Hop til indhold

Hvide røgsensor og sokler


Recommended Posts

Hej igen

Er igang med at renovere og vil i den forbindelse indstallere røgsensore på alle etager der virker via IHC, modtog nogle meget grimme grå relæsokler igår og har fået den besked at de kun fås i den farve, wtf... Som om en røgsensor ikke var grim nok i forvejen... Så nu er mit spørgsmål, hvad gør jeg hvis jeg ønsker at få hvide 'røgalarmer' der stadig benytter ihc?? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Med den stabilitet som IHC præsterer, har jeg personligt valgt ikke at bruge røgsensorerne fra LK. Det er jo netop kun sensorer, de siger ikke noget, så du er afhængig af at controlleren kører, og at programmet ikke fejler. Det tør jeg simpelthen ikke satse på.

Jeg har valgt en løsning med Argus alarmer. De kan kobles sammen, og vha et overdragelsesrelæ kan der gives besked til IHC. I dag ville jeg nok vælge Esylux Protector i stedet for...

Link til kommentar
Del på andre sites

Zigza.dk har hvide røgsensorer til IHC.

Sandsynligheden for at IHC svigter når du er ved at futte hytten af er meget lille, jeg ville på ingen måde være nervøs for det. Jeg er godt klar over at nogle oplever ustabile kontrollerer, jeg har dog aldrig oplevet problemer men alle dem jeg har lavet program til. Men jeg kan selvfølgelig have været heldig.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Meget enig med Henning. Lad os nu ikke tale et system, som for langt de fleste virker 100% efter hensigten, med i et sort hul.

Mine egne erfaringer har som regel altid været, at når jeg har oplevet problemer, skyldes det meget ofte egne fejl i programmering eller lignende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må være denne her @Henning Pedersen taler om: http://www.zigza.dk/IHC_Alarm_Sikkerhed/IHC_Alarm_Overvågning_Røg_Detektor_Røgmelder_Røgdetektor_2 Den giver en sluttefunktion ved alarm (NO eller NC), og kan køre på 24V så den kan bruges med IHC, 

Jeg har lavet en installation med IHC detektore, den eneste ulempe jeg kunne komme på, var at der ikke var lydgiver indbygget i den, så det giver en merudgift til lydgivere, men har man alarm, så kan lydgiverene jo også bruges til det.

Jeg har også hos mig selv valgt en Schneider Argus løsning, indbygget 9V backup batteri, så virker uanset hvad der sker, og 230V forsynet, med serieforbindelse, har dog ikke koblet den på IHC´en

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok