Hop til indhold
  • 0

Wireless Kombi Lysdæmper og Philips E27 LED


Thomas Pedersen
 Share

Spørgsmål

Har netop købt en ny LK IHC Wireless Universal 250W lysdæmper. Og har tilsluttet 2 pendler hvori der sidder 3 stk. Philips LED E27 9W Warm Glow i hver.

Når jeg tilslutter dem direkte til 230V, lyser de meget fint på 100%.

Når jeg tilslutter dem til lysdæmperen kan de kun tænde på meget lavt blus og kan ikke reguleres hverken op eller ned.

Er der nogen indstillingsmuligheder eller andet der vil kunne få det til at virke ?

Eller skal jeg kigge mig om efter en anden lysdæmper eller andre LED Pærer ?

Nogen der har erfaring med LK LED Komfort 60W SA ?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Thomas..

Start lige med at kaste to alm.glødepære i, i stedet for led. og se om det så kan hæve og dæmpe lyset ? ellers prøv at nulstille dimmeren.

Jeg tænker du ikke bruger IHC-Controller, men bare har linket et tastetryk til dimmeren eller ?

 

Mvh.Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Carsten.

Skal lige forstå det helt rigtigt. Der er 3 stk. LED pære i hver af mine pendler. Mener du at jeg skal prøve at sætte én alm. glødepære i hver af pendlerne ?

Kan også godt forsøge med en nulstilling af dimmeren.

Jeg styre dimmeren via fortrådede tastetryk, og altså ikke direkte på selve dimmeren.

 

/Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Thomas..

Vi må snakke lidt forbi hinanden? For en wireless-dimmer kan ikke styres via et fortrådet tastetryk.. men mindre det foregår via en ihc-controller.

En wireless dimmers simpleste måde at styres på ,er ved at linke den til det trådløst tastetryk. Men kan styres af både wireless tastetryk og trådet tastetryk hvis du har en ihc-controler?

Bruger du ihc-controller.. og i så fald,hvilke funktionsblok benytter du?

Jeg har før oplevet at led-pære kan lave lidt ged i det for sådan en lysdæmper. Så når man oplever ting som du har oplevet, er det altid godt lige at starte med at prøve med helt traditionel glødepære.

Virker mærkelig dimmeren er helt død?? har ikke før oplevet nogen defekte. Mål lige op de får spænding?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Thomas..

Jeg har selv haft problemer med den fb-blok du nævner for ganske nyligt..  Brug evt. i stedet fb: 1.2.01.c . virker fint hvis ikke du har brug for et andet lysniveau om natten f.eks.

Ellers prøv at oplås blokken og vis program. Derefter prøv at ændre timer til " 00:00:00:100 " i stedet for "00:00:00:050"

Jeg bruger selv 1.2.04.a .som ikke virker, hvis ikke man oplåser program og ændre følgende indstillingerne  "maks tid for tryk til 00:00:00,400" og "Timer til :00:00:00,100"

Giv lige en tilbagemelding hvis det virker :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok