Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har installeret den nye Visual ver. 2.8.6. Jeg kørte med 2.8.4 før, men Visual skrev "Version 2.7" når programmet startede, om det var derfor det drillede ved jeg ikke, men det ser ud til at det er væk nu.

Det er en "fejl" i 2.8.4 at about visual viser version 2.7. LK har aldrig været gode til versions release kontrol.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Lars1 skrev:

Det er en "fejl" i 2.8.4 at about visual viser version 2.7. LK har aldrig været gode til versions release kontrol.

Nååår, fedt nok at det bare var det. Jeg troede at der var fordi jeg har kæmpet en del med at have både den nye og den gamle Visual liggende samtidig, og der så var gået hat og briller i det.

Men jeg havde så seriøse problemer med at Visual låste og det runde timeglas hjul kørte næsten uafbrudt når IHC-Bridge var tændt. Det forsvandt når jeg slukke den Pi der kører det og genstartede Visual, eller som i dag jeg kvælte min pc fordi den brugte alle ressourcer på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

31 minutter siden, cis2131 skrev:

Hvilken elmåler er det?.

Det er sådan lidt af hver. Men de kører ind i controlleren på nogle inputs via pulser. Jeg har 6 elmålere, en gasmåler og en vandmåler. 

Controlleren har tallene gemt i nogle registre og det var dér jeg ville have hevet dem ud. Jeg har nogle funktionsblokke der kan vise værdierne. 

Link til kommentar
Del på andre sites

On 9/1/2017 at 8:10 AM, Bjarne Sørensen said:

Jeg har 9 temperatur følere. De 3 af dem har gulvfølere resten er kun rumfølere. 

Garagen har et setpunkt på 12 grader lige nu. Lige nu er rumtempetaturen 14,3 grader (har skruet ned i går aftes, træg gulvvarme). 

Du hopper bare ind og kigger. 

@Bjarne Sørensen

Kan det passe at setpunktet i garagen er 13,1 grad nu?, eller er det temperaturen?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus og andre :-)

Syntes lige jeg ville komme med en tilbage melding på hvordan mit test forløb er gået.

  • Det unzippede image mangler .img som extension. Det gør at win32diskimager ikke default kan se "imaget":
  • Jeg skulle forsøge et par gange med at rette navn osv på homekit siden før jeg kunne se ihc-bridge i hjem appen.
  • Password til controller og til wifi vises i klar tekst. Gætter på du gemmer passwords i klar tekst i databasen.  ? Det bør de ikke. Hvis man i applikationen vil vise at der ER indtastet passwords så vis det ved at fylde feltet med evt 8 "*" :-)
  • Der en gang i mellem været udfald i hjem appen så den ikke har kunnet vise status, men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvorfor.
  • "Tilstædeværelse" staves "Tilstedeværelse"

Lige et par spørgsmål:

  • Hvordan går det med dimmere? Så kan jeg få lampen over spise bordet med  :-)
  • Hvordan sætter man forbindelsen op til Sonos. lige der er jeg spejlblank. ?
  • Kan man i hjem appen fjerne "ihc-bridge ikonet" ?
  • Kunne der laves en funktion så man kunne gemme setup og uploade det igen ved test af nyt image? Gætter på at man skal starte forfra med opsætningen.?
  • Nogen der lige ved hvordan man får SIRI til at tænde slukke lys for en enkelt lampe. Lige nu kan jeg kun tænde /slukke for alt lyset ?
  • Burde vi ikke lave en nyt område under "home automation" - "software" - "IHC-Bridge" her i forummet ?

Ellers kører det super godt. Det er lige før at lysene tændes "hurtigere" end hvis jeg trykker på en kontakt ?  :-)
Fantastisk arbejde du gør Claus :-)

Hilsen Lars
 

 




 

 


 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Lars Hult said:

Hej Claus og andre :-)

Syntes lige jeg ville komme med en tilbage melding på hvordan mit test forløb er gået.

  • Det unzippede image mangler .img som extension. Det gør at win32diskimager ikke default kan se "imaget":
  • Jeg skulle forsøge et par gange med at rette navn osv på homekit siden før jeg kunne se ihc-bridge i hjem appen.
  • Password til controller og til wifi vises i klar tekst. Gætter på du gemmer passwords i klar tekst i databasen.  ? Det bør de ikke. Hvis man i applikationen vil vise at der ER indtastet passwords så vis det ved at fylde feltet med evt 8 "*" :-)
  • Der en gang i mellem været udfald i hjem appen så den ikke har kunnet vise status, men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvorfor.
  • "Tilstædeværelse" staves "Tilstedeværelse"

Lige et par spørgsmål:

  • Hvordan går det med dimmere? Så kan jeg få lampen over spise bordet med  :-)
  • Hvordan sætter man forbindelsen op til Sonos. lige der er jeg spejlblank. ?
  • Kan man i hjem appen fjerne "ihc-bridge ikonet" ?
  • Kunne der laves en funktion så man kunne gemme setup og uploade det igen ved test af nyt image? Gætter på at man skal starte forfra med opsætningen.?
  • Nogen der lige ved hvordan man får SIRI til at tænde slukke lys for en enkelt lampe. Lige nu kan jeg kun tænde /slukke for alt lyset ?
  • Burde vi ikke lave en nyt område under "home automation" - "software" - "IHC-Bridge" her i forummet ?

Ellers kører det super godt. Det er lige før at lysene tændes "hurtigere" end hvis jeg trykker på en kontakt ?  :-)
Fantastisk arbejde du gør Claus :-)

Hilsen Lars
 

Tak for din tilbagemelding, det er fedt at du kan gøre brug af det.

Her er lige kommentarer til dine punkter:

 - I nyeste image er navngivet korrekt :-)
 - I nyeste image burde den dukke op første gang. Problem er at homekit cacher navnet, som parret med et andet hjem, og vil derfor ikke dukke op.
 - Wifi password skal jeg nok maskere i fremtidige versioner, og jeg krypterer det i databasen, men jeg kan ikke gøre så meget ved at raspberry pi, gemmer det i en tekstfil i klar tekst.
 - Jeg har et program som hele tiden læser status på de ønskede udgange. For ikke at belaste controlleren, laver jeg kun et login, og holder forbindelsen kørende med en cookie, men hvis den mister forbindelsen til controlleren, så vil den tabe sit gemte login, og skal derfor logge ind igen. Den nuværende version gør ikke selv det, så den vil holde op med at vise status på udgange. Jeg regner med at få lavet så den selv opdager det, men indtil videre, så skal du bare trykke på gem knappen i web gui, så logger den ind på ny.
 - Stavefejlen skal nok blive rettet :-)

- Wireless dimmere (Sikkert også de andre), er der eksperimental support for i nyeste image, men der er lige en detalje, som skal rettes når jeg selv får en dimmer. Dog skal de opsættes manuelt, da jeg ikke har lavet den funktion som finder dem i projekt filen endnu.
 - Sonos opsættes ved at oprette dine højtalere under Sonos højtalere. Navnet skal angives på præcis samme måde som de er i din Sonos app.
 - Man kan ikke finde IHC-Bridge ikonet, men du kan rumindele, og fjerne den fra favoritter, så du ikke ser den.
 - Nyeste image, burde kunne opdateres, dog skal jeg lige ind via den indbyggede fjernsupport og gøre det. I fremtiden skulle det gerne blive automatisk.
 - Hvis du henter Elgato Eve appen, så kan du bedre styre Siri navne, på hver enkelt enhed.
 - Ja, det kunne godt være det var tid til at lave en separat tråd. 

Men kom endelig med jeres input, Ris og Ros, så produktet kan blive endnu bedre :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@cis2131

Jeg har ikke glemt den dæmper jeg lovede dig. Jeg har bare haft ret travlt på arbejde og så kom min ene montør til at smide mine materialer i bilen i torsdags. Jeg får den igen mandag og får den sendt af sted til dig.

Hvis du har en nyere version der understøtter wireless dæmpere, kunne jeg rigtig godt tænke mig at teste det. Som du nok lagde mærke til da du var inde på min pi, har jeg primært vireless

Link til kommentar
Del på andre sites

I forbindelse med test har jeg bemærket en sjov ting. 

Jeg har en wireless dimmer over spisebordet. Hvis jeg tænder for den så tænder jeg lyset ude på terrassen. ?

selve dimmeren, lyset over spisebordet, reagerer ikke på at jeg tænder/slukker den. Vel nok fordi dimmeren ikke er implementeret endnu. 

 

Hilsen Lars. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, cis2131 skrev:

Bruger du id numre fra den indlæste projekt fil, eller har du selv fundet dem frem?,

 

 

Jeg  troede først jeg selv skulle finde dem og indtastede den så for den første. (kontor loft)

Derefter gjorde jeg ikke noget og da det virkede fint så....

 

Navn                             IHC Udgang     Brugerdef ID     Type     
Kontor loft                     0x805b            1646098             Light
Soveværelse loft          0x9a5b                                         Light

hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Lars Hult said:

 

Jeg  troede først jeg selv skulle finde dem og indtastede den så for den første. (kontor loft)

Derefter gjorde jeg ikke noget og da det virkede fint så....

 

Navn                             IHC Udgang     Brugerdef ID     Type     
Kontor loft                     0x805b            1646098             Light
Soveværelse loft          0x9a5b                                         Light

hilsen Lars

Så vidt muligt, så skal du vælge dem fra dropdown boksen (Indlæst fra filen).

Hvis du ikke kan finde den du vil styre der, så kan du finde id fra projekt filen, og bruge den i Brugerdef ID.
Den skal dog skrives som den står i filen (uden underscore) feks 0x805b

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

21 hours ago, Bjarne Sørensen said:

setpunkt er stadig 12.0 grader, aktuel temperatur er lige nu 12.4 grader.

I garagen. 

Kan du ikke lige tjekke IHC kanaler siden på din IHC-Bridge, og se om den temperatur føler jeg har oprettet, viser korrekt?.

Jeg kan nok godt finde setpunktet, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde frem til hvordan jeg automatisk finder den i projekt filen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, cis2131 skrev:

Kan du ikke lige tjekke IHC kanaler siden på din IHC-Bridge, og se om den temperatur føler jeg har oprettet, viser korrekt?.

Jeg kan nok godt finde setpunktet, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde frem til hvordan jeg automatisk finder den i projekt filen. 

Jo temperaturen passer med Ihc-Remote.

Man kan ændre setpunkt fra Serviceview, måske du kan sniffe det den vej fra. 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Jo temperaturen passer med Ihc-Remote.

Man kan ændre setpunkt fra Serviceview, måske du kan sniffe det den vej fra. 

Jeg tror egentlig godt jeg kan ændre den, har fundet den plads den ligger på, men jeg kan ikke finde en sammenhæng imellem setpunkter og rum, så jeg ved ikke hvilket rum jeg ændrer. Derudover, så kan jeg se at der er flere setpunkter (Beboet, Ubeboet, frostsikker, nat m.fl.), så hvilken ændrer man...

Kan man ikke ændre setpunkter fra appen?.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, cis2131 skrev:

Jeg tror egentlig godt jeg kan ændre den, har fundet den plads den ligger på, men jeg kan ikke finde en sammenhæng imellem setpunkter og rum, så jeg ved ikke hvilket rum jeg ændrer. Derudover, så kan jeg se at der er flere setpunkter (Beboet, Ubeboet, frostsikker, nat m.fl.), så hvilken ændrer man...

Kan man ikke ændre setpunkter fra appen?.

Fra app'en kan man kun ændre setpunkt rum på beboet fordi det er den gamle fb. Jeg mener at man også kan ændre setpunkt for ubeboet i den nye fb. 

Den sensor jeg har i garagen er med den gamle fb og der kører den bare på beboet konstant pga betongulv. 

Det er den eneste temperatur sensor med setpunkt 12,0 grader. Så du må gerne stille op og ned på den, bare du efterlader den på 12,0 igen inden alt for mange timer :-)

Generelt er det blot beboet temperatur man ønsker at kunne stille fra HomeKit. 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Fra app'en kan man kun ændre setpunkt rum på beboet fordi det er den gamle fb. Jeg mener at man også kan ændre setpunkt for ubeboet i den nye fb. 

Den sensor jeg har i garagen er med den gamle fb og der kører den bare på beboet konstant pga betongulv. 

Det er den eneste temperatur sensor med setpunkt 12,0 grader. Så du må gerne stille op og ned på den, bare du efterlader den på 12,0 igen inden alt for mange timer :-)

Generelt er det blot beboet temperatur man ønsker at kunne stille fra HomeKit. 

Bjarne, gider du tjekke din IHC Kanaler igen nu?.

Der er 4 ting jeg lige skal have dig til at tjekke.

 1 . Tjek om du kan se lysdæmpernes niveau live i web
 2. Tjek om temperaturene passer på de rum jeg har oprettet.
 3. Tjek om Rummene dukker op i Hjem appen, som temepratur sensorer.
 4. Kan du komme med en forklaring på at Stue kommer med en udlæsning på -0,6

Link til kommentar
Del på andre sites

Har testet lidt på den seneste version 090117.

  • Nu kunne jeg se IHC-bridge med det samme i elgato og hjem app.Jeg slettede den så i elgato og derefter måtte jeg ændre mac adresse for at kunne se den igen.
  • Sonos navne med danske karakterer står  med forkert karakter i elgato/hjem app for æøå.
    Der må være noget karakter konvertering der går galt mellem IHC-bridge og apps.
  • I denne version kan jeg slet ikke se Dimmeren i IHC-bridge når jeg har indlæst projektfilen. Det kunne jeg i den tidligere.
    Har prøvet at skrive  ID'en manuelt men Dimmer virker ikke.
    Det er nu også det du nævner-.
  • Det ser ud til at IHC brugeren man logger på IHC med skal være Administrator.
    Prøvede at bruge en bruger der ikke var admin, men der fik jeg ikke noget svar fra IHC-bridge i Apps.
  • Er lidt i tvivl om hvorvidt/hvornår man skal bruge gem knappen.
    Eks skal man bruge den når man har trykket på Genstarte af IHC-bridge:
  • Når man trykker genstart, genstarter den så Raspberry eller kun IHC-bridge?
  • Var i tvivl om den manuelt indtastede værdi skulle være Hex eller decimal. Men iflg dig skal den være Hex, ligesom de automatisk hentede værdier.

Havde tidligere et problem med at tryk på dimmer  tændte udendørs lys. Det har jeg ikke længere.

Ellers er der kommet lidt mere hjælpe tekst, super.

Mener det var det for denne gang.

Hilsen Lars



 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus

Jeg har lige leget lidt med det nyeste image. Jeg har kun wireless dimmer, og det virker nogenlunde, men ikke helt. Jeg kan fint påvirke lysstyrken, men det er som om at skaleringen ikke er 1:1. Lysniveauet hopper og danser i hvert fald når jeg skrue op og ned. Skriv hvis du skal bruge mere info.

Sonos pause/play virker fint.

Jeg kan ikke flytte enhederne fra "Standardværelse" til andre værelser. Er det rigtigt?

 

Rigtig godt arbejde - Når de sidste IHC-komponenter spiller, bliver det bare helt kanon.

 

VH Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok