Hop til indhold

v0.998: Skal genstartes af og til for at trigge regler


Recommended Posts

Hej Mikkel

Jeg har oplevet nogle gange at det har været nødvendigt at genstarte IHC Captain for at få regler til at blive trigget.

Eks. har jeg IHC Captain til at sende "newval" til Domoticz fra en bimåler på min jordvarmepumpe, den giver en puls hvert 3:25 min, så det er hurtigt at se, når det ikke er sket. En genstart af Captain og regler bliver trigget igen.

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Hej Mikkel

Jeg har oplevet nogle gange at det har været nødvendigt at genstarte IHC Captain for at få regler til at blive trigget.

Eks. har jeg IHC Captain til at sende "newval" til Domoticz fra en bimåler på min jordvarmepumpe, den giver en puls hvert 3:25 min, så det er hurtigt at se, når det ikke er sket. En genstart af Captain og regler bliver trigget igen.

 

Mvh Søren

Vi må lige se om det er bedre med næste version. Ellers må jeg ind og se, eller lave en stimuleret løsning med en tæller 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Hej Mikkel

Har et lignende problem med ovenstående.

Har opsat IHC Captain iht. "HEOS guiden" og anvender v. 0.999 på en PI3.

Kan godt sende en kommando til mine HEOS enheder via IHC, men kun én gang. Derefter er det nødvendigt og genstarte IHC Captain for og sende endnu en kommando afsted via IHC.

Kan fint aktivere kommandoen via "Test" knappen inde i Captain, så ser ud til kommunikationen mellem Captain og HEOS enhederne er ok.

Så det lader til Captain "taber" forbindelsen til IHC Controlleren efter den første kommando er udført.

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

@Kasper Jacobsen har du prøvet om det er alle ting - f.eks. hvis du sætter den til at gemme til disk eller noget andet - jeg kan ikke genskabe det hos mig. Jeg vil gerne fejlsøge lidt mere.

Sker det lige med det samme eller virker det et stykke tid? Et screenshot af din opsætning af reglen ville være en stor hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok