Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

8 timer siden, Raverlution skrev:

@cis2131

Hej Claus

Jeg kan ikke forbinde til controlleren med Visual når IHC-Bridge kører (IHC-Bridge kører på et separat admin login og Visual kører også på et admin login)

Slukker jeg for IHC-Bridge kan jeg forbinde. Jeg kører nyeste Visual og nyeste firmware på controlleren.

 

Edit: Kan du forresten ikke lave så man fra web siden kan give pi´en en fast ip?

Jeg havde også præcis samme problem også med to forskellige logins. Mene problemer forsvandt da jeg geninstallerede Visual. Prøv evt også med nyeste firmware hvis det er en 6.2

Link til kommentar
Del på andre sites

På 18/1/2017 at 21:33 , PaianDK skrev:

Havde lige en underlig oplevelse. 

Havde  tilføjet en mobil tlf ip adresse og derefter genstartet Ihc-bridge. 

Derefter ingen forbindelse mellem eve/hjem app og Ihc. 

Det viste sig at alle brugerne var forsvundet fra Ihc controlleren på nær admin. 

Måtte logge på med USB og indtaste brugerne på ny. 

Nogen der har oplevet noget lignende. ?

 

hilsen Lars.  

Hej Lars

Det har jeg prøvet 2 gange og har ikke noget svar på hvorfor. 

LK kunne heller ikke lige give et fornuftigt svar :-(

Mvh ChriatianChristian

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg havde også præcis samme problem også med to forskellige logins. Mene problemer forsvandt da jeg geninstallerede Visual. Prøv evt også med nyeste firmware hvis det er en 6.2

Jeg har lige prøvet at afinstallere visual (begge) og slette de sidste data manuelt, og hentet nyeste og installeret det, problemet er præcis det samme? 

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎19‎-‎01‎-‎2017 at 23:00 , cis2131 skrev:

Prøv igen.. Jeg har kaldt dem Lys i stue, og Lys i gang

Hej Claus.

Jeg oplever nu at Siri ikke rigtig kan genkende mit lys i stuen. Hun kan heller ikke stille % mere eller tænde på en hvis procentstyrke.

Jeg har stadig problemer med at når jeg beder hende slukke "Lys i gang" slukkes lyset også i stuen.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hej Claus.

Jeg oplever nu at Siri ikke rigtig kan genkende mit lys i stuen. Hun kan heller ikke stille % mere eller tænde på en hvis procentstyrke.

Jeg har stadig problemer med at når jeg beder hende slukke "Lys i gang" slukkes lyset også i stuen.

Hej Bjarne

Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang.

Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys"

Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen

 

@cis2131

Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20%

Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned.

Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene?:)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Raverlution skrev:

Hej Bjarne

Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang.

Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys"

Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen

 

@cis2131

Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20%

Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned.

Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene?:)

 

Mange tak, det giver god mening det du beskriver. 

Det har dog virket med at dæmpe i procent eller tænde på en hvis procent. Men det skal Claus nok få fikset. 

Jeg har dog bøvl med min sonos. Den afspiller den tekst jeg har indtastet hver gang jeg tænder den, og jeg kan ikke spille musik på den fra app'en mere. Måske fordi den skal afspille velkommen hjem hilsen til mig når min mobil viser sig på netværket, og den så overstyrer sonos app'en.... Det må jeg have set på. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Raverlution said:

Hej Bjarne

Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang.

Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys"

Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen

 

@cis2131

Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20%

Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned.

Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene?:)

 

Jeg regner med at få styr på dimmer problematikken, når jeg selv får en.. det vil nok kræve en del tests da jeg skal finde en måde at gemme den aktuelle værdi, og regulere ud fra den.

Jeg har en beta version kørende hos mig selv, som understøtter indgange, med On/Off og kip, men har ikke nået at få lagt funktionsblokke på endnu.
Udfordringen her, bliver nok at finde dem i projekt filen, da en funktionsblok kan bestå af mange inputs og outputs.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Raverlution skrev:

Hej Bjarne

Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang.

Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys"

Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen

 

@cis2131

Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20%

Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned.

Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene?:)

 

Jeg har omdøbt dimmeren i stuen til "I stue" og gangen til "I gang"

Stuen kan jeg slukke via Siri men det i gangen bliver ved med at drille. Det skruer helt op i både stuen og gangen i stedet for at slukke. 

Siri kommer også med lidt forskellige fejl. 

 

IMG_2211.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, cis2131 skrev:

Jeg regner med at få styr på dimmer problematikken, når jeg selv får en.. det vil nok kræve en del tests da jeg skal finde en måde at gemme den aktuelle værdi, og regulere ud fra den.

Jeg har en beta version kørende hos mig selv, som understøtter indgange, med On/Off og kip, men har ikke nået at få lagt funktionsblokke på endnu.
Udfordringen her, bliver nok at finde dem i projekt filen, da en funktionsblok kan bestå af mange inputs og outputs.

Lyder godt:D

Du melder bare når du har noget til testB)

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har omdøbt dimmeren i stuen til "I stue" og gangen til "I gang"

Stuen kan jeg slukke via Siri men det i gangen bliver ved med at drille. Det skruer helt op i både stuen og gangen i stedet for at slukke. 

Siri kommer også med lidt forskellige fejl. 

 

IMG_2211.PNG

Har du prøvt med "I Gangen" i stedet for?

underlidt for her kan siri fint tænde slukke wireless dimmer, det er straks værre med at indstille, for det meste ryger den op på 100% uanset om du siger den skal indstille til 10%

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Raverlution skrev:

Har du prøvt med "I Gangen" i stedet for?

underlidt for her kan siri fint tænde slukke wireless dimmer, det er straks værre med at indstille, for det meste ryger den op på 100% uanset om du siger den skal indstille til 10%

Nu gik det lidt bedre da jeg kaldte lyser "I gangen" så slukker hun ikke lyset i stuen mere. 

Men det er rigtig, at ændre lysstyrke med Siri fungerer desværre ikke mere. 

Jeg oplever også bare at dimmeren giver los på 100%

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har gennem et stykke tid fulgt tråden her og vil meget gerne teste med.

Jeg har gennem et års tid kørt med Ihc captain udelukkende til sonos styring og push beskeder, jeg har bl.a. ladet sonos advare om at lyset snart slukker i badeværelset og sendt alarm med push besked hvis min dør ikke er låst. Jeg har en Yale doorman lås og Verisure alarm system og bruger deres smartplugs til at overføre melding om dørlås, alarmtilstand mm.

Jeg vil meget gerne teste med her hvis det er muligt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, PaianDK skrev:

Vi har nu nogle gange oplevet at alt lys konfigureret i ihc-bridge slukker. 

Det skete i går morges og igen i går aftes. 

Er der andre der har oplevet det. ?

Nej det oplever jeg ikke. Jeg har heller ikke fået konfigureret så meget endnu, kun stue og gang dimmere og nogle temp følere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har valgt at starte en ny tråd her, da denne er ved at blive lidt lang. Der har jeg samlet specs, og der er også et download link til seneste version.

Til jer, som har skrevet inden for den seneste uge om i kan teste.. hent den version der, og skriv til mig igen, så sender jeg en nøgle.

Tak for alle kommentarerne her..

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok