Hop til indhold
  • 0

Brugbart setup til lysdæmpning af LED downlights


Mikkel Hansen
 Share

Spørgsmål

Jeg har givet op... jeg kan simpelthen ikke finde ud af den bedste (læs: korrekte) løsning til dæmpning af x antal LED downlights (indbygningsspots).

Lad os antage jeg skal montere downlights i en entre. Rummet er ikke særlig stort, så der vil kun side 2 lyskilder. Hvordan skal det bygges op?

  1. Hvilken type downlight/indbygningsspot skal jeg bruge? Og har den del af setuppet reelt nogen betydning?
  2. Hvilken LED pære skal jeg bruge?
  3. Hvilken dimmer skal jeg bruge?

Jeg ser helst at dimmeren kan monteres på DIN skinne, men hvis der ikke findes funktionelle dimmere til denne løsning, er en wireless eller anden type lige så god - bare det virker.

Jeg vil gerne have at lyskilderne kan dæmpes helt ned, uden at blinke eller slukke sporadisk.

Jeg er klar over det er et kompliceret område, men der må da være nogen, som har en funktionel løsning med dæmpning af LED lyskilder?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Mikkel..

Det er altid svært når man snakker dæmpbare Led.. for min erfaring siger mig, at ikke to pære reagere ens.. Mere kompliceret bliver det hvis det er dæmpbare Led-spots..

At finde nogen som virker med lysdæmperen.Så det er nok det mest kompliceret i det spørgsmål du stiller.

se evt på denne dæmpbar led.. http://dkbelysning.dk/shop/gx53-indbygningsspot-4100p.html 

Jeg ville vælge en Ihc Wireless-dimmer ver2. og den virker med denne type dæmpbar led-spot , Men kommer jo f.eks også an på ledningsføring osv..

Og bliver desuden også hurtigt en bekostelig affære.

Vh.Carsten

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 31/8/2016 at 21:09 , cs skrev:

Hej Mikkel..

Det er altid svært når man snakker dæmpbare Led.. for min erfaring siger mig, at ikke to pære reagere ens.. Mere kompliceret bliver det hvis det er dæmpbare Led-spots..

At finde nogen som virker med lysdæmperen.Så det er nok det mest kompliceret i det spørgsmål du stiller.

se evt på denne dæmpbar led.. http://dkbelysning.dk/shop/gx53-indbygningsspot-4100p.html 

Jeg ville vælge en Ihc Wireless-dimmer ver2. og den virker med denne type dæmpbar led-spot , Men kommer jo f.eks også an på ledningsføring osv..

Og bliver desuden også hurtigt en bekostelig affære.

Vh.Carsten

 

Det virker bare utroligt at det er så besværligt at stykke sammen. Der må da være nogen som har en fungerende løsning med dæmpning af LED-spots. I dag laver man vel ikke indbygningsspots, uden at det er LED?

Kan du linke til den dimmer du hentyder til? Jeg finder alt muligt forskelligt når jeg googler "ihc wireless dimmer ver2".

Nu har jeg jo ikke nævnt noget om eksisterende setup og det var egentlig med vilje, da jeg var interesseret i at vide, hvordan det skulle laves, hvis man startede fra bunden, og ikke en eventuel lappeløsning oven på mit eksisterende setup. Så kunne jeg jo selv vurdere hvad næste skridt skulle være.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok