Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless loftudtag tænder og slukker af sig selv


Jesper4000
 Share

Spørgsmål

Hej

Vi bor i et hus fra 2009 med en IHC wireless standalone installation. Dvs. ingen central controller men med trådløse kontakter. Jeg har udskiftet 3 stk wireless loftudtag igennem de sidste par år fordi de står og tænder og slukker af sig selv. Nulstilling har ikke hjulpet. Det er som om det indbyggede relæ har sit eget liv. Nu har jeg to udtag mere som laver samme nummer. Når de er tændt så står de og slukker og tænder af sig selv med 1-5 minutters interval.

Er der nogen som har oplevet dette eller kender årsagen hvis jeg da ikke blot har fået et mandags-batch?

LK henviser mig bare til en installatør som kan udskifte dem og så kan jeg indgive en reklamation. Meeennn det koster urimeligt meget og jeg ved ikke hvad resultatet bliver.

Mvh Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej

Har prøvet med gammel dags pære og det hjælper ikke.

Det er ikke det problem jeg har. Fejlen opstår mens lampen er tændt. de begynder at blinke en gang i mellem og i løbet af nogle mdr. bliver det mere og mere. Til sidst blinker de hele tiden. når de " fejler" kan man ikke slukke dem så man skal være hurtig til at slukke mens de lyser. Man kan heller ikke programmere dem om det er som de helt dør mens de slukker for lyset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vi har problemet i alle afskygninger. Et loftudtag uden lampe tilslutning som blinker( læs: klikker) når der er tændt på kontakten, et med spare pære, et med alm. glødepære osv. Mit problem lyder fuldkommen som det jens@buller oplever. Desværre eksistere vores byggefirma ikke mere og vi kan derfor ikke reklamere af den vej.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 6/10/2016 at 21:46 , jens@bullertrolden.dk skrev:

Hej 

Ja vi står med det samme problem vores hus er fra 2010 og vi er oppe på at der er 6 lampe udtag som står og blinker. Dem der har bygget vores hus "HOLM HUSE" er ved at se om de kan få hjælp fra Schneider da de har 27 fra forskelige huse med samme fejl.

Mvh Jens

Vi har dog kun lampeudtag uden dæmp. De har været monteret siden 2012. Det ene til 5x3w led spots fra IKEA. Det andet til 15x3W LED også fra IKEA. Begge har kørt 100% problemfrit indtil for 3mdr siden. Det lampeudtag med 15 spots er begyndt at tænde og slukke med ca 10sek interval. (Igen, sker kun når udtaget "tændt").

så samme problem som flere herinde. 

/kasper

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, Jesper4000 skrev:

Vi har problemet i alle afskygninger. Et loftudtag uden lampe tilslutning som blinker( læs: klikker) når der er tændt på kontakten, et med spare pære, et med alm. glødepære osv. Mit problem lyder fuldkommen som det jens@buller oplever. Desværre eksistere vores byggefirma ikke mere og vi kan derfor ikke reklamere af den vej.

Du kan altid finde en anden elektriker og reklamer den vej. Med et hus fra 2009, er der nok ikke nogen garanti på installationen længere alligevel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har haft de samme oplevelser med LK IHC Wireless Lampeudtag - Jeg har dog ikke haft defekte udtag med lysdæmper.

Mit sommerhus er bygget i 2011 og jeg har på nuværende tidspunkt har jeg skiftet 6 lampeudtag.

Jeg håber de snart får styr på det problem og jeg savner ansvar fra LK, der arrogant blot henviser til montøren - Det er næppe montørens problem når jeres lort ikke virker.

Vi som kunder kan jo heller ikke få hjælp når en El-montør går konkurs....Jeg har helt sikkert slettet LK produkter på fremtidige projekter - ikke om jeg vil have det lort i mit hus, man ved jo aldrig om det næste bliver en brænd i de elektriske installationer med det lort. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 21.9.2019 at 13:08 , JørnC skrev:

Jeg håber de snart får styr på det problem og jeg savner ansvar fra LK, der arrogant blot henviser til montøren - Det er næppe montørens problem når jeres lort ikke virker.

Vi som kunder kan jo heller ikke få hjælp når en El-montør går konkurs....Jeg har helt sikkert slettet LK produkter på fremtidige projekter - ikke om jeg vil have det lort i mit hus, man ved jo aldrig om det næste bliver en brænd i de elektriske installationer med det lort. 

Hvad vil du installer i steddet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 hours ago, Lars1 said:

Hvad vil du installer i steddet?

Det er sådan set ligegyldigt. LK har levet højt på at deres produkter er af høj kvalitet. Hvis man tager en stikkontakt eller en trykknap i hånden så føles det som kvalitet og derfor kan de kræve højere priser.

Første generation af IHC var også høj kvalitet. Nu ... not so much.

Hvad vælger man i stedet? Tjaa ... jeg håber stadigvæk på at LK får styr på deres forretning. Hvis det ikke sker, så håber jeg nogen får hul på IHC Wireless protocollen. Det burde være en smal sag at lave en IHC controller til fortrådet styring. Wireless kræver nok at nogen finder ud af at udlæse koden fra flere forskellige wireless komponenter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
34 minutter siden, Astronaut skrev:

Det er sådan set ligegyldigt.

Det er da så absolut ikke ligegyldigt. Jeg er heller ikke tilfreds med LK IHC, men det er endnu ikke lykkes mig at finde et alternativt som kan erstatte det. Jeg kan finde mange produkter som kan erstatte dele af LK IHC, men ingen som har den samme end to end integration. Dertil kommer at mange af alternativerne er af tvivlsom kvalitet både i udførsel, men også når det kommer til funktionalitet og data sikkerhed. Nogle af alternativerne virker f.eks. ikke hvis ikke de har internet adgang, og det er IMHO et no go. Så heller løber ind i at ens controller måske ikke virker et par dage.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg står med samme problem som beskrevet og har et LK IHC 80mm udtag, som klikker i relæet (tænder og slukker), sår det er tændt (ikke dæmpbar). Jeg har efterhånden læst mig frem til, at problemet skyldes mine LED-pærer (3 stk. GU10). 

Jeg har læst mig fremtil på en hjemmeside, at produktet ikke fungerer med kompaktlysstofrør eller LED pærer som ikke kan dæmpes. LINK: https://www.wattoo.dk/lk-ihc-wireless-relae-lampeudtag-hvid-1020007477

Mit spørgsmål er så nu, om jeg kan nøjes med at købe dæmpbare LED-pærer eller måske i sidste ende halogenpærer, og så forvente at de virker? Jeg spørger altså om hvorvidt udtaget har taget skade af at have haft de almindelige led-pærer monteret? 

Har som sådan ikke noget problem med at købe et nyt udtag, men gider ikke hvis samme problem opstår igen...

 

vh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 12/10/2019 at 16:52 , Astronaut skrev:

Det er sådan set ligegyldigt. LK har levet højt på at deres produkter er af høj kvalitet. Hvis man tager en stikkontakt eller en trykknap i hånden så føles det som kvalitet og derfor kan de kræve højere priser.

Første generation af IHC var også høj kvalitet. Nu ... not so much.

Hvad vælger man i stedet? Tjaa ... jeg håber stadigvæk på at LK får styr på deres forretning. Hvis det ikke sker, så håber jeg nogen får hul på IHC Wireless protocollen. Det burde være en smal sag at lave en IHC controller til fortrådet styring. Wireless kræver nok at nogen finder ud af at udlæse koden fra flere forskellige wireless komponenter.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej jeg har 2 lampeudtag, som ikke kan resettes jf lk vejledning. Pæreskift og adskilte dele samt udskiftning af batterier. Intet virker - jo du kan tænde lyset og så går den selv ud efter få sekunder og sådan vil de fortsætte indtil jeg afbryder den, men det kræver jeg er hurtig. Et relæ koster 500 kr og opefter. Kan jo ikke passe at skidtet går i stykker efter 5 år. Det er det samme med Samsung tv’er de er kodet til en bestemt levetid. Har også lige prøvet det. Relæets sletning af data, altså nulstille - kan IKKE foretages. Kontakten virker, men relæ vil ikke snakke med kontakten. Kan det være så svært at finde ud af. Næ hvis man vidste bedre, havde man beholdt tryksystemet . Nogen løsninger derude. PS skidtet har virket i 5 år og så lige pludselig, står relæet og griner af en og sig LK har sagt jeg ikke må virke mere, så derfor skal du købe en ny ha ha .....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Alle vejledninger fulgt, men intet virker. Har i øvrigt et nyt problem. På badeværelset, når lyset tændes, sågar der 5 sekunder, så slukker lyset af sig selv og tænder af sig selv efter 5 sekunder og så forbliver det tændt indtil jeg slukker på knappen. Sådan er det også med lampen hen over stuebordet. Endvidere kan jeg oplyse, at ved at tænde lyset ovenpå, så går lyset også ud ved stuebordet. Hvad kan man gøre ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvilke lyskilder sidder der til de forskellige udtag (der hvor du har problemer). 
Jeg tænker at noget er rivende galt, eller du har LED kilder på relæ/dæmpere, som bare ikke fungere så godt sammen. 

Det sidste problem du nævne kan være noget langt mere alvorligt, fx en 0 (Null) ledning der er forsvundet et sted i installationen. Men jeg ville tage et problem ad gangen.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok