Hop til indhold
  • 0

2 moduler dele samme data linje


diskoboy
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Men så vil det vel teoretisk virke det jeg har brug for?

Output modul 1 sidder i mit ene skur og der bruges kun 1-4. Output modul 2 sidder i et andet skur og her har jeg også blot brug for 4.

Hvis jeg tilslutter dem samme data output på controller, kan jeg jo være ligeglad om - når jeg tænder modul 2 udgang 5 - om udgang 5 på modul 1 også tænder ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, diskoboy skrev:

Jeg syntes at have læst herinde for et par år siden at 2 moduler kunne tilsluttes på samme data ind/udgang.

Eksempelvis et 24v output kunne man bruge 1-8 på et modul og 9-16 på et andet. Mest smart hvis de fysisk sad hvert sit sted.

Er det bare noget jeg har drømt eller?

De ulige udgangs datalinier er ganske rigtige 16 bit, men output modulerne lytter kun på de første 8 bit. De 16 bit kan kun udnyttes når man kobler 2 controller samme. Se side 145 in LK IHC manualen. www.lk.dk/globalassets/pdf/support-prof/ihc_manual_2011.pdf

Jeg har tidligere ved en fejl haft 2 output moduler på den samme udgangs datalinie. Det gav nogle underlige periodiske fejl, som det tog en del tid at finde, så jeg kan ikke anbefale den metode. I steddet vil jeg anbefale at du i det ene skur sætter 4 1 polede relæer, som du så styre fra output modulet i det andet skur. Det bliver sikkert også billigere end et ekstra LK IHC output modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, diskoboy skrev:

Men så vil det vel teoretisk virke det jeg har brug for?

Output modul 1 sidder i mit ene skur og der bruges kun 1-4. Output modul 2 sidder i et andet skur og her har jeg også blot brug for 4.

Hvis jeg tilslutter dem samme data output på controller, kan jeg jo være ligeglad om - når jeg tænder modul 2 udgang 5 - om udgang 5 på modul 1 også tænder ?

Det vil jeg mene det kan. Jeg har ikke gjort det med udgange, men derimod kombineret ir modtager og inputmodul på samme datalinje - Kein problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok