Hop til indhold

Rygte: Ny Firmware kommer snart


Lachris
 Share

Recommended Posts

For et par uger siden talte jeg med LK supporten. Der fortalte de at de regner med at release en ny firmware i uge 27. Deres primære problem dengang var at HW 6.1 controllerne crashede med de nye krypterings algorithmer.

Men jeg vil se den nye firmware, før jeg tror på det. LK har skuffet ALT for mange gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig ville en virkende app være dejlig. Men jeg bruger app'en IHCDroid, der virker ganske godt. Til gengæld synes jeg det ville klæde LK (Schneider) om de opdaterede SW så man kan komme på med Win10 og opdateret Java. Det er vel basalt at man kan bruge den indbyggede browser - eller stiller jeg for store krav? ;-)

Nå, der må vel komme noget inden produktet helt udfases - eller hvad tror I? LK er jo ikke just særlig troværdige - mærkeligt at de kan leve med det!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der burde ikke være noget som forhindre dig i at bruge win10. Det brugte jeg selv, i en kort periode indtil jeg opgav at finde rundt i det (win10) og opgraderede til Linux.

LK er kun en lille fisk i Schneider koncernen. Flere og flere af deres produkter bliver erstattet af Schneider produkter, men heldigvis har de tyske schuco stikkontakter endnu ikke erstattet Fuga og Opus.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ligegyldigt hvilket OS du bruger, er du nød til at nedgrader til Java 8.71 eller ældre. Det skyldes at man ikke kan få de senere Java versioner til at aksepter udløbne certifikater sammen med forældede krypterings algorithmer.

LK IHC Administrator, LK IHC ServiceView, LK IHC SceneView og LK IHC SceneDesign er alle rene Java programmer og dermed ikke afhængig af hvilken browser du bruger. Det er kun LK IHC WebSceneView, som er browser afhængig. Det er tilgengæld ikke Java afhængig, men eftersom det også bruger forældede krypterings algorithmer, er man nød til at konfigurer sin browser til at aksepter forældede krypterings algorithmer. Jeg mener jeg har lagt et indlæg herinde tidligere, som beskriver hvordan man gør det i Firefox. Jeg har ikke undersøgt andre browser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars1

Så lykkedes det at komme på ved at nedgradere Java til 8.71 :) Tak for hjælpen - når nu ikke LK/Schneider gider at vedligeholde deres produkter :(

Jeg håber at de snart føler at de skylder deres kunder at gøre noget - ud over at love og love. Jeg føler ikke ligefrem trang til at anbefale deres produkter til nye intetanende kunder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
11 timer siden, Thomasbl skrev:

Har hørt at LK kommer med en ny controller, større processerkraft blev nævnt..

spændende nok, så er IHC altså ikke død.. 

Det hørte jeg også for 3 år siden af en gammel ven.

Der kommer også en løsning som stand alone som også kunne snakke sammen med Danfoss Living. En slags modulopbygning alá Wireless stand alone, men som dog ikke kunne programmeres lige så hardcore med funktionsblokke som vi kender IHC-controlleren nu. Som kommer til salg i byggemarkeder osv.

Men, men, men, ingen datoer...... (nok meget klogt).

Jeg håber at en kommende controller har samme I/O porte som den nuværende så man ikke skal smide 16 moduler i skraldespanden :angry: EDIT:20 moduler :mellow:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har svært ved at se at IHC bliver prioriteret hos Schneider - i givet fald havde de vel længe sørget for at komme med den lovede opdatering til deres (endnu) eksisterende kunder.

Hvem af jer tør bygge på deres system i fremtiden - om det så er en ny controller, eller ej? Skulle jeg vælge i dag, ville jeg bestemt ikke vælge IHC - eller for den sags skyld et andet produkt fra Schneider. De udemærker sig ved manglende interesse, når først produktet er solgt, kan jeg efterhånden mærke.

Jeg håber at nogle fra Schneider "kikker med" her i dette forum - og at de måske snart kommer med troværdige udsagn og viser at de står bag deres produkt!!!

Personlig vil jeg ikke turde investere i en måske kommende kontroller. Hvad for jer til at tro at de vil vedligeholde den, når de lige nu ikke gør noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal ikke gøre dig forhåbninger om at LK/Schneider kikker med her. Det var ihverttilfælde udmeldingen på det dialogmøde jeg deltog i for et par år siden da de bød op til dans.

Da jeg henviste til mere information og åbenhed omkring det der blev diskuteret på Danmarks største IHC forum (ihc-user.dk) var svaret meget arrogant, at de kan da ikke holde øje med alle mulige "tilfældige" fora på Internettet.

Næ nej de har deres egne kanaler hvor (private) brugere og kunder ikke har noget at gøre. De vil nemlig kun være i dialog med installatører og det er nok ikke dem der står med håret i postkassen når IHC fejler eller ikke lige virker efter hensigten, og dermed får meldt alle mulige problemstillinger videre.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

Ja, det kalder jeg meget arrogant og meget lidt kundefokus.

I min tid hos Danfoss havde vi folk siddende, der fulgte med og kommenterede professionelt - også selvom vores direkte kontakter var installatører (jeg var i international service). Og her fik vi mange gode input til at blive bedre.

Men selvfølgelige kræver det at man har en god forståelse for hvem ens kunder er !!!

Nå, jeg vil i hvert tilfælde ikke anbefale IHC til andre, der er i overvejelser. Tidligere var jeg det. Men skal det ændres, skal de godt nok komme "ind i kampen".
Og var det simpelt ved jeg godt hvad jeg ville gøre i dag - men desværre sidder jeg lidt i saksen, hvis ikke jeg vil ud i den store investering. Og det ved LK/Schneider nok - øv :-) :-)

Dårlige markedsfokus i min verden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
1 time siden, nXil skrev:

Hejsa

Bare lige til info, så kom der en ny firmware den. 25 august, version 2.8.1 ;)

Prøv at søg på firmware og du vil se at der er flere her på boardet som allerede har opdaget det. Der er mange indlæg om div. problemer med den nye firmware, samt at den kun virker på HW6.2 controller etc.

Iøvrigt var release datoen nærmere 25 september såvidt jeg husker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld jeg var så venlig, at nævne det her i en tråd, som ligger i en ellers ret så død kategori "LK nyheder", hvor ingen andre har nævnt det.

2 timer siden, Lars1 skrev:

Prøv at søg på firmware og du vil se at der er flere her på boardet som allerede har opdaget det. Der er mange indlæg om div. problemer med den nye firmware, samt at den kun virker på HW6.2 controller etc.

Det sjove er faktisk, at der står i deres "IHC_SW_Release_Note_2_8_1.docx":

Citat

9.    Target Machine Configuration for installation
This release may be used on all current IHC Controllers hardware revision 6.1 and 6.2.

 

2 timer siden, Lars1 skrev:

Iøvrigt var release datoen nærmere 25 september såvidt jeg husker.

Det kan godt være den først blev officielt udgivet der og der står i firmwaren, at software datoen er 28/07-2016, men build'en er fra den dato.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Alt hvad du nævner har allerede været nævt i en af de aktive tråde omkring firmware, incl. at hvis du prøver at uploade FW2.8.1 til en HW6.1 controller med den nye firmware loader, så vil du få at vide at det ikke er muligt.

At bringe en inaktiv tråd i spild igen, når der i forvejen er 2 aktive tråde om det samme emne, er IMHO bare støj. Hvis du ønsker at bringe alle inaktive tråde om den seneste firmware release i spild igen, så er der nok 10 tråde hvor du bør poste dine informationer. Brug i steddet søge funktionen, og lad os samme alt relevant info i en af de i forvejen aktive tråde.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Lars1 skrev:

Alt hvad du nævner har allerede været nævt i en af de aktive tråde omkring firmware, incl. at hvis du prøver at uploade FW2.8.1 til en HW6.1 controller med den nye firmware loader, så vil du få at vide at det ikke er muligt.

At bringe en inaktiv tråd i spild igen, når der i forvejen er 2 aktive tråde om det samme emne, er IMHO bare støj. Hvis du ønsker at bringe alle inaktive tråde om den seneste firmware release i spild igen, så er der nok 10 tråde hvor du bør poste dine informationer. Brug i steddet søge funktionen, og lad os samme alt relevant info i en af de i forvejen aktive tråde.

Omg. Det er jo slet ikke til , at være her for dit kæmpe ego... Så nu skal jeg nok gøre dig den tjeneste, at slette min profil.... For der er alligevel intet, at lære i dette Forum.

Men jeg kan stadig ikke se der er nogle som har været så venlig, at nævne det i lk nyheder...

tmp_31223-Screenshot_20161008-1410281484997633.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok