Hop til indhold
  • 0

Wireless via controller


Thomas Fabricius Strømlund
 Share

Spørgsmål

Hej,
Jeg er ved at bygge huset op udelukkende med brug af Wireless.. Jeg har ikke købt controller endnu, venter til jeg har fået en del wireless op.

Spørgsmålet er om jeg har mulighed for at dæmpe lys via procentsatser ligesom man kan med alm. IHC.
F.eks. hvis en sensor udendørs detekterer bevægelse, om jeg så ved hjælp af en wireless dimmer kan fade lyset ind fra f.eks. 0% op til 100% over et par sekunder?!

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Thomas..

Til dit spørgsmål om der er mulighed for indfadening af lys over tid med ihc-wireless er svaret ja. Du skal selvfølgelig bare have lampeudtag af dimmertypen og en enten liniærtype glødepære eller led dimmable type

Der er desuden også mulighed for at sætte en minimumsværdi og maksimumsværdi.

Vær opmærksom på, at hvis du bruge led pære.. så er min erfaring at philips dimmable er de bedste på markede i øjeblikket. De kan køre ret lavt i belysning i forhold til f.eks pære af typen Osram, når det handler om dimmable pære.

Håber du kunne bruge svaret

 

Mvh.Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og nej. De er ikke umiddelbart nogen forbindelse fra en udendørs PIR til en standalone IHC Wireless løsning.

Men korrekt du kan tænde slukke regulere og anvende scenarier fra tryk til lampested som beskrevet i vejledningen. Men ingen fancy integration til andre enheder eller FB funktioner, timere og tællere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Og nej. De er ikke umiddelbart nogen forbindelse fra en udendørs PIR til en standalone IHC Wireless løsning.

Men korrekt du kan tænde slukke regulere og anvende scenarier fra tryk til lampested som beskrevet i vejledningen. Men ingen fancy integration til andre enheder eller FB funktioner, timere og tællere.

Hej Lars,
Hvis jeg nu ville have det til at fungere med at udendørs lamperne fader ind ved aktivering af pir'en, så kunne jeg vel sætter et wireless output relæ der tænder og sender signal videre til en wireless lysdæmper når pir'en bliver aktiveret? (Ved godt det er lidt langt ude :) , men det kunne være sjovt at lege med :) )

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, cs skrev:

Hej Thomas..

Til dit spørgsmål om der er mulighed for indfadening af lys over tid med ihc-wireless er svaret ja. Du skal selvfølgelig bare have lampeudtag af dimmertypen og en enten liniærtype glødepære eller led dimmable type

Der er desuden også mulighed for at sætte en minimumsværdi og maksimumsværdi.

Vær opmærksom på, at hvis du bruge led pære.. så er min erfaring at philips dimmable er de bedste på markede i øjeblikket. De kan køre ret lavt i belysning i forhold til f.eks pære af typen Osram, når det handler om dimmable pære.

Håber du kunne bruge svaret

 

Mvh.Carsten

Hej Carsten,

Jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg først og fremmest skal have en dæmper og lyskilder der kan dæmpes før det kan lade sig gøre.

Men du mener godt jeg kan styre det via controller med procenter?

Lige med wireless har jeg faktisk skidt erfaring med philips master led, men har fundet nogle sunflux jeg er godt tilfreds med..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Thomas..

Jeg ved ikke om jeg eller Lars har misforstået dit spørgsmål? derfor jeg måske ikke forstår hvorfor Lars skriver som han gør.

Du skal selvfølgelig bruge en wireless-dimmer,som du jo godt ved og selvfølgelig have en ihc Wireless-controller "uden kan det ikke lade sig gøre". Dernæst en inputenhed,som jeg kan forstå i dit tilfælde er en pir-sensor.

Brug f.eks funktionsblok 1.4.01.g og sæt pir`en til indgang i blokken. Derefter sætter du udgangen på blokken til tænd/reguler op på lampeudtaget. Gå derefter i egenskaber/advanceret på lampeudtaget og ændre soft-tænd tiden til hva du ønsker,samt hvor mange procent du ønsker styrken skal være.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man kan godt gøre som Thomas foreslår: have en standard 230v PIR eller andet til at give give signal såfremt der blot er en relæ udgang på den og ikke bare en 230v tændledningen. Relæ udgangen forbindes så til et trådløs input modul. Det er lidt at gå over åen efter vand, men hvis det nu er den eneste mulighed f.eks. pga manglende kabling så er det da helt OK.

Jeg er dog lidt i tvivl om man kan få programmeret rampetiderne ved standalone til at fade in/out Der er jo ikke adgang til menupunkterne hvor de sættes uden en controller og Visual. Ved heller ikke om man kan tilslutte dimmeren og programmere tiderne på en controller og derefter flytte dem til standalone og få anvendt disse avancerede indstillinger, altså om de bliver husket efter en "slet link".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Man kan godt gøre som Thomas foreslår: have en standard 230v PIR eller andet til at give give signal såfremt der blot er en relæ udgang på den og ikke bare en 230v tændledningen. Relæ udgangen forbindes så til et trådløs input modul. Det er lidt at gå over åen efter vand, men hvis det nu er den eneste mulighed f.eks. pga manglende kabling så er det da helt OK.

Jeg er dog lidt i tvivl om man kan få programmeret rampetiderne ved standalone til at fade in/out Der er jo ikke adgang til menupunkterne hvor de sættes uden en controller og Visual. Ved heller ikke om man kan tilslutte dimmeren og programmere tiderne på en controller og derefter flytte dem til standalone og få anvendt disse avancerede indstillinger, altså om de bliver husket efter en "slet link".

Hej Lars.. jeg har ikke! opfattet Thomas spørgsmål ,som en standalone-løsning. Som jeg skriver skal han have en ihc-wireless controler og dermed visual. Uden er det ikke muligt at gøre som han havde i tankerne. Men kan ikke justere rampetider i en standalone-løsning,ej heller justere min/maks styrke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok