Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

52 minutter siden, AndersKjergaard skrev:

Jeg åbner .vis-filen i notesblok og finder værdien der. Skal du finde den på ovenstående billede, er det under 'Lys niveau'. Jeg har dog ikke prøvet at gøre det denne vej.

/Anders

Super og takker. 

nu kan jeg tænde den.  ja den starter på 100% men det er da bedre end ingenting. 

Hilsen Lars 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, cis2131 skrev:

Bjarne, gider du tjekke din IHC Kanaler igen nu?.

Der er 4 ting jeg lige skal have dig til at tjekke.

 1 . Tjek om du kan se lysdæmpernes niveau live i web
 2. Tjek om temperaturene passer på de rum jeg har oprettet.
 3. Tjek om Rummene dukker op i Hjem appen, som temepratur sensorer.
 4. Kan du komme med en forklaring på at Stue kommer med en udlæsning på -0,6

Hej Claus.

1. Det kan jeg, og niveau passer. Dog er der ca 5 sek forsinkelse før den viser %. Jeg kan heller ikke stille lysstyrken fra web (ved ikke om man skal kunne det)
2. Temp passer på de rigtige rum, dog er afrundingen måske lidt anderledes hos dig, fordi App og serviceview viser 20,1g i soveværelse, men du viser 20,2g.
3. Rummene er kommet frem i Home app'en, temperaturerne passer, dog er de rundet af, der vil det være rart med en enkelt decimal.
4. Sensoren i stuen mangler da den brændte af. Gulvet er bare koblet sammen med gangen på den sensor i øjeblikket via dens FB.

 

Og så lige et BLØL: :D Fuc* det er sejt at kunne sige: Hey Siri, sæt stue 20% og lyset sættes til 20%! Det er vigtigt. Tusinde tak for det :D

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, AndersKjergaard said:

Hej Claus

Jeg har lige leget lidt med det nyeste image. Jeg har kun wireless dimmer, og det virker nogenlunde, men ikke helt. Jeg kan fint påvirke lysstyrken, men det er som om at skaleringen ikke er 1:1. Lysniveauet hopper og danser i hvert fald når jeg skrue op og ned. Skriv hvis du skal bruge mere info.

Sonos pause/play virker fint.

Jeg kan ikke flytte enhederne fra "Standardværelse" til andre værelser. Er det rigtigt?

 

Rigtig godt arbejde - Når de sidste IHC-komponenter spiller, bliver det bare helt kanon.

 

VH Anders

Dimmere, skal generelt fintunes, det skal jeg nok få styr på, når jeg får en dimmer selv.

Du flytter enhedderne ved at holde på knappen, når den så kommer op i fuld skærm, trykker du på oplysninger i bunden. Her kan du flytte den til andre rum, og angive om den skal være på favorit liste m.m.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, cis2131 skrev:

Dimmere, skal generelt fintunes, det skal jeg nok få styr på, når jeg får en dimmer selv.

Du flytter enhedderne ved at holde på knappen, når den så kommer op i fuld skærm, trykker du på oplysninger i bunden. Her kan du flytte den til andre rum, og angive om den skal være på favorit liste m.m.

 

Ja det tog mig noget tid at finde ud af i hjem appen. Den er ikke særlig intuitiv. 

Til gengæld syntes jeg det er nemmere at sætte tingene op i elgato eve app som du foreslog Claus. 

hilsen Lars. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, cis2131 skrev:

Bjarne, gider du tjekke din IHC Kanaler igen nu?.

Der er 4 ting jeg lige skal have dig til at tjekke.

 1 . Tjek om du kan se lysdæmpernes niveau live i web
 2. Tjek om temperaturene passer på de rum jeg har oprettet.
 3. Tjek om Rummene dukker op i Hjem appen, som temepratur sensorer.
 4. Kan du komme med en forklaring på at Stue kommer med en udlæsning på -0,6

Kan du lave visning for gulvtemperatur, de steder hvor de er tilstede? I min gang feks?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutter siden, Lars Hult skrev:

Ja det tog mig noget tid at finde ud af i hjem appen. Den er ikke særlig intuitiv. 

Til gengæld syntes jeg det er nemmere at sætte tingene op i elgato eve app som du foreslog Claus. 

hilsen Lars. 

Det er også min oplevelse Lars, at Home app'en er ikke særlig intuitiv, den er svær at finde ud af. Man forstår ikke sammenhængen i den.

Jeg har også kigget lidt på Eve app'en, der er en rigtig fin oversigt over enhederne. Og man kan sætte scenarier op, f.eks timere til styring af lys, så man ikke skal kode det i IHC.

Måske ret snedigt hvis man vil tænde sin kaffemaskine næste morgen, eller bare lyset? Det er dårligt i serviceview hvor man skal på en computer for at ændre ure.

Link til kommentar
Del på andre sites

28 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Kan du lave visning for gulvtemperatur, de steder hvor de er tilstede? I min gang feks?

På din version læser den både temperaturfølere og dimmere fra projekt filen, så du kan selv oprette dem nu. (Jeg har dog lige oprettet den i gangen for dig). Men du har en ret stor installation kan jeg se :-), så du har mange knapper endnu du kan oprette. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, cis2131 skrev:

På din version læser den både temperaturfølere og dimmere fra projekt filen, så du kan selv oprette dem nu. (Jeg har dog lige oprettet den i gangen for dig). Men du har en ret stor installation kan jeg se :-), så du har mange knapper endnu du kan oprette. 

Ja, nu er gang-gulvet kommet på :)

Ja, jeg har ikke selv fået oprettet nogle knapper endnu, og Sonos har jeg ikke fået gang i, heller ikke tilstedeværelsen af mobil telefoner.

Men det er lidt omfattende ja :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Ja, nu er gang-gulvet kommet på :)

Ja, jeg har ikke selv fået oprettet nogle knapper endnu, og Sonos har jeg ikke fået gang i, heller ikke tilstedeværelsen af mobil telefoner.

Men det er lidt omfattende ja :-)

Sonos havde du faktisk oprettet korrekt, men jeg havde et issue med æøå i navne, så det har jeg fikset.

Så du burde kunne styre din højtaler nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Bjarne Sørensen said:

Hej Claus.

1. Det kan jeg, og niveau passer. Dog er der ca 5 sek forsinkelse før den viser %. Jeg kan heller ikke stille lysstyrken fra web (ved ikke om man skal kunne det)
2. Temp passer på de rigtige rum, dog er afrundingen måske lidt anderledes hos dig, fordi App og serviceview viser 20,1g i soveværelse, men du viser 20,2g.
3. Rummene er kommet frem i Home app'en, temperaturerne passer, dog er de rundet af, der vil det være rart med en enkelt decimal.
4. Sensoren i stuen mangler da den brændte af. Gulvet er bare koblet sammen med gangen på den sensor i øjeblikket via dens FB.

 

Og så lige et BLØL: :D Fuc* det er sejt at kunne sige: Hey Siri, sæt stue 20% og lyset sættes til 20%! Det er vigtigt. Tusinde tak for det :D

Jeg justerede jo tiden på din IHC, fordi du havde problemer med visual samtidig med IHC-Bridge, så derfor er den nok lidt længere om det.
Skal jeg rette den til bage til standard?.
Kikker på afrundingen af temperaturer ved lejlighed.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, cis2131 skrev:

Jeg justerede jo tiden på din IHC, fordi du havde problemer med visual samtidig med IHC-Bridge, så derfor er den nok lidt længere om det.
Skal jeg rette den til bage til standard?.
Kikker på afrundingen af temperaturer ved lejlighed.
 

Ja, sæt bare tiden tilbage igen, for jeg fandt ud af at det var min Visual der var korrupt, så det kører super godt sammen igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Her til aften fik jeg også det problem i gangen med at dimmeren tænder på det niveau angivet i FB'en, men kort efter går det på 100% for derefter lidt senere at hoppe ned igen på det det skulle være. Du løste det i stuen, er det noget jeg selv skal sætte?

Det skete efter jeg havde tændt lyset derude via Home app'en (første gang jeg har gjort det).

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Her til aften fik jeg også det problem i gangen med at dimmeren tænder på det niveau angivet i FB'en, men kort efter går det på 100% for derefter lidt senere at hoppe ned igen på det det skulle være. Du løste det i stuen, er det noget jeg selv skal sætte?

Det skete efter jeg havde tændt lyset derude via Home app'en (første gang jeg har gjort det).

Den rettelse jeg lavede var kun et midlertidigt hack, så den burde ikke have været aktiv på din længe.

Jeg tror godt jeg ved hvorfor det sker, så det får jeg fikset når jeg selv har en dimmer,

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, cis2131 skrev:

Den rettelse jeg lavede var kun et midlertidigt hack, så den burde ikke have været aktiv på din længe.

Jeg tror godt jeg ved hvorfor det sker, så det får jeg fikset når jeg selv har en dimmer,

 

Jeg har ikke haft problemer i stuen siden du lavede det hack der.

Sig lige til hvis du vil låne den dimmer, så må jeg lige få den sendt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, cis2131 skrev:

Det er nok når jeg genstarter status servicen, det gjorde jeg lige før, da jeg rettede tiden.

Ahh, ok så var det derfor. For det skete også i går aftes. Kan man lave så den husker niveau og ikke banker op på 100% ved en genstart?

I Eve app'en viser den ikke % hvis man justerer den fra andre steder, den står mare på det samme som sidst man stillede den, så skal man lige ud og ind i den igen. Er der noget at gøre ved det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok