Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

Jeg har set nogle stykker skrive om, at de har Siri til at virke op mod IHC (feks her), og så vidt jeg kan gennemskue er det via Homebridge, det er sat op. Jeg har søgt noget efter, hvad der er gjort uden at kunne finde nogen hints. Derfor vil jeg meget gerne høre, om ikke en af jer, der har fået Siri til at virke op mod IHC vil lave en kort beskrivelse af, hvilke homebridge plugins og/eller andre programmer, I har anvendt til at få det til at virke?

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
På ‎28‎-‎10‎-‎2016 at 19:41 , Johan Vase skrev:

Hvis andre har samme spørgsmål kan jeg lige rapportere, at jeg fandt frem til at OpenHAB var den bedste vej frem. Der findes både en ihc addon og en HomeKit addon til OpenHAB. Og det er faktisk relativt nemt at sætte op hvis man har lidt teknisk snilde og måske en anelse programmeringserfaring :) 

Det lyder rigtig interessant.

Har du lyst til at lave en How To Guide, der beskriver fremgangsmåden trin for trin?

Jeg tror at der er mange der kunne være interesseret i at nørde med Siri (incl mig selv).

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det virker fint med HomeKit. Der er lidt småproblemer med at Siri "bider en af", og ikke hører en hel sætning, og derfor kan finde på at tænde/slukke lyset i hele huset, fordi "Tænd lyset i køkkenet" høres som "Tænd lyset", og Siri så tror, at jeg mener alt lyset i hele huset. Det er ret så irriterende, når det betyder at lyset på børneværelserne bliver tændt utilsigtet efter børnenes sengetid. Men det har ikke noget med OpenHAB at gøre :-)

Jeg har valgt at køre OpenHAB på en Raspberry Pi. OpenHAB kan i princippet køre på enhver maskine, der kan køre Java, så det er ikke nødvendigt at anskaffe sig en Raspberry Pi. Der er en ganske fin getting-startet manual her: http://www.openhab.org/getting-started/. Udfordringen ligger faktisk mest i at få lavet konfigurationsfilerne (sitemaps og items), men det er også rigtig veldokumenteret, og OpenHAB designeren er faktisk rigtig god til at hjælpe en med at rette i disse.

Hvis jeg skal lave en kort guide, der kan hjælpe jer i gang, så har jeg gjort følgende:

  1. Download "Runtime core" og "Addons" fra http://www.openhab.org/getting-started/downloads.html
  2. unzip runtimecore til /opt/openhab
  3. unzip addons til /opt/openhab/all_addons
  4. Kopier all_addons/org.openhab.binding.ihc-x.y.z.jar til addons
  5. omdøb configurations/openhab_default.cfg til configurations/openhab.cfg og åbn den i en text-editor
  6. Opret filerne opt/openhab/configurations/items/default.items, opt/openhab/configurations/sitemaps/default.sitemap og opt/openhab/configurations/sitemaps/homekit.sitemap (se guider på https://github.com/openhab/openhab/wiki/IHC-Binding, https://github.com/openhab/openhab/wiki/Explanation-of-Sitemaps og https://github.com/openhab/openhab/wiki/Explanation-of-items, og brug evt mine vedhæftede filer som eksempel)
    • Udfordringen er her specielt at finde de ID'er, som IHC har tildelt ens lampesteder og kontakter. Jeg har selv brugt den seneste beta-version af ihc-captain og Google Chrome's Developer Tools til at fange ID'et. Det kan gøres ved at vælge "Network" og finde den WebSocket (WS) forbindelse, der hedder IHC, hvorefter et tryk på en kontakt afslører, hvilket ID der sendes til ihc for at tænde/slukke en lampe
    • ifølge https://github.com/openhab/openhab/wiki/IHC-Binding skulle man dog også kunne finde ID'et direkte i IHC projekt-filen. Det har jeg ikke kigget på
  7. Kør openhab ved at køre openhab/start.sh, og tjek at konfigurationen virker
  8. Download OpenHAB-HomeKit-Bridge fra https://github.com/htreu/OpenHAB-HomeKit-Bridge/releases
    1. Sørg for at din maskine opfylder betingelserne på https://github.com/htreu/OpenHAB-HomeKit-Bridge (dvs Node.js samt avahi-daemon og libavahi-compat-libdnssd-dev er installeret)
    2. Omdøb start.sh.template til start.sh
  9. Kør homekit-bridge'en ved at køre openhab-homekit-bridge/start.sh

Det vil være en god idé at få OpenHab op at køre først, og se, at man kan tænde/slukke lyset inde fra OpenHab's web interface (jvf http://www.openhab.org/getting-started/). Når det virker er det tiden at sætte homekit-bridge op, og så skulle du gerne kunne se dine lamper i Home appen på dit iOS device.

default.items

homekit.sitemap

default.sitemap

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎31‎-‎10‎-‎2016 at 22:31 , Johan Vase skrev:

Ja, det virker fint med HomeKit. Der er lidt småproblemer med at Siri "bider en af", og ikke hører en hel sætning, og derfor kan finde på at tænde/slukke lyset i hele huset, fordi "Tænd lyset i køkkenet" høres som "Tænd lyset", og Siri så tror, at jeg mener alt lyset i hele huset. Det er ret så irriterende, når det betyder at lyset på børneværelserne bliver tændt utilsigtet efter børnenes sengetid. Men det har ikke noget med OpenHAB at gøre :-)

 

Hej Johan

Jeg har samme setup (Openhab med IHC/ELKO og Homekit binding)

Og det virker fint med Siri til at styre lyset såsom hey siri "tænd lys køkken" el. hey siri "sluk lys køkken" men har du erfaring med hvordan man laver det med en dørlås? så jeg kan lave hey siri "lås hoveddør op" & hey siri "lås hoveddør" eller noget i den stil?

 

Edit: Har fundet ud af at jeg kan "snyde" den og lave et scenarie hvor jeg navngiver det "lås hoveddør" og den så sætter min switch (dørlås) til on og et scenarie jeg navngiver "lås hoveddør op" og den sætter min switch (dørlås) til off

Så kan jeg sige lås hoveddør op eller lås hoveddør og så gør siri det via et scenarie

Link til kommentar
Del på andre sites

@Johan Vase oplever du også at når det er et stykke tid siden du har betjent noget, eks. når man kommer hjem så er der en forsinkelse på at når du siger "tænd lyset i stuen" så kan der godt på 5sek inden lyset så tænder? (det er det samme om jeg bruger siri eller openhabs basic ui) men derefter virker det fint med svartider på omkring 500-1000ms hvis bare man min. 1 gang i timen lige betjener et lys, går der mere end ca. 1 time så kommer der lige 5sek svartid igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det tror jeg måske jeg gør. Men du har lavet en væsentlig bedre undersøgelse end jeg har, for det har ikke generet mig tilstrækkeligt til at jeg har identificeret, hvornår problemet opstår. Det skyldes også til dels, at jeg bruger mit Apple Watch meget til det, og der er _altid_ forsinkelse på det :-)

Hvis du finder ud af, hvorfor der er en forsinkelse, og hvordan det eventuelt kan løses, må du meget gerne skrive...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænkte jeg lige ville komme med min erfaring med openhab og homekit.

Jeg har også prøvet openhab, og det er forholdsvist nemt at sætte op, men jeg kunne ikke få homekit til at tilføje openhab. så jeg skrev et script, som kunne linke openhab og homebridge sammen via openhab's api.

Dog erfarede jeg noget ustabilitet med openhab, så som lange svartider, og kommandoer som blev sat i kø hvilket resulterede i at lyset til tider blinkede mange gange.
Jeg oplevede også at den blandede sig i tryk fra kontakterne, så den kunne finde på at slukke lyset igen hvis jeg tændte det fra en kontakt.

Så jeg besluttede mig til at finde ud af hvordan man snakkede direkte med IHC controlleren.
Sammen med en god ven fik vi luret af hvordan man både læser og skriver til IHC, så jeg har nu lavet en komplet Raspberry pi, som giver følgende mulighedder.

Apple Homekit kompabilitet til IHC.
- Tænde og slukke lys via IHC, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs
 - Lysdæmpere skulle også gerne virke, men har ikke kunne teste det, da jeg kun har de gamle dæmpere.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Afspil en bestemt Sonos playliste ved homekit hændelse, eller knap.
 - Afspil et mp3 lydklip på Sonos ved homekit hændelse eller knap.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Det hele kan konfigureres via et webinterface.

Til dem som ikke kender mulighederne i homekit, så er lige et par af eksempler på hvad man kan bruge det til.

 - Hvis huset er tomt (målt ud fra antallet af smartphones), og solen er gået ned, så tænd lyset udenfor.
 - Når personer kommer hjem, Siger en Sonos højtaler en velkomst hilsen (Lydklip eller Text to speak). Er det efter solnedgang, så tænder den også lyset i entreen.
 - Bed Siri tænde og slukke lyset.
 - Sig godmorgen til Siri, og lyset tænder i køkkenet, og Sonos højtaleren begynder at spille.
 - Sluk lyset udenfor når solen står op.
 - Sluk al lys og musik i huset, når alle har forladt huset.
 - Åben garagedøren når du nærmer dig hjemme adressen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, cis2131 skrev:

Jeg tænkte jeg lige ville komme med min erfaring med openhab og homekit.

Jeg har også prøvet openhab, og det er forholdsvist nemt at sætte op, men jeg kunne ikke få homekit til at tilføje openhab. så jeg skrev et script, som kunne linke openhab og homebridge sammen via openhab's api.

Dog erfarede jeg noget ustabilitet med openhab, så som lange svartider, og kommandoer som blev sat i kø hvilket resulterede i at lyset til tider blinkede mange gange.
Jeg oplevede også at den blandede sig i tryk fra kontakterne, så den kunne finde på at slukke lyset igen hvis jeg tændte det fra en kontakt.

Så jeg besluttede mig til at finde ud af hvordan man snakkede direkte med IHC controlleren.
Sammen med en god ven fik vi luret af hvordan man både læser og skriver til IHC, så jeg har nu lavet en komplet Raspberry pi, som giver følgende mulighedder.

Apple Homekit kompabilitet til IHC.
- Tænde og slukke lys via IHC, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs
 - Lysdæmpere skulle også gerne virke, men har ikke kunne teste det, da jeg kun har de gamle dæmpere.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Afspil en bestemt Sonos playliste ved homekit hændelse, eller knap.
 - Afspil et mp3 lydklip på Sonos ved homekit hændelse eller knap.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Det hele kan konfigureres via et webinterface.

Til dem som ikke kender mulighederne i homekit, så er lige et par af eksempler på hvad man kan bruge det til.

 - Hvis huset er tomt (målt ud fra antallet af smartphones), og solen er gået ned, så tænd lyset udenfor.
 - Når personer kommer hjem, Siger en Sonos højtaler en velkomst hilsen (Lydklip eller Text to speak). Er det efter solnedgang, så tænder den også lyset i entreen.
 - Bed Siri tænde og slukke lyset.
 - Sig godmorgen til Siri, og lyset tænder i køkkenet, og Sonos højtaleren begynder at spille.
 - Sluk lyset udenfor når solen står op.
 - Sluk al lys og musik i huset, når alle har forladt huset.
 - Åben garagedøren når du nærmer dig hjemme adressen.

 

Hold da op - det lyder godt nok interessant! Jeg tror at du ville blive svært populær her på sitet, hvis du ville dele noget kode eller guide lidt i forhold til hvad du har gjort på din Raspberry Pi :)

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, cis2131 skrev:

Jeg tænkte jeg lige ville komme med min erfaring med openhab og homekit.

Jeg har også prøvet openhab, og det er forholdsvist nemt at sætte op, men jeg kunne ikke få homekit til at tilføje openhab. så jeg skrev et script, som kunne linke openhab og homebridge sammen via openhab's api.

Dog erfarede jeg noget ustabilitet med openhab, så som lange svartider, og kommandoer som blev sat i kø hvilket resulterede i at lyset til tider blinkede mange gange.
Jeg oplevede også at den blandede sig i tryk fra kontakterne, så den kunne finde på at slukke lyset igen hvis jeg tændte det fra en kontakt.

Så jeg besluttede mig til at finde ud af hvordan man snakkede direkte med IHC controlleren.
Sammen med en god ven fik vi luret af hvordan man både læser og skriver til IHC, så jeg har nu lavet en komplet Raspberry pi, som giver følgende mulighedder.

Apple Homekit kompabilitet til IHC.
- Tænde og slukke lys via IHC, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs
 - Lysdæmpere skulle også gerne virke, men har ikke kunne teste det, da jeg kun har de gamle dæmpere.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Afspil en bestemt Sonos playliste ved homekit hændelse, eller knap.
 - Afspil et mp3 lydklip på Sonos ved homekit hændelse eller knap.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Det hele kan konfigureres via et webinterface.

Til dem som ikke kender mulighederne i homekit, så er lige et par af eksempler på hvad man kan bruge det til.

 - Hvis huset er tomt (målt ud fra antallet af smartphones), og solen er gået ned, så tænd lyset udenfor.
 - Når personer kommer hjem, Siger en Sonos højtaler en velkomst hilsen (Lydklip eller Text to speak). Er det efter solnedgang, så tænder den også lyset i entreen.
 - Bed Siri tænde og slukke lyset.
 - Sig godmorgen til Siri, og lyset tænder i køkkenet, og Sonos højtaleren begynder at spille.
 - Sluk lyset udenfor når solen står op.
 - Sluk al lys og musik i huset, når alle har forladt huset.
 - Åben garagedøren når du nærmer dig hjemme adressen.

 

Det lyder super godt, specielt det med svartiderne, det kan godt nok irritere mig:)

jeg tester gerne, har lavet en lille guide eller noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Det er lidt omfattende at sende en guide, og jeg kan forudse at det vil give mig en masse support.

Jeg havde tænkt at projektet måske en dag kunne laves som en færdig pakke så alle kan være med. Måske til en rigtig god pris så hardware og email support følger med.
Men der er den slet ikke endnu, så jeg kunne da godt tænke mig hvis der er nogle som vil være med til at teste.

Måden jeg tænker at gøre det på, er at jeg sender et raspberry pi image, som man kan lægge på sin egen pi.

Så skriv til mig, hvis i er interesseret, men det skal være fordi man er villig til at hjælpe med at teste og bidrage med funktioner (den er ikke testet andre steder end hos mig selv, så forvent fejl og problemer).


Jeg har tilføjet et billede af web interfacet herunder:

ihc-bridge.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎08‎-‎11‎-‎2016 at 10:47 , cis2131 skrev:

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Det er lidt omfattende at sende en guide, og jeg kan forudse at det vil give mig en masse support.

Jeg havde tænkt at projektet måske en dag kunne laves som en færdig pakke så alle kan være med. Måske til en rigtig god pris så hardware og email support følger med.
Men der er den slet ikke endnu, så jeg kunne da godt tænke mig hvis der er nogle som vil være med til at teste.

Måden jeg tænker at gøre det på, er at jeg sender et raspberry pi image, som man kan lægge på sin egen pi.

Så skriv til mig, hvis i er interesseret, men det skal være fordi man er villig til at hjælpe med at teste og bidrage med funktioner (den er ikke testet andre steder end hos mig selv, så forvent fejl og problemer).


Jeg har tilføjet et billede af web interfacet herunder:

ihc-bridge.PNG

Jeg Tester meget gerne for dig

Link til kommentar
Del på andre sites

På 8/11/2016 at 06:20 , Raverlution skrev:

Det lyder super godt, specielt det med svartiderne, det kan godt nok irritere mig:)

jeg tester gerne, har lavet en lille guide eller noget?

Hej Cis2131

Jeg tester gerne.

Lige et par spørgsmål er det bygget på Openhab eller noget i selv har udviklet fra bunden?

Vil man kunne installerer bindings som i Openhab eller er det "manuelt" arbejde :-)

Jeg har noget Hue jeg gerne vil styre den vej også så tænker jeg vil prøve at arbejde med det.

Er ikke nogen haj til kode - kun til husbehov. Openhab har rigtig mange muligheder, men kræver lidt snilde

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er snart klar med et image.. Har bare lige nogle problemer med Sonos playlister, som driller..

Det er ikke bygget på openhab, men homebridge, og en del egne komponeneter.
Men der findes da et hue plugin til homebridge, så det burde ikke være så svært at koble på.

Du har ret i at Openhab kan det meste, og jeg har også selv brugt den. Men det er lidt kompliceret, og jeg oplavede ogå at ihc bindingen virkede ustabil.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, cis2131 skrev:

Jeg er snart klar med et image.. Har bare lige nogle problemer med Sonos playlister, som driller..

Det er ikke bygget på openhab, men homebridge, og en del egne komponeneter.
Men der findes da et hue plugin til homebridge, så det burde ikke være så svært at koble på.

Du har ret i at Openhab kan det meste, og jeg har også selv brugt den. Men det er lidt kompliceret, og jeg oplavede ogå at ihc bindingen virkede ustabil.

 

Det lyder godt - kan godt teste selvom Sonos ikke virker endnu :-)

Det er rigtigt at der er et plugin i homebridge til hue, men vil det være muligt at tænde f.eks hue produkt over spisebordet fra et IHC tryk via din løsning? 

Vil gerne på sigt styre z-Wave produkter men det burde ikke være noget problem da der findes noget til raspberry der klare den øvelse i forhold til homebridge. 

 

Mvh

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg laver nok en version uden Sonos Playlister, men de andre funktioner burde være med.

Jeg kikker egentlig ikke på inputs på IHC, kun outputs, men man kunne vel lave det ved at bruge et "dummy" output, som jeg så læser status på og sender til homekit. Der vil du så kunne lave en scene e.l., som så tænder dine hue produkter.

Hvilke z-wave produkter har du kik på?.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, cis2131 skrev:

Jeg laver nok en version uden Sonos Playlister, men de andre funktioner burde være med.

Jeg kikker egentlig ikke på inputs på IHC, kun outputs, men man kunne vel lave det ved at bruge et "dummy" output, som jeg så læser status på og sender til homekit. Der vil du så kunne lave en scene e.l., som så tænder dine hue produkter.

Hvilke z-wave produkter har du kik på?.

Super - Har SONOS men har aldrig brugt playlister - bruges mest til radio og tv - Men fedt at det er muligt at bruge dem til at læse tekster op :-)

Tænker også at et dummy output vil kunne klare det i forhold til Hue.

I forhold til Z-wave er det eksempelvis vindueskontakter https://youcontrol.dk/moduler-til-z-wave/enhederne/z-wave-plus-sensative-strips-door-and-window-sensor-gen5-sene1110.html og sensor https://youcontrol.dk/moduler-til-z-wave/enhederne/aeoezw100.html  til eks. at styre varmen/tilstedeværelsen i rummet med. Har ikke Roth men bruger pt IHC til at styre varmen med de rumfølere de har, men måske skulle jeg kigge lidt på Roth  :-)

Måske på sigt https://youcontrol.dk/moduler-til-z-wave/enhederne/fibefgd-212.html Her har man mulighed for at læse energiforbruget også hvilket kan give mulighed for overvågning af energiforbruget - Dette kan evt. bruges til hvis fryseren går i stykker så vil der ikke være noget energiforbrug og derved kan man få en alarm.

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er der endelig en test version klar, jeg sender et download link til jer direkte.

Funktionen Sonos Playlister og Lydclips er p.t. deaktiveret, de har nogle issues med at blande sig, når man skifter i Sonos appen.

Jeg har tilføjet en mulighed for at styre ihc outputs fra web interfacet, og se status på dem live.

Følgende funktioner er p.t. implementeret.

 - Tænde og slukke lys på IHC via homekit apps, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs i homekit apps.
 - Tænde og slukke lys på IHC fra web interface.
 - Se status på IHC Outputs i web interface.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Todo:

 - Sonos playliste funktion.
 - Sonos lydklips funktion.
 - IHC lysdæmpere
 - Phillips hue

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, cis2131 skrev:

Så er der endelig en test version klar, jeg sender et download link til jer direkte.

Funktionen Sonos Playlister og Lydclips er p.t. deaktiveret, de har nogle issues med at blande sig, når man skifter i Sonos appen.

Jeg har tilføjet en mulighed for at styre ihc outputs fra web interfacet, og se status på dem live.

Følgende funktioner er p.t. implementeret.

 - Tænde og slukke lys på IHC via homekit apps, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs i homekit apps.
 - Tænde og slukke lys på IHC fra web interface.
 - Se status på IHC Outputs i web interface.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Todo:

 - Sonos playliste funktion.
 - Sonos lydklips funktion.
 - IHC lysdæmpere
 - Phillips hue

Hej Cis2131

kanon - godt at høre - glæder mig til at teste :-)

/Christian 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 18/11/2016 at 23:35 , cis2131 skrev:

Så er der endelig en test version klar, jeg sender et download link til jer direkte.

Funktionen Sonos Playlister og Lydclips er p.t. deaktiveret, de har nogle issues med at blande sig, når man skifter i Sonos appen.

Jeg har tilføjet en mulighed for at styre ihc outputs fra web interfacet, og se status på dem live.

Følgende funktioner er p.t. implementeret.

 - Tænde og slukke lys på IHC via homekit apps, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs i homekit apps.
 - Tænde og slukke lys på IHC fra web interface.
 - Se status på IHC Outputs i web interface.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Todo:

 - Sonos playliste funktion.
 - Sonos lydklips funktion.
 - IHC lysdæmpere
 - Phillips hue

Hej  

Direkte - Mener du via privat besked?

/Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

En lille update:

Der er nu en 4 stykker som har fået testet, og jeg har brugt deres input til at rette nogle småfejl, og tilføjet nogle ting.
Jer som har testet, må gerne komme med jeres input.

Følgende er blevet tilføjet.
 - Wifi kan opsættes fra webgui (skal først tilsluttes til LAN, så man kan komme ind og opsætte det).
 - IHC udgange kan opsættes enten som Light eller Switch i homekit (så den fremstår med andre ikoner)
 - IHC Projekt fil kan uploades, så IHC-Bridge kan læse udgangene ud af filen (Kun testet på dataline og Airlink produkter).

Jeg overvejer at tilføje IFTTT til projektet, men er lidt i tvivl om der er interesse for det.. Nogle indvindinger.??


 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus

Jeg har følgende udfordringer:

  • Efter at have fjernet IHC_Bridge fra Home app'en, kan jeg ikke finde den igen.
  • Brug af IHC dimmer

Det er i øvrigt et super stykke arbejde du/I har lavet. Hvis i får rettet de ting der skal til, for at det bliver tilgængeligt for menigmand, tror jeg at det vil have stor værdi for mange!

Vh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok