Hop til indhold

IHC-Bridge 2


cis2131
 Share

Recommended Posts

1 minute ago, Jørgen Schwartz said:

Perfekt, så kommer der lyd ud. og det virker perfekt til iOS.. det her program er jo faktisk et must for alle der har IHC og Appleenheder i hjemmet... har svært ved at se hvordan jeg har kunnet klare mig 14 år uden :)

På TTS til Sonos tolkes mellemrum som "plus".. det kan dog løses ved at bruge komma mellem ordene.

 

Tak :-)

Jeg syntes bestemt jeg havde fikset den fejl med + i stedet for mellemrum.. Jeg tjekker det lige.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

På 2/10/2017 at 23:21 , cis2131 skrev:

Så har jeg brug for jeres hjælp igen..

Jeg har lavet et nyt projekt, som jeg kalder IHC Cloud.
Det er målrettet mod dem som ikke lige har styr/lyst til at skulle gå i lag med en raspberry pi, eller ikke har apple.

løsningen kører i skyen, og kræver kun at man åbner port 80 mod IHC Controlleren (Kan omskrives i routeren, hvis man ikke vil have den liggende på port 80).

Her er en liste over hvad jeg har fået implementeret indtil videre:
 - Projekt filen kan importeres fra controlleren.
 - Tænde og slukke udgange
 - Kip af udgang eller indgang
 - Aktivere indgange
 - Se status på udgange og lysdæmpere.
 - Automatiseringer på tidspunkt, eller ved solopgang / solnedgang.

Lysdæmpere vil lige nu bare skrue til 100% når man tænder fra IHC Cloud, men det kommer senere.
Løsningen benytter longpolling med controlleren, så den belaster ikke controlleren i samme onfang som IHC-Bridge.

Dem som har lyst til at være med til at teste det, kan bare oprette en profil her:

Det vil som sagt kræve at man laver en portforward på sin router (På samme måde som hvis man skal bruge LK's app uden for sit lokalnet).
Hvis man vil sikre sig yderligere, så kommer tjenesten fra IP: 213.83.176.146

Som sædvanlig, så kom endelig med ris og ros, samt ønsker til fremtidige funktioner.
Her er nogle ideer på hvad jeg har tænkt at lave:
 - IFTTT support
 - Beskeder via Pushover
 - Tilstedeværelse (Kan løses via Geofency appen Til apple, tænker det findes ligende apps til android.. Kom endelig med bud).
 - API til 3. parts produkter.

 

automatiseringer.PNG

enheder.PNG

mobile1.PNG

mobile3.png

Hej Claus,

Lukkede du ned for denne dejlige funktion?

Mvh. Thomas 

Link til kommentar
Del på andre sites

37 minutes ago, Thomas Hauser said:

Hej Claus,

Lukkede du ned for denne dejlige funktion?

Mvh. Thomas 

Hej Thomas

Ja, jeg byggede det hele over i IHC-.Bridge i stedet, troede faktisk ikke der var nogle som brugte IHC Cloud længere.

Derudover så var der flere som pointerede den potentielle sikkerhedsbrist .det var at give adgang til controlleren over internettet.

Var der noget i cloud som mangler i bridge, eller var det for at undgå en lokal pi?.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogen der ved hvad denne her fejl skyldes:

Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 661

Warning: Unknown: open(/var/lib/php5/sessions/sess_0curmktr8mcbtn2rsc3e5oj707, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5/sessions) in Unknown on line 0

Jeg får den når jeg prøver at åbne IHC-bridge i en web browser.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, cis2131 skrev:

Hej Thomas

Ja, jeg byggede det hele over i IHC-.Bridge i stedet, troede faktisk ikke der var nogle som brugte IHC Cloud længere.

Derudover så var der flere som pointerede den potentielle sikkerhedsbrist .det var at give adgang til controlleren over internettet.

Var der noget i cloud som mangler i bridge, eller var det for at undgå en lokal pi?.

Claus

Hej Claus

Jeg brugte den på mit arbejde til udv. lys - da jeg ikke har et skumringsrelæ. Jeg havde det også kørende hjemme til små hurtige kommandoer... Jeg var faktisk ok glad for det :) Sikkerheden er jo et valg man tager...

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutes ago, Thomas Hauser said:

Hej Claus

Jeg brugte den på mit arbejde til udv. lys - da jeg ikke har et skumringsrelæ. Jeg havde det også kørende hjemme til små hurtige kommandoer... Jeg var faktisk ok glad for det :) Sikkerheden er jo et valg man tager...

Ok, jeg overvejer lige om den skal genoplives..

Hvis du har nyeste version af IHC Bridge, så kan du benytte Cloud connect til at få adgang til den udefra.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, Morten Stryhn said:

Er der nogen der ved hvad denne her fejl skyldes:

Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 661

Warning: Unknown: open(/var/lib/php5/sessions/sess_0curmktr8mcbtn2rsc3e5oj707, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5/sessions) in Unknown on line 0

Jeg får den når jeg prøver at åbne IHC-bridge i en web browser.

Hej Morten

Den betyder at disken er skrivebeskyttet, eller fuld. (Eller beskadiget)

Men så vidt jeg kan se på din boks sidste indtjek, så var der 3 gb ledig på det det tidpunkt.

Hvis den er online, så kan jeg prøve at sende en kommando til den, som måske røber hvad der er galt. (Lige nu melder den ikke ind).

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

Så er jeg hoppet med på dette spændende projekt. Jeg er dog kommet i umiddelbare vanskeligheder ved at Homekit Tjenesten ikke vil starte.

image.thumb.png.5a87073fd57a14a6043c0ec2481793fa.png

Jeg har pt. tilføjet mit IHC projekt som det eneste og tilføjet en lysdæmper til IHC kanalen.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor Homekit tjenesten ikke vil starte, da jeg ikke kender til hvilke bindinger det hviler på?

NB: Jeg har aktiveret Remote Support. Hvilken ID skal jeg oplyse?

image.thumb.png.5ffdde7fa7e3d24ce14e08922ec8df22.png

image.png

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Steen Hagedorn said:

Hej,

Så er jeg hoppet med på dette spændende projekt. Jeg er dog kommet i umiddelbare vanskeligheder ved at Homekit Tjenesten ikke vil starte.

image.thumb.png.5a87073fd57a14a6043c0ec2481793fa.png

Jeg har pt. tilføjet mit IHC projekt som det eneste og tilføjet en lysdæmper til IHC kanalen.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor Homekit tjenesten ikke vil starte, da jeg ikke kender til hvilke bindinger det hviler på?

NB: Jeg har aktiveret Remote Support. Hvilken ID skal jeg oplyse?

image.thumb.png.5ffdde7fa7e3d24ce14e08922ec8df22.png

image.png

Hej Steen.

Kan det passe at du har hentet imaget tidligere på ugen?.

Jeg havde en fejl i den version, som burde være rettet i en version jeg lagde ud igår.

Jeg har fikset det i din nu, så du behøver ikke hente den igen.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Søren E said:

Hej Claus

nu har jeg fået opdateret til 2.11 men kan ikke rigtig komme i kontakt med controlleren? I status står alt ok med jeg kan ikke hente projektet.

mvh Søren

Hej Søren

Det sker for nogle, men i 95% af tilfældeene, hjælper det at genstarte conrtolleren, og importere igen.

Hvis det ikke løser det, så hent projektet det via IHC Visual, gem det, og upload via IHC Controller menuen i IHC Bridge.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

På 20/3/2018 at 07:23 , cis2131 skrev:

Hej Morten

Den betyder at disken er skrivebeskyttet, eller fuld. (Eller beskadiget)

Men så vidt jeg kan se på din boks sidste indtjek, så var der 3 gb ledig på det det tidpunkt.

Hvis den er online, så kan jeg prøve at sende en kommando til den, som måske røber hvad der er galt. (Lige nu melder den ikke ind).

Claus

JEg får samme fejl her. Der var liv i controlleren - så ændrede jeg en SONOS TTS og gemte - og så var der ikke kontakt mere Efter noget tid tog jeg strømmen og startede igen - men der er nu ingen kontakt mere i Homekit - og beskeden er :

 

Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 661

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutes ago, Mikkel Søndergaard said:

JEg får samme fejl her. Der var liv i controlleren - så ændrede jeg en SONOS TTS og gemte - og så var der ikke kontakt mere Efter noget tid tog jeg strømmen og startede igen - men der er nu ingen kontakt mere i Homekit - og beskeden er :

 

Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 661

 

 

Det lyder underligt.

Har du prøvet at sætte en skærm til den, og se hvad den skriver der?.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, cis2131 skrev:

Hej Søren

Det sker for nogle, men i 95% af tilfældeene, hjælper det at genstarte conrtolleren, og importere igen.

Hvis det ikke løser det, så hent projektet det via IHC Visual, gem det, og upload via IHC Controller menuen i IHC Bridge.

Claus

Hej Claus 

nu har jeg prøvet alt det du har skrevet, med ingen af delene virker. Hver gang jeg trykker på noget i IHC delen får jeg en rød bjælke øverst hvor der står server fejl, men ingen detaljer 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

57 minutes ago, Søren E said:

Hej Claus 

nu har jeg prøvet alt det du har skrevet, med ingen af delene virker. Hver gang jeg trykker på noget i IHC delen får jeg en rød bjælke øverst hvor der står server fejl, men ingen detaljer 

Mvh Søren

Hej søren

Jeg beklager meget, men jeg har fået genintroduceret en fejl i den version jeg lagde ud i torsdags.

Jeg har rettet den hos dig nu, og importeret projektet.

His der er andre som har hentet IHC Bridge siden i torsdags, så sig lige til, så kan jeg lige rette det via fjernsupport.

Jeg regner med at ligge en rettet version ud senere i dag.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

54 minutter siden, cis2131 skrev:

Hej søren

Jeg beklager meget, men jeg har fået genintroduceret en fejl i den version jeg lagde ud i torsdags.

Jeg har rettet den hos dig nu, og importeret projektet.

His der er andre som har hentet IHC Bridge siden i torsdags, så sig lige til, så kan jeg lige rette det via fjernsupport.

Jeg regner med at ligge en rettet version ud senere i dag.

Claus

Hej Claus

tusind tak nu spiller det hele bare igen :-)

det er fantastisk at du gider at bruge så meget tid på dette og altid svarer så hurtigt 

mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/23/2018 at 23:00 , cis2131 skrev:

Hej Steen.

Kan det passe at du har hentet imaget tidligere på ugen?.

Jeg havde en fejl i den version, som burde være rettet i en version jeg lagde ud igår.

Jeg har fikset det i din nu, så du behøver ikke hente den igen.

Claus

Hej Claus,

Du skal have mange tak for at fixe min installation. Og ja, jeg downloadede imaget d. 19/3 - samtidig med jeg bestilte nogle nye RPI'er.

Jeg kunne helle ikke se mine Sonos højttalere før, men nu er de også på plads.

Nu vil jeg prøve at hente hele mit IHC projekt og se om det spiller.

/Steen

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/18/2018 at 19:18 , cis2131 skrev:

Tak :-)

Jeg syntes bestemt jeg havde fikset den fejl med + i stedet for mellemrum.. Jeg tjekker det lige.

Claus

+1 :) Jeg har samme oplevelse med at mellemrum bliver udtalt som '+'.

Har lige opdaget at der er forskel på om man opretter en Sonos TTS via Automatiseringer (her udtales mellemrum som '+')

image.png.85ae5771dc19f30f07b7bb11d946ee71.png

eller om der oprettes via

image.png.6d626e72769263b690890716f7d65040.png

/Steen

Redigeret af Steen Hagedorn
Præcisering.
Link til kommentar
Del på andre sites

På 24/3/2018 at 18:52 , cis2131 skrev:

Det lyder underligt.

Har du prøvet at sætte en skærm til den, og se hvad den skriver der?.

Claus

Den skrev noget med filer der var korrupte. Købte et nyt MicroSD kort i går - geninstallerede (Kunne ikke finde ud af at indlæse backup??) og nu lader det til at køre- Har du 2 linjer om hvorledes backup skal genindlæser? Jeg tager en backup - klikker på titlen for at gemme den (på mac gemmer den en mappe med flere undermapper...) og hvis jeg skal prøve at tilføje en backup til en ny installation - som jeg kan restore fra - hvilket format forventes så? Jeg kan ikke rigtig få det til at spille...

Men nu kører det hele igen. Jeg vil dog gerne kunne indlæse en backup i fremtiden...

 

Mvh Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Hej Claus.

Jeg har nu installeret version 2.11 fra bunden.

Jeg er logget ind på webinterfacet via ip-adressen. Jeg skal indtaste Aktiveringsnøglen under Homekit, men når jeg trykker på rediger ude i venstre side af linjen sker der intet. Hvad gør jeg forkert?

Det burde virke.. Har du prøvet en anden browser, måske din browser ikke vil køre java scripts.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, cis2131 skrev:

Det burde virke.. Har du prøvet en anden browser, måske din browser ikke vil køre java scripts.

Claus

Bingo! Jeg kørte i Chrome, men i Explorer kører det. 
Jeg har ellers ikke problemer med serviceview oll. i Chrome, der virker Java fint...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er blevet noget rusten i IHC-Bridge siden jeg brugte det sidst.

Hvordan får jeg de gamle homekit enheder værkfra homekit på tlf og får forbindelse til de nye?

Jeg har fundet mine temp sensorer så nu kan jeg se dem under temperatursensorer, mog de dukker også op i temperatur grafer enkeltvis, men jeg kan ikke se hvilke rum de er fra, det er lige som om at teksten er for lang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fantastisk project, og smukt udført.  glæder mig som et lille barn. Men jeg kan ikke få lov at tilføje ihc-bridge til min home app, den siger setup code is incorrect.

har prøvet ast skifte kode, genstarte (flere gange)  PS det ser ikke ud til at nulstill knappen virker.

Nogle der kan hjælpe med at knække "koden" :-)

 

Update:  er gået igang med at starte forfra :-)   kunne ikke vente, så venter på rufus bliver færdig.

 

Fik den op at kører ved at lade være med at pille ved standard koden i forsøg nummer 2. den hoppede lige i home kit på min ipad.

- da jeg så kom hjem her til aften så ville jeg have den sat op på min iphone, men nu kan homekit ikke finde ihc-bridge igen ??

 

gode forslag ønskes !

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok