Hop til indhold
  • 1

Ingen adgang efter Java Opdatering Faild to validate certificate


Kim Møller Jørgensen
 Share

Spørgsmål

Jeg er løbet ind i et lille problem efter seneste Java opdatering ingen af de forskellige services så som ServiceView ,SceneView, SceneDesign kan jeg komme ind i mere.

Har prøvet alle sikkerhedsindstillinger igennem i java og ændret den til at acceptere andre og mindre sikre certifikater og lignende men uden held.

Andre der har oplevet det samme og evt ved hvordan det kan løses ?

Se evt vedhæftede billeder.

JavaFejl1.JPG

JavaFejl2.JPG

JavaFejl3.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Oplever det samme her også. Jævnt irriterende. Det er absolut ikke første gang at jeg oplever problemer med IHC og Java, og det undrer mig at det er så besværligt at programmere.... Men hvad ved jeg om det:) 

Jeg ville egentlig på controlleren for at tjekke min firmware version, men det lader sig ikke gøre. Kan det tjekkes på anden vis? Ville man kunne opdatere firmwaren uden at skulle forhindres af Java certifikater? Synes at kunne læse at nyeste firmware version skulle have lavet nogle rettelser i forhold til Java.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er ikke et programerings problem. Det er alene et spørgsmål om at holde certifikaterne i firmwaren opdateret. Det tager 10 min. at opdater dem, men LK synes at være på vej væk fra IHC. desværre.

Den nyeste firmware havde nogle opdaterede certifikater, og understøttelse for TLS 1.1 og 1.2, men de opdaterede certifikater udløb i december 2015, og med de seneste java versioner, kan man ikke længere omgå udløbne certifikater.

Jeg mener du kan checke din firmware version via firmware uploaderen, som ikke behøver java, men den kræver at du er connected med USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lykkedes mig at køre den på denne måde i windows 10. Installer Java 8 v71 x64 (x86 virker sikkert lige så fint). Jeg har også nyeste java installeret samtidigt til andre ting. Jeg kører det med denne linie:

"c:\Program Files\Java\jre1.8.0_71\bin\javaws.exe" "serviceview.jnlp"

Jeg har lavet en 'serviceView.cmd' fil som indeholder ovenstående linie, og så har jeg downloaded 'serviceview.jnlp' fra min IHC controller normalt via browser. Filen 'serviceview.jnlp' har jeg lagt ved siden af min 'serviceView.cmd' fil, altså i samme folder. 

 

Det virkede ikke for mig at registere .jnlp filer til at blive kørt med med den java javaws.exe, men ovenstående er også bedre, så er det kun IHC programmet der køres med gamle udgave.

Jeg har firmware 220 på IHC controller. Hvis der er ældre firmware, er det sikkert nødvendigt med exception Exception site list' i security i java config.

Jeg har tidligere haft brug for at slette Java Webstarts cache her:

Configure Java > 1. tab > View >

i Dialog: I Popdown vælg alle en efter en og slet ihc-controller indgange

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 26/5/2016 at 15:21 , Lars Jacobsen skrev:

Hvad bruger i egentlig JAVA til nu om dage efter NemID er omlagt ?

Jeg benytter kun JAVA i fbm. min IHC controller, og så kan jeg jo anvende en tudsegammel JAVA version uden bekymring om den skal/bør være opdateret til seneste version af sikkerheds grunde.

Java bruges ikke meget til privat brug, og har stort set aldrig blevet brugt meget til privat brug. Men rigtig mange IT backend systemer baser sig fortsat på Java, og vil nok også gøre det rigtig mange år fremover, da Java stadigvæk gør det letter at distribuer tunge klienter til flere OS uden at skulle kode det samme flere gange, og uden at man løber ind i de irriterede reload af websites hvergang man rører musen eller trykker på en tast.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej der er stadig ikke nogen der konkret har svaret hvad de skal med JAVA ud over det er nødvendigt for at kunne tilgå deres IHC controller.

Og ja  jeg ved godt at man med JAVA kan mene flere ting. Programmerings sproget Java, og java scrip, og så endelig den sidste slags som vi taler om denne sammenhæng eksekverbar kode.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I løbet af en normal arbejds uge, har jeg nok fat i mindst 15 systemer, som alle bruger Java i deres tunge klient del, og endnu flere, som bruger Java på backend serverne. Der er dog i alle tilfælde tale om IT systemer som normalt kun bruges af firmaer med +1.000 medarbejder.

IMHO har Java, apps. som downloaded via web, en klar berettigelse i mange af disse systemer. De stedder hvor de har erstattet Java med activex, .net eller tilsvarende crap er systemet blevet langsommer, mere besværligt at bruge og mere afhængig af en korrekt opsat end user computer.

Men til service view på LK's IHC vil jeg give dig ret. Der giver Java ikke længere meget mening mere, men husk på at den nuværende controller er fyldt 10 år, og der er sket RIGTIG meget på de 10 år.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 11/5/2016 at 20:48 , Lars1 skrev:

Det er ikke et programerings problem. Det er alene et spørgsmål om at holde certifikaterne i firmwaren opdateret. Det tager 10 min. at opdater dem, men LK synes at være på vej væk fra IHC. desværre.

Har nogen fejlmeldt det? Jeg syntes ikke LK har droppet supporten for IHC...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har fejlmeldt det i December eller Januar, og dengang fortalte LK supporten mig at de godt kendte problemet. Det tager under 1 time at opdater certifikaterne, compiler firmwaren med de nye certifikater og lægge den frem. I andre tråde fremgår det at LK havde lovet en ny firmware i sidste uge. Den er fortsat ikke at finde noget sted. Så alt i alt vil jeg fortsat fastholde min påstand om at LK synes at være på vej væk fra deres IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok