Hop til indhold
  • 0

Nulstilling af alarm?


Tkhansen
 Share

Spørgsmål

Hej godtfolk, ganske ny IHC bruger med et bette problem. Jeg lader til at have aktiveret en overfaldsalarm (det er ikke første gang) i mit hus, hvilket gør at jeg lige nu har lys i mit køkken, men ellers ingen funktionalitet i mit hus. Jeg kan død og kridte ikke se at der er noget forkert der er "on" ift. alarm i service view, så jeg kan få det deaktiveret og genvinde kontrol over mit hus.

Hvad gør jeg i en sådan situation?

Mvh

Thomas

 

 

 

IMG_20160928_161948.jpg

Unavngivet.png

Redigeret af Tkhansen
Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis din installation er bygget op over "IHC Standard", hvilket din alarmfunktionsblok er en del af, afstilles overfaldsalarmen ved at lave et langt tryk (+2 sek), på trykket nederst til højre i entré/bryggers, som når man laver sluk alt.

Overfaldsalarmen aktiveres ved at holde de 2 øverste knapper inde samtidigt i 2 sek., og det gælder samtlige tryk undtaget wireless tryk. Ovenstående gælder selvfølgelig kun, hvis der ikke er ændret på den funktionalitet i "IHC Standard" programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 minutter siden, Tkhansen skrev:

Hej Torben og tak for input. Sluk alt, er det "zzz" tasten? Jeg har følgende udtag i både bryggers og entre, men der sker ikke noget med alarmen når jeg holder noget inde. Har du andet godt input?

IMG_20160928_165924.jpg

 

Det er det tryk med symbolet, med "manden udenfor huset", som afstiller overfaldsalarmen ved langt tryk.

Det kræver selvfølgelig at der ikke er ændret ved den funktion i programmet. Jeg kan se at der i hvert fald er tilføjet nogle ekstra indgange i den alarmfunktionsblok, men om der er ændret noget vedrørende overfaldsfunktionen, kan jeg ikke se ud fra et screenshot. Der skal man ind og kigge i programmeringen i selve funktionsblokken/e.

Det er nu slet heller ikke sikkert, at det er overfaldsalarmen som er aktiveret, for så mener jeg bestemt at lydgiveren skal hyle, og lyset skal blinke.

Står der i loggen i alarmfunktionsblokken, hvad der har aktiveret den, hvis du kigger i serviceview?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej, der står desværre ikke noget. Tidligere har jeg kunne se hvad der var "on" i service view og ændre den værdi. Her er jeg noget tabt. Der hvor alarmen indikeres er i et lille walk-in-skab vi har ifm soveværelset. Jeg er ret sikker på at mit problem opstod midt på eftermiddagen da jeg via iRemote (installeret og sat op i går), skulle prøve at slå alarmen fra. Det i sig selv virkede vist fint nok. Men derefter....så var der altså alarm i soveværelset.Unavngivet.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok, aner ikke hvad jeg lige gjorde, men alarmen forsvandt og jeg har kontrol over mit hus igen. 

1. Jeg slukkede for relæet til IHC'en. 

2. Tjekkede at alarmen på kontakten var gået ud. Tændte relæet igen. Alarmen var nu tilbage (argh(

3. Tændte for lyset i gangen med walk-in-skabet....og så var alarmen væk og huset tilbage til normal status....

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok