Hop til indhold
  • 0

Adgang til controller fra LAN


Ravni
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har hele tiden haft kontakt til min IHC controller via LAN og kan også stadig programmere den via lan. men jeg kan ikke længere besøge den Ip adresse fra browseren og den vej få adgang til service view og de andre ting. Jeg opdagede det ved at mit visility dashboard ikke længere kunne forbinde til min controller.

Jeg kan se i min router confikration at controlleren har en IP og kan også ^ping* controlleren og få svar, så den er på nettet og somagt kan jeg programmere den via nettet.

nogle der har nogen hint? 

/Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja. pt. har jeg en enkelt controller som er umulig at komme i kontakt med. Det er HW6.1 med firmware 2.7.220. Jeg kan sagtens gå via usb/ip og få visual til at virke. MEN fyrer jeg firmware 2.8.3 på den, så fungerer ALT. LK har dog advaret kraftigt at 2.8.3 IKKE må bruges på HW6.1 da den brænder af.

Når jeg skriver IP´en i chrome og IE får jeg fejlen (ERR-REFUCED-CONNECTION). Jeg har talt med Lars fra LK idag, og han sagde at det var pga. java. Det SKAL være java i version 8 update 66 (max). Har prøvet og det hjalp heller ingenting.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Ravni skrev:

Har nu læst lidt rundt men kan stadig ikke komme igennem, heller ikke via USB jeg kan dog godt benytte viaual og kan også opgradere firmvaren hvilket jeg har gjort til nyeste version for hw 6.1

 

Nogle der har oplevet noget ligende? 

Prøv at søg efter "java problemer igen igen" så vi du se et indlæg med en række tips til at omgå Java problemer med de forskellige FW versioner.

 

Vedr. dit Visility board, så synes jeg at jeg fornylig så et indlæg om at Visility også skulle opdateres for at fungere med den nyeste FW. Sikkert fordi LK langt om længe har skiftet væk fra den forældede SHA-1 krypterings protokol.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, StenKrog skrev:

Ja. pt. har jeg en enkelt controller som er umulig at komme i kontakt med. Det er HW6.1 med firmware 2.7.220. Jeg kan sagtens gå via usb/ip og få visual til at virke. MEN fyrer jeg firmware 2.8.3 på den, så fungerer ALT. LK har dog advaret kraftigt at 2.8.3 IKKE må bruges på HW6.1 da den brænder af.

Når jeg skriver IP´en i chrome og IE får jeg fejlen (ERR-REFUCED-CONNECTION). Jeg har talt med Lars fra LK idag, og han sagde at det var pga. java. Det SKAL være java i version 8 update 66 (max). Har prøvet og det hjalp heller ingenting.

Jeg tror ikke controlleren brænder af. Såvidt jeg har fået at vide er processoren og RAM mængden i en HW 6.1 controller er ikke kraftig nok til andet end den forældede SHA-1 krypterings protokol.

 

Vedr. Java, så se ovenstående indlæg.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, StenKrog skrev:

Ja. pt. har jeg en enkelt controller som er umulig at komme i kontakt med. Det er HW6.1 med firmware 2.7.220. Jeg kan sagtens gå via usb/ip og få visual til at virke. MEN fyrer jeg firmware 2.8.3 på den, så fungerer ALT. LK har dog advaret kraftigt at 2.8.3 IKKE må bruges på HW6.1 da den brænder af.

Når jeg skriver IP´en i chrome og IE får jeg fejlen (ERR-REFUCED-CONNECTION). Jeg har talt med Lars fra LK idag, og han sagde at det var pga. java. Det SKAL være java i version 8 update 66 (max). Har prøvet og det hjalp heller ingenting.

Jeg har også problmer med at forbinde mit visility dashoard, så tror ikke det har noget med java at gøre desværre :/ men det er nøjagtig det samme jeg oplever. 

har du prøvet at opgradere?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Ravni skrev:

Jeg har også problmer med at forbinde mit visility dashoard, så tror ikke det har noget med java at gøre desværre :/ men det er nøjagtig det samme jeg oplever. 

har du prøvet at opgradere?

 

Prøv at søg efter visility her på boardet. Jeg mindes jeg har set et indlæg om en anden som også have problemer med visility efter IHC firmware upgrade og som fandt en løsning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har prøvet der er desværre intet at det nævnte der virker.

jeg kan forbinde til controlleren med visual og programmere via usb og lan

jeg kan forbinde min Iphone app og den fungere som normalt.

jeg har uden problemer benyttet mit visility dashboard indtil den aller nyeste firmware her kan den ikke forbinde til controlleren.

åbner jeg browseren og taster ipadressen får jeg afvide at serveren ikke svare. (samme ip addresse som bruges til at programmere med visual)

jeg kan heller ikke besøge controlleren via usb og på den måde åbne administrator view. 

det er en hardware version 6.1 med nyes firmware.

håber virkelig nogle kan hjælpe

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Ravni skrev:

Har prøvet der er desværre intet at det nævnte der virker.

jeg kan forbinde til controlleren med visual og programmere via usb og lan

jeg kan forbinde min Iphone app og den fungere som normalt.

jeg har uden problemer benyttet mit visility dashboard indtil den aller nyeste firmware her kan den ikke forbinde til controlleren.

åbner jeg browseren og taster ipadressen får jeg afvide at serveren ikke svare. (samme ip addresse som bruges til at programmere med visual)

jeg kan heller ikke besøge controlleren via usb og på den måde åbne administrator view. 

det er en hardware version 6.1 med nyes firmware.

håber virkelig nogle kan hjælpe

Hvilken firmware er det præcist du har liggende i controlleren? HW 6.1 understøtter ikke firmware nyere end 2.7.220

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok