Hop til indhold

Alternativ røgalarm. Kommentarer ønskes.


lassebasse
 Share

Recommended Posts

Hej forum

Jeg har fulgt med her i et stykke tid og må sige at det er dejligt med et så aktivt forum.

Min ihc installation har været på tæmkestadiet et stykke tid og der har været mange overvejelser undervejs.

Jeg har set mig lidt sur på LK´s røgalarmer og har måske fundet et alternativ som jeg godt kunne tænke mig at få et par kommentarer på.

Satel TSD-1 http://www.satel.pl/en/download/foldery/7888daa4369dd24b205f55abb9b29880e66d8625.pdf

Fordele:

Valgfrihed mellem røg / temperatur eller begge.

Halv pris. Fåes til 300,-

Ingen programmeringsenhed nødvedig.

Ulemper:

Ikke standard fortrådning da de skal forsynes med 12v.

Bekymring:

Output er rated til 16V/40mA. Er der en elektronik kyndig der kan belyse om 24V/3mA vil være et problem.

 

Mvh lasse

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, lassebasse skrev:

Har godt set den fra Zigza, men syntes bare at den er meget "kina" agtig. Der er ikke meget dokumentation at opdrive.

Allerhelst ville jeg have en 230v model med batteribackup såsom argus eller easylux  men så mister jeg muligheden for at undertrykke lyden i tilfælde af fejlalarmer.

Jeg kan godt følge dig, for der er langt imellem snapsene mht. skønheden på div. røgsensorer.

Den du linker til ser umiddelbart meget "pæn" ud, men om elektronikken kan klare er spænding på 24 volt over udgangene er nok tvivlsomt siden de skriver 16v.

MEN - IHC er jo 0v styret, dvs. at systemet betragter en indgang som værende ON når spændingen på den er 0v. Om IHC så anerkender f.eks. 12v som stabilt Off ved jeg ikke - men du kan jo prøve.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok