Hop til indhold
  • 0

Forbindelse mellem IHC net basic boks og YouSee modem


Peter S
 Share

Spørgsmål

Hej,

Forhåbentlig et nemt spørgsmål, men har ikke kunnet finde et svar på dette nogen steder herinde.

Jeg har en IHC net basic installation, som jeg skal have koblet til mit YouSee modem Netgear CG3700. Når jeg følger denne installation: http://bestil.lk.dk/media/catalog/category/ihc-net-minihaandbog-2011.pdf (side 102) ser det rimelig simpelt ud. Min udfordring er at kablet fra IHC boksen til YouSee kabelmodem volder mig problemer. IHC boksen har et "han stik" på dataudgangen, hvorimod min YouSee kabel ligeledes er et "han-stik". Hvordan løser man dette, med en specialt kabel, eller med en converter på IHC udgangen?

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu skriver du han-stik, på dataudgangen ....? Haad er det lige for nogle ? 

Normalt benyttes coax med F konector på indgangen af IHV og udgangen fra TV boksen, til at fordele TV signalerne.

Og til data kan du se på tegningen at her benyttes IHC kablingen bare som "forlængerledning". Du skal så have flere udgange i din TV boks, eller en switch imellem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Jeg forsøger lige at uploade et billede - det sorte  kabel er indgangen fra YouSee. TV stikkene går så fra boksen ud i alle rummene. 

IMG_1373.JPG

Fra min YouSee modem går der et alm interntkabel over i en switch, og så videre ned i IHC boksen (alle de grønne kabler). Mit issue er at jeg skal have fordelt det sorte YouSee kabel, så den også kan gå over i YouSee's kabelmodem. Til det har jeg læst at jeg kan trække kabel fra IHC til modem og så tilbage i boksen igen (og så ud til rummene herfra).

Data-stikket på IHC (som sidder ved siden af det sorte kabel) er et han-stik af en art, og passer ikke umiddelbart sammen med det standard-kabel jeg har fra YouSee.

Håbet det giver mening.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK der skal lige en antennesplitter ind i mellem. Så kør i jem&fix, Harald skrald eller lign og køb en HF tæt coax fordeler med f connector. Og et par antennekabler med f connectorer 

Du skruer det sorte kabel der kommer ind fra Yousee og går i IHC boksen fra, og forbinder det til indgangen på fordeleren. 

Udgangene tilslutter du så til hhv IHC og Yousee boks. Så kan TV signalerne fordeles som de plejer, og Internet so så kommer ud af Yousee boksen ryger i switchen og via de grønne kabler i IHC fordeleren og ud til rummene.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Mange tak! - Så du vil allerede splitte kablet inden IHC, og ikke benytter funktionaliteten til at splitte direkte i IHC? - jeg synes aldrig jeg har set det "han-stik" i IHC boksen før - ved du mon hvad der er for en udgang?

For Arveprins Knus; 

https://www.avxperten.dk/antennefordeler/antennefordeler-2-vejs.asp

https://www.avxperten.dk/antennekabel-fstik/antennekabel-0-3-m-f-hvid.asp

Med ovenstående bør jeg være flyvende?

/Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vi har IHC anlæg i sprit-nyt L&R hus. TDC måler indtag til 62-63, men dagligt forsvinder premium kanaler (bliver kodede I flere timer) - dette sker når signalet falder under 55 (alm kanaler som DR virker fint). TDC siger at de leverer korrekt kontinuerligt  signal, LK siger at det er TDC da deres boks burde forstærke signalet - og L&R påstår nogen gange at det er vore nye B&O fjernsyn som er for følsomme. Selvom B&O ved besøg har målt korrekt. Så hvad kan vi gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Martin Grome skrev:

Vi har IHC anlæg i sprit-nyt L&R hus. TDC måler indtag til 62-63, men dagligt forsvinder premium kanaler (bliver kodede I flere timer) - dette sker når signalet falder under 55 (alm kanaler som DR virker fint). TDC siger at de leverer korrekt kontinuerligt  signal, LK siger at det er TDC da deres boks burde forstærke signalet - og L&R påstår nogen gange at det er vore nye B&O fjernsyn som er for følsomme. Selvom B&O ved besøg har målt korrekt. Så hvad kan vi gøre?

Alle 3 kan faktisk have ret.

Jeg går ud fra at det er et IHC net Basic anlæg i har, og når du siger kodet, går jeg udfra at du mener billedet bliver forvrænget med store firkantede "pixels". Hvis dette er korrekt kan problemet være at signalet er for kraftigt før IHC net basic boksen. Der sidder 1 eller 2 små justering skruer på IHC net basic boksen til at juster signalet og forstærkningen. Prøv at stille på dem næste gang du oplever problement.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej, billedet går sort, og der er en note om at signalet er kodet (som om vi ikke har abonnement). TDC siger at det sker når signal styrken går under 55 (går iflg Tdc ind med 63) og gælder alle premium kanaler som sendes over denne styrke

 

s´ min udfordring er hvordan jeg kan bibeholde el forstærke Tdc’s Signal når det går ind i huset. Iflg LK forstærker IHC boksen signalet med 2-3

’de6 ske5 i perioder, idag søndag f5a 15-19 så kommer kanalerne tilbage

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Går signalet direkte i TV'et eller i en settop box?

Prøv at stille på de 2 små skruer på IHC net basic boksen næste gang det sker. Jeg er 99% sikker på at signalet ikke er forsvagt, men forvrængt p.gr.af for høj styrke. Jeg havde et tilsvarende problem med min IHC NET antenne forstærker og en loft antenne. Problemet blev løst ved at ned juster forstærkningen på IHC NET antenne forstærkeren. Princippet er præcist det samme i IHC NET basic boksen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok