en URL i din browser. Virker dette?

Sidst men ikke mindst. LK IHC har ikke noget WIFI interface. Forskellen på Lokal Netværk og internet i dit screen shot er om LK IHC controlleren er på samme subnet som din PC eller ej. LK's IP stack implementering er snart +20 år gamle, så den passer på ingen måde til de standarder vi benytter idag og lokal netværk/internet er derfor misvisende betegnelser. Hvorvidt Lokal netværk er enablet som standard eller ej, kan jeg ikke huske, men det kan du se når du går i admin viewet via USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok