Hop til indhold
  • 0

automatisk sluk af ventilation via magnetkontakter


LTJ
 Share

Spørgsmål

Hej igen.

så blev det atter tid til at arbejde lidt i programmereringen.

 

Jeg forsøger at få mit setup til at kunne slukke automatisk for ventilationen når et vindue eller en dør har været åben i mere end 10 min.

 

Selve styringen til mit nilan anlæg går via en Visility HSB, så den del er der styr på.


Det jeg har brug for hjælp til er en funktionsblok, hvor jeg har 11 indgange (magnetkontakter). Når en af disse går off, vil det starte en timer, som efter 10min vil ændrer mine to udgange således "udgangen tænd" bliver off og "udgangen sluk" bliver on.

Ligeledes skal det gerne virke den anden vej, - så snart alle indgangene igen er on, så bliver "udgangen tænd" også on, og "udgangen sluk" bliver off.

 

Jeg tænkte ikke det var den store operation, men det var nu alligevel ikke så simpelt for mig at få til at virke.

 

 

Jeg har ikke brug for en fiks og færdig blok, blot lidt hjælp til at komme igang med den.  Håber en af I kloge hoveder kan guide mig på vej:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at sætte to AND blokke i serie, f.eks. 4.1.01.#3 & 4.1.01.#1 dvs. udgangen fra den første føres til indgang på nr. 2. Udgangen fra nr. 2 føres til indgang på 4.1.03, hvorfra udgangen føres til "Nødstop" på 5.4.01.

I 4.1.03 kan du indstille forskellige tider for både ind og udkobling

Dine magnetkontakter skal ind på hver sin indgang på AND blokkene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok