Hop til indhold

IHC Apple Home Kit


Recommended Posts

Hej med jer.

Nu sad jeg og fulgte med I Apples WWDC, hvor de annoncere deres nye systemer og evt. nyheder.
 

Deres fremtidige app, som kommer ud med deres IOS 10. HOME. Virker utroligt smart, hvis man er apple bruger. 
Den kan lidt det samme som IHC men slet ikke så nørdet og alle kan være med.:-) (Mere til bruger, som jeg)

Når de annoceret den, viste de en masse producenter som allerede er igang med og udvikle produkter til deres system og der er schneider-electric nævnt. 
Så vidt jeg ved så er IHC. LK by schneider-electric. 

Er der nogle der ved om IHC kommer til og snakke sammen med Apples home kit?? 

Screen_Shot_2016-06-13_at_3.03.54_PM_grande.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Homekit findes allerede til IOS 9 så det er ikke nyt.

Fordi Schneider har købt LK og der står Schneider på plancen er det ikke ensbetydende med det er IHC.

 

Der er INGEN herinde der ved noget om det (fremtidig understøttelse af IHC i HomeKit), så det må du spørge Apple eller Schneider om.

Der er mange der har en ide, forventning eller mening om det, men viden er det nok ikke. ups der kom jeg selv til at skrive noget jeg tror istedet for noget jeg ved ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan se at der er en del snak på nettet om Homekit integration til denne fra Schneider.

Jeg faldt dog også over dette ældre indlæg på nettet, hvor der står dette:

 

Citat

Home Kit

En anden ny ting i iOS 8 er Home Kit. Home Kit handler om at integrere home automation i styresystemet, så det bliver nemmere at kontrollere alle de ting i hjemmet, som efterhånden kan fjernstyres: lys, termostater, fjernsyn osv.

Med Home Kit behøver man ikke én app til at styre sin Philips Hue-pære, en anden app til at styre sin Nest-termostat og så videre. Home Kit knytter de enkelte enheder til huse ogværelser. Og det hele er understøttet af Siri, så man ikke engang behøver at åbne en app, men man kan nøjes med at sige til sin telefon, “Turns off lights in the living room” fx. Sejt.

Home Kit er rigtig interessant for os, fordi vi har brugt meget tid på at lave en home automation-app for Schneider Electric sammen med Designit.

Men der er et aber dabei: hardwaren skal understøtte Apples Home Kit-protokol, for at det virker. Og den protokol er desværre ikke offentlig tilgængelig (ikke endnu i hvert fald); man skal være med i Apples “Made for iOS”-program for at kunne bruge det.

 

Er der nogen der ved om det er dem som har udviklet den nuværende IHC-app?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Homekit findes allerede til IOS 9 så det er ikke nyt.

 

Det er dog først i IOS 10 der kommer en APP, Hvor man kan lave regler for deres enheder..

Men det vil virkeligt være i orden, hvis IHC og Apple kunne snakke sammen.! :-) 

Spec for personer som ikke kan programmere og fra en app kan laver regler og slukke ting via en app eller Frøken Siri..:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tvilver stærkt på at det controller baserede LK IHC bliver understøttet af Home KIT. Det controller baserede LK IHC er ganske enkelt ikke fuldt med tiden, og mangler fuldstændig den simple bruger grænseflade, som kræves for at her og fru danmark vil kunne lave regler etc. Men LK IHC wireless enhederne kunne jeg godt forstille mig blev integreret. Det er jo stort set bare Philips Hue conseptet i en anden indpakning og med en anden kommunikations protokol.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok