Hop til indhold
  • 0

UNI400 skift til Wireless dimmer


Tommi Lauridsen
 Share

Spørgsmål

Vores installation er fra 2008, og lavet med Uni 400 dimmere, som LK siger ikke er egnet til LED, som vi netop har skiftet til i hele huset. De steder vi har lysdæmpere på summer pærerne. Det gør de ikke de steder vi ikke har lysdæmpere, så jeg tænkte, at det måske kunne have noget med dæmperne at gøre.

Men kan man rimelig skifte fra Uni400 til wireless? 

Jeg er klar over, at mine wireless dimmere ikke må sidde i tavlen, men har også mulighed for at sætte dem nedenunder, men hvordan får jeg min controller sat i forbindelse med dimmeren, så jeg kan styre dimmeren med de kontakter jeg bruger i dag. 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
21 timer siden, Tommi Lauridsen skrev:

Ok. Det burde være overkommeligt. Dog er min tavle et rod, desværre.

Det er der jo sådan set ikke ret meget EL arbejde der er :) 

 

Næ men det er i princippet stadig ikke tilladt, med mindre man har de rette kompetencer/autorisationer.

Man må som lægman kun skifte en stikkontakt og/eller en afbryder, IKKE et lampeudtag eller noget i tavlen.

Ved man hvad man gør ja så kan man jo tage chancen, men det ændre ikke på ovenstående.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Næ men det er i princippet stadig ikke tilladt, med mindre man har de rette kompetencer/autorisationer.

Det bør vel for god ordens skyld nævnes, at reglen ikke er lavet for at give elektrikeren mere arbejde - med derimod at beskytte dig og din familie imod den ikke ubetydelige brandfare et dårligt eller forkert udført el arbejde kan medføre.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok