Hop til indhold
  • 0

ændring ved ny tavledimmer


Thomas.Th
 Share

Spørgsmål

Hej

Som skrevet i et af de andre forums, har jeg indkøbt nogle niko universal dimmere til erstatning af mine brændte uni 400 dimmere

Min elektriker har udskiftet en enkelt her inden jul og vil sætte de sidste 6 stk op i det nye år. Han har ikke lavet noget om i programmeringen, da det var igår d.23 kl 15:30 og var lidt ivrig efter at komme hjem og holde jul (forståeligt nok)

Er der noget jeg skal ændre mht den nye dimmer? tænker - skal den hedde noget andet og hvordan får jeg den til at huske niveauet den blev afbrudt på? (tænder altid på fuld styrke efter at have været slukket)

Kan ikke se den som "lampested" i iphone app og kan derfor ikke se om den er tændt eller slukket. (det gør sig gældende med alle mine dimmere.)kan dette ændres?

Er der en guru herinde der evt har lyst til at hjælpe? og evt lave en kort beskrivelse af hvordan man gør, så jeg evt selv kan gøre det med de andre 6 der blir skiftet.

Dimmeren der er udskiftet er i "Opholds stue" og styret af øverst tryk til højre

På forhånd tak og god jul:)

ihc projekt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Et hurtigt blik på vejledningen til dimmeren siger du skal holde trykket inde i 10 sekunder for at aktivere mem. funktionen så den tænder på seneste niveau.

http://www.niko.dk/sites/default/files/pm330-00700_gb_0.pdf

Og nej man kan nemlig ikke se om lampen er tændt da det kun er wireless dimmere der har en status. Sidder ikke lige ved en PC med Visual og kan checke hvilken FB der er anvendt, men du kan evt. udskifte den til en der har noget logik og status indbygget, men 100% korrekt bliver det som sagt aldrig. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Et hurtigt blik på vejledningen til dimmeren siger du skal holde trykket inde i 10 sekunder for at aktivere mem. funktionen så den tænder på seneste niveau.

http://www.niko.dk/sites/default/files/pm330-00700_gb_0.pdf

Og nej man kan nemlig ikke se om lampen er tændt da det kun er wireless dimmere der har en status. Sidder ikke lige ved en PC med Visual og kan checke hvilken FB der er anvendt, men du kan evt. udskifte den til en der har noget logik og status indbygget, men 100% korrekt bliver det som sagt aldrig. 

Du har så ret.. Kunne jeg også læse mig til nu:D mht memery funktionen.

Så må jeg se om jeg kan finde ud af det andet..ved godt at de wireless ø80 dimmere er dem i har anbefalet, men nu er disse indkøbt og 1 er taget i brug.. de var ikke så dyre, så må jeg skifte dem til de andre når jeg blir tilpas træt af det..:huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Clemen skrev:

Hvis kun 1 er taget i brug så skynd dig og returnere de resterende. 

Og køb en ø80 dæmper i stedet for, det virker til at det du egentligt gerne vil er at styre både nivau etc. via ihc wireless app.

det må blive i indkøb ver. 2 - er stadig lidt i tvivl om hvor meget mere jeg får for de ca 1500kr ekstra ved at købe lk`s dimmere(7 stk) istedet.+ lk dimmere har en begrænset udvalg af led lyskilder man kan smide på.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Her er et projekt med ny FB for styring af din Niko dimmer 2 i opholdsstue. Der er statusudgang som skulle være synlig i app ´n.

 

Thomas TH. ny 25.12.2016.vis

Lars sætter stor pris på hjælpen som du her stiller til rådighed:) desværre virker det ikke. kan ikke se status i app og skal jeg tænde lyset, skal det ske ved at regulere op. kan ikke aktivere memery ved at holde trykket inde i 10sek. som tidligere nævnt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den skulle gerne virke som før, med kort tryk på ØH trykket.= tænd/sluk. Langt tryk = reguler op/ned.

Men kan se der lige er en indstilling der skal ændres: Dimmer skal tænde på = Sidste Niveau. Ikke memory 2 som er default.

Ved ikke hvordan det ser ud i App´n Gik ud fra man kunne se FB´s i/o, men har tilføjet en Diode på status.

 

 

Thomas TH. ny 25.12.2016.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Den skulle gerne virke som før, med kort tryk på ØH trykket.= tænd/sluk. Langt tryk = reguler op/ned.

Men kan se der lige er en indstilling der skal ændres: Dimmer skal tænde på = Sidste Niveau. Ikke memory 2 som er default.

Ved ikke hvordan det ser ud i App´n Gik ud fra man kunne se FB´s i/o, men har tilføjet en Diode på status.

 

 

Thomas TH. ny 25.12.2016.vis

samme resultat.. langt tryk=tænd/reguler op/ned -  Kort tryk= sluk ingen indikation i app så det underbygger nok jeres forslag at købet af wireless dimmere havde været smartere

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK nu ved jeg som sagt ikke hvad man kan se og ikke se i app´n eller hvad du forventer at se.

Men jeg vil mene man burde kunne se et LED element kaldet noget i stil med status, som meget gerne skulle virker som en lampe. Måske skal du loade projektet igen på telefonen.

I min ipad app har jeg lavet de sådan at jeg har et tryk og når man aktivere det med fingeren på skærmen ja så "lyser det", Men det er jo et helt andet setup.

Henover trykket har jeg så lagt et andet aktivt element der afspejler status på lampeudtaget. På den måde kan jeg se om jeg tænder eller slukker lyset når jeg aktivere trykket. 

Holder jeg fingeren længe på skærmen, ja så er der lys for at indikere jeg trykker, samt lys for at indikere der er lys i lampen - som så regulerer op eller ned imens.Når jeg slipper med fingeren på skærmen, ja så er der fortsat lys i "lampen" men ikke i "trykket".

 

Men for hjælp med telefon app´n så prøv at søge lidt her i forummet. Der har været flere screenshot af hvad man kan lave og regulere på med "fiktive" output.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok