Hop til indhold
  • 0

IHC Net 100 eller 1000MBIT


lh03
 Share

Spørgsmål

Hej. Jeg har en IHC Net installation med antenne, telefon og internet. Jeg har netop fået 300 MBIT internet og opdager, at jeg kun får ca. 95 MBIT ud af min kablede forbindelse via speedtest.net, mens jeg sagtens kan nå 350-380 MBIT via min min trådløse WIFI-forbindelse i huset.

Jeg har både prøvet at patche med og uden splitter i tavlen - og med og uden splitter direkte i rummet - og stadig kun ca. 95 MBIT. Jeg bruger selvfølgelig 1 gigabit switch og router.

Er der noget at gøre? Har min elektriker evt. brugt forkerte kabler (cat5 contra cat6?) - eller er det "bare sådan det er"?

Pft.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
5 timer siden, lh03 skrev:

Hej. Jeg har en IHC Net installation med antenne, telefon og internet. Jeg har netop fået 300 MBIT internet og opdager, at jeg kun får ca. 95 MBIT ud af min kablede forbindelse via speedtest.net, mens jeg sagtens kan nå 350-380 MBIT via min min trådløse WIFI-forbindelse i huset.

Jeg har både prøvet at patche med og uden splitter i tavlen - og med og uden splitter direkte i rummet - og stadig kun ca. 95 MBIT. Jeg bruger selvfølgelig 1 gigabit switch og router.

Er der noget at gøre? Har min elektriker evt. brugt forkerte kabler (cat5 contra cat6?) - eller er det "bare sådan det er"?

Pft.

Der findes 2 versions af IHC net. IHC net basis, som er den med en central boks hvor du tilslutter internet, TV og telefoni og den fulde IHC net, som er en tavle, hvor du skal patche mellem antenne forstærker, switch og telefoni modulerne og de enkelte net stik. Den første understøtter kun 100Mbit da der bruges 2 par i netværks kablerne til TV og telefoni. Den anden understøtter 1Gbit, da alle 4 par i netværks kablerne er tilrådighed.

IHC net kan nemt konverteres til 1Gbit, men det kræver at du fjerne IHC net basis boksen, og terminer de enkelte netværks kabler i deres eget stik, som du så kan patche til din switch. Termineringen skal selvfølge ske med CAT5e eller bedre connector.

Hvis du vil vide mere, så søg her i fora'et. Emnet har været behandlet MANGE gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok