Hop til indhold
  • 0

teknisk alarm Bolig master


Kim carlsen
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg prøver at forstå teknisk alarm konceptet i bolig blokkene

Jeg bruger 9.2.01 bolig master. Jeg har tilsluttet en sensor i min pumpebrønd der går on hvis vandet er for højt. Denne er ført til teknisk alarm ind på fb 9.2.01, men så havde jeg forventet at udgang tekniskalarm også gik on, men der sker intet hverken i simulator eller serviceview.

Skal der en anden fb ind imellem eller er der en fejl.

ideen var at have en intern lydgiver stå og pulse via fb 6.4.01 så længe der var en teknisk fejl eller til den blev afmeldt. Jeg kan lave det med andre blokke, men vil gerne forstå ideen i bolig konceptet.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
14 minutter siden, Kim carlsen skrev:

Hej

Jeg prøver at forstå teknisk alarm konceptet i bolig blokkene

Jeg bruger 9.2.01 bolig master. Jeg har tilsluttet en sensor i min pumpebrønd der går on hvis vandet er for højt. Denne er ført til teknisk alarm ind på fb 9.2.01, men så havde jeg forventet at udgang tekniskalarm også gik on, men der sker intet hverken i simulator eller serviceview.

Skal der en anden fb ind imellem eller er der en fejl.

ideen var at have en intern lydgiver stå og pulse via fb 6.4.01 så længe der var en teknisk fejl eller til den blev afmeldt. Jeg kan lave det med andre blokke, men vil gerne forstå ideen i bolig konceptet.

Jeg har lige tjekket blokkens program, og jeg kan ikke finde noget der aktiverer udgangen til teknisk alarm, så det må næsten være en fejl i blokken, kan fint se at den ændrer masterbeskeden til teknisk alarm, og sætter en spærring på.. men det er ikke det store problem at rette fejlen i blokken så udgangen også bliver aktiv ved teknisk alarm...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kim carlsen skrev:

Ja det var også det jeg var kommet frem til, ved at kigge i programmet, men kunne være jeg havde misforstået konceptet.

det tror jeg ikke du har, jeg vil mente at den indgang direkte skal trække udgangen, har dog ikke været alle program punkter igennem, men jeg tror simpelthen de har glemt at lave udgangen... men så er det jo hellerikke første gang der er fejl i deres blokke.. men det er også som om at de ikke vedligeholder dem...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok