Hop til indhold
  • 0

Lovkrav 10a før output + Jord tilhørsforhold


Szafranski
 Share

Spørgsmål

1. Er der lovkrav om at der skal sættes en 10a sikring før output modul eller er det bare en anbefaling?

2. Skal tilhørsforhold forstås sådan at

  1. Jordleding skal mærkes med nr 1, hvis den tilhører kabel 1

  2. Jordledning mærkes efter hvilken sikringsgruppe den tilhører.

  3. En helt 3. ting??

Link til kommentar
Del på andre sites

20 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Grundet tidligere elektrikers rod, kommer der nu en god ven og hjælper mig og prøver at gøre så meget synligt/klar til hans hjælp. Derfor prøver jeg at lokalisere de forskellige kabler og nummerer dem, så vi nemt kan pille det hele fra hinandan og samle igen. Hvis man nummerer link kablerne, starter mandag så fra 1 og op og det samme med installationskabel eller tæller man alle kabler samlet. Håber i forstår hvad jeg mener.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Szafranski skrev:

Grundet tidligere elektrikers rod, kommer der nu en god ven og hjælper mig og prøver at gøre så meget synligt/klar til hans hjælp. Derfor prøver jeg at lokalisere de forskellige kabler og nummerer dem, så vi nemt kan pille det hele fra hinandan og samle igen. Hvis man nummerer link kablerne, starter mandag så fra 1 og op og det samme med installationskabel eller tæller man alle kabler samlet. Håber i forstår hvad jeg mener.

Jeg ville nummere inst. kabler og link i hver deres kategori. Den kan være inst. kabel starter med A1, A2, A3 og Link B1, B2, B3. Du kan også bruge 101, 102, 103 kontra 201, 202, 203 eller hvad du nu lyster.

Det ville du blive glad for i længden, for ellers bliver de nemt rodet sammen og så kan du hurtig blive gråhåret ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kommer i lige forbi og laver det samme her, bagefter? Kablerne her er dog rimelig markeret med tekst. Problemet er primært, at al intern tavle ledning er eet stort rod, og så er der flere kabler, hvor jeg har den ene ende i tavlen, men ikke fundet den anden ende af kablet. Jeg "glæder" mig her til foråret, når jeg skal i gang :unsure:

Mht nummerering, så synes jeg Thomas´s forslag er helt perfekt til formålet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mine stærkstrømskabler starter fra 1 og kører derop af.

Mine svagstrømskabler starter på 100 og kører derop af.

Du kunne også gøre det, af kabler i kælderplan starter med 0.xx og stuen 1.xx, 1. sal 2.xx

Jeg foretrækker tal, da min nummerrulle ikke har bogstaver.

Så kalder du jordledningen samme nr som det kabel den kommer fra.

Maks 10A foran dine outpus 230V, ellers kan fruen brænde et relæ af hvis hun smider elkeddel og kaffemaskine på samme udgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Kandersen skrev:

Kommer i lige forbi og laver det samme her, bagefter? Kablerne her er dog rimelig markeret med tekst. Problemet er primært, at al intern tavle ledning er eet stort rod, og så er der flere kabler, hvor jeg har den ene ende i tavlen, men ikke fundet den anden ende af kablet. Jeg "glæder" mig her til foråret, når jeg skal i gang :unsure:

Mht nummerering, så synes jeg Thomas´s forslag er helt perfekt til formålet. 

Det lyder til du skal ud og invistere i en liniesøger ;) Den generer en lyd igennem kablet så du kan gå efter lyden når du skal finde de løser ender i din installation, igennem, vægge osv.. Super smart.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 10/3/2017 at 21:50 , Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Det lyder til du skal ud og invistere i en liniesøger ;) Den generer en lyd igennem kablet så du kan gå efter lyden når du skal finde de løser ender i din installation, igennem, vægge osv.. Super smart.

Ja, Bjarne har tidligere snakket om sådan en karl.. har du nogen erfaringer med en du evt kan anbefale ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Ja, Bjarne har tidligere snakket om sådan en karl.. har du nogen erfaringer med en du evt kan anbefale ?

Jeg kan simpelthen ikke huske hvilket mærke den jeg selv bruger er.. Men jeg kan finde ud af det på tirsdag.
Det er den eneste jeg har prøvet, men jeg kan varmt anbefale den, den har reddet mig for meget :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja jeg tænkte nok det var den. 
Ved du hvor dybt i jorden den kan måle? 
Det ene kabel jeg skal finde, det går fra et skur og ned i jorden. Jf tidligere ejer skulle kablet ligge på loftet "et sted". Men jeg kan ikke finde det der. Så derfor skal jeg bruge noget virker i jorden også.
Mange af disse kabel søgere, de er fremragende, når du har begge ender af et kabel og skal finde dit kabel i en bunke af kabler. Men i mine tilfælde har jeg kun den ene ende, og skal søge den anden ende, igennem jord, isolering, vægge osv.  Der kan jeg godt frygte at den her type slet ikke kan måle det, og jeg er ovre i at skulle bruge noget der koster en bondegård. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
38 minutter siden, Kandersen skrev:

Ja jeg tænkte nok det var den. 
Ved du hvor dybt i jorden den kan måle? 
Det ene kabel jeg skal finde, det går fra et skur og ned i jorden. Jf tidligere ejer skulle kablet ligge på loftet "et sted". Men jeg kan ikke finde det der. Så derfor skal jeg bruge noget virker i jorden også.
Mange af disse kabel søgere, de er fremragende, når du har begge ender af et kabel og skal finde dit kabel i en bunke af kabler. Men i mine tilfælde har jeg kun den ene ende, og skal søge den anden ende, igennem jord, isolering, vægge osv.  Der kan jeg godt frygte at den her type slet ikke kan måle det, og jeg er ovre i at skulle bruge noget der koster en bondegård. 

Kan man ikke lave noget med en AM radiosender man tilslutter til kablet i skuret og så bruge en AM radio til at gå efter lyden? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok