Hop til indhold

Induktive føler


 Share

Recommended Posts

Hej er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan man tilslutter induktive føler til IHC, da jeg gerne vil lave post i postkasse og kontrol af garageport.

Jeg har set på LK at de har en funktionsblok 4.2.02 Post i postkassen, hvor der benyttes en induktiv føler med EL-Nr. 7524705033 (Type Nr.XS508B1NBL2 , (24v - NPN)

men der er ikke vist hvordan disse skal tilsluttes.

På forhånd tak

Svan

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Brian (Badazz) skrev:

Den skal bare have + og - (24v) og signal fra føleren på en input 24

Tak for dit svar, et lille tillægsspørgsmål hvilken type input 24/24 eller 24/3 er bedst at benytte for induktive føler.

På forhånd tak

Svan

Link til kommentar
Del på andre sites

25 minutter siden, Svan skrev:

Tak for dit svar, et lille tillægsspørgsmål hvilken type input 24/24 eller 24/3 er bedst at benytte for induktive føler.

På forhånd tak

Svan

Det er en 24/3 da den kun trækker 3ma i sluttet tilstand, altid 24/3 til alt andet end tryk og andre ting der kun giver en puls engang imellem

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg er pt. ved at lave et projekt for en kunde som ønsker postkasse funktionen, her havde jeg tænkt at anvende de samme alarm magneter som til døre/vinduer, bliver det et problem?

Har søgt lidt efter pris på den induktive føler, 922,50 incl moms lyder dyrt.

Det kan jeg ikke se skulle være et problem, andet end du så skal have en magnet på lågen på postkassen.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Det var også mine tanker - men blev lige usikker da jeg opdagede at LK anbefaler induktive føler.

Det kan muligvis være pga. taste afstanden, mener min induktive føler taster på noget længere afstand end en magnet gør, og hvis der er blæsvejr og postkassen står og klapre, om der så kan være mulighed for at en magnet nemmere bliver aktiveret... 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

35 minutter siden, Brian (Badazz) skrev:

Det kan muligvis være pga. taste afstanden, mener min induktive føler taster på noget længere afstand end en magnet gør, og hvis der er blæsvejr og postkassen står og klapre, om der så kan være mulighed for at en magnet nemmere bliver aktiveret... 

 

Muligvis - men en magnet burde vel også være med til at holde klappen lukket og dermed undgå at den klapre.

Ingen kender dagen før ....... så det må komme an på en prøve. Uanset hvad, så lægger jeg resultatet herop.

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎31‎-‎07‎-‎2016 at 21:04 , Brian (Badazz) skrev:

Det er en 24/3 da den kun trækker 3ma i sluttet tilstand, altid 24/3 til alt andet end tryk og andre ting der kun giver en puls engang imellem

Hej Mange tak for hjælpen.

MVH

Svan

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok