Hop til indhold

Rygte: Ny Firmware kommer snart


Lachris
 Share

Recommended Posts

Det har ikke noget med ego at gøre, men det snart 14 dage siden at firmwaren blev releaset, og indtil videre er der nok lavet over 30 indlæg om den af mere end 10 forskellige personer. Alle indlæg, bortset fra dine er posted en og samme tråd. Du er den eneste som ønsker at sprede samme informationer i flere tråde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

Er det korrekt opfattet at hvis jeg vil have glæde af den nye SW, så skal jeg have skiftet controller til ver. 6.2 (min er 6.1)? Jeg mener at have læst at den har mere RAM. Er der andre betydende forskelle?

Og ved du om den nye SW er stabil? Jeg har med senest 2.7.220 oplevet at min controller ser ud til at genstarte, hvis jeg logger på (lyset blinker). Det oplevede jeg ikke ved tidligere SW.

Håber at du kan hjælpe med svar. For det er lidt svært at finde brugbar info på LK's/Schneider's hjemmeside :-) - altså ud over en liste over versioner.

 

Mvh Erling

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er korrekt at den nye firmware (2.8.1) kun er supporteret på HW6.2 controller.

Om den er mere stabil end 2.7.220 er svært at sige. Dertil har den været frigivet for kort. Min HW6.2 controller med FW2.7.220 kørte normalt over 30 dage mellem hver genstart. Sålænge tror jeg ikke nogen har haft 2.8.1 installeret endnu.

Hvis du ikke bruger fugt eller lux sensor burde der ikke være noget i vejen for at nedgrader til FW 2.7.199, som siges at være mere stabil end 2.7.220. De opgraderede certifikater i 2.7.220 er alligevel udløbet, så på det punkt er der ikke længere nogen forskel mellem 2.7.199 og 2.7.220.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nogle svar fra LK FB page ang. de nye Firmware updates:

1. General Info:

"The Software version for a controller with Hardware version 6.1 is 2.7.348 and the Firmware is 2.7.220. Make sure not to install 2.8.1 in a Hardware 6.1, it can make damage to the communication on the controller etc. USB" - det giver sig selv :)

2. 

Q: "My question was when a hardware version 6.1 compatible firmware will be released. The Cerificate issue should be so very easy to fix also in this software track?"

A: "There will not be a Java certificate update for the HW 6.1, we will no longer update this, the current firmware is compatible with Java 8 build 66.
Other known issues will be updated in the HW 6.1 and 6.2"

Spørgsmålet er så om HW6.1 kun får rettet allerede kendte issues eller om nye issues eller features bliver rettet / inkluderet

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Lachris skrev:

Nogle svar fra LK FB page ang. de nye Firmware updates:

1. General Info:

"The Software version for a controller with Hardware version 6.1 is 2.7.348 and the Firmware is 2.7.220. Make sure not to install 2.8.1 in a Hardware 6.1, it can make damage to the communication on the controller etc. USB" - det giver sig selv :)

2. 

Q: "My question was when a hardware version 6.1 compatible firmware will be released. The Cerificate issue should be so very easy to fix also in this software track?"

A: "There will not be a Java certificate update for the HW 6.1, we will no longer update this, the current firmware is compatible with Java 8 build 66.
Other known issues will be updated in the HW 6.1 and 6.2"

Spørgsmålet er så om HW6.1 kun får rettet allerede kendte issues eller om nye issues eller features bliver rettet / inkluderet

Jeg er sikker på at de lægger HW 6.1 i graven her. Man ser ingen andre hardwareproducenter supportere gammelt hardware når de nu har sendt nyere HW på markedet. (LK'S tankegang). 

PS jeg ejer selv en HW 6.1

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var til et af disse fuga arrangementer, og her nævnte konsulenter ved mit bord der kommer EN NY IHC CONTROLLER primo marts 17 

så lad os se om det kommer til at passe

han nævnte det da jeg  nævnte jeg var ved at finde alternativer da ihc jo var ved at lide den stille død... så tror måske han talte over sig:);)

 
Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Peter Friis1354922272 skrev:

Jeg var til et af disse fuga arrangementer, og her nævnte konsulenter ved mit bord der kommer EN NY IHC CONTROLLER primo marts 17 

så lad os se om det kommer til at passe

han nævnte det da jeg  nævnte jeg var ved at finde alternativer da ihc jo var ved at lide den stille død... så tror måske han talte over sig:);)

 

Jeg har også hørt et rygte fra en der sad i udviklingen hos LK at de arbejder på en ny controller, så det er nok rigtigt nok. Meeen du ved jo ikke om han mente 2017 eller 2117 ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

På 23/10/2016 at 23:43 , Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har også hørt et rygte fra en der sad i udviklingen hos LK at de arbejder på en ny controller, så det er nok rigtigt nok. Meeen du ved jo ikke om han mente 2017 eller 2117 ;)

Du skriver sad. Skal det forståes som at udviklingen er lukket ned hos LK? Det virker i hvertfald sådan. :-)

Men derudover har jeg også hørt rygterne om en ny controller. Faktisk flere gange inden for de sidste 5 år og hvergang har release datoen været indenfor 6-12 mdr. Men som med alle andre LK datoer er de fri fantasi.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok