Hop til indhold

test af lux / temp måler ?


Recommended Posts

Jeg har ikke erfaringer med de nye temperatur måler, men de "gamle" har en kedelig fejl med periodisk at sende en kortvarig meget stor eller meget lille temperatur, f.eks. 146 garder. Fejlen kan formindskes lidt ved at anvende et parsnoet par til hhv. 0v og bit. Om det samme er tilfældet med de nye temperaturmåler ved jeg ikke, men jeg ville, ud fra et forsigtighedsprincip, anvende et parsnoet par til hhv. 0v og bit signalet.

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg har ikke erfaringer med de nye temperatur måler, men de "gamle" har en kedelig fejl med periodisk at sende en kortvarig meget stor eller meget lille temperatur, f.eks. 146 garder. Fejlen kan formindskes lidt ved at anvende et parsnoet par til hhv. 0v og bit. Om det samme er tilfældet med de nye temperaturmåler ved jeg ikke, men jeg ville, ud fra et forsigtighedsprincip, anvende et parsnoet par til hhv. 0v og bit signalet.

Jeg mener faktisk at LK forskriver at data og 0V skal være parsnotet til alle deres varianter af IHC temp. sensor.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, eckhardt skrev:

he he sikke mange problmere man har bare fordi man desværre ikke har haft tid til at sætte sig rigtigt ind i det endnu..

nu har jeg fået gang i service view men den kommer bare og skriver det intet projekt er at hente fra controlleren..

??? Er det en ny installation du er igang med eller udvidelse af en eksisterende?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, eckhardt skrev:

he he sikke mange problmere man har bare fordi man desværre ikke har haft tid til at sætte sig rigtigt ind i det endnu..

nu har jeg fået gang i service view men den kommer bare og skriver det intet projekt er at hente fra controlleren..

Prøv at genstarte din controller ved at fjerne strømmen til den incl et evt tilsluttet backupbatteri.

Jeg arbejder en del på min projektfil i øjeblikket, og oplever nogle gange efter upload af projektfilen at min app bare er blank når den har hentet projektfilen. Det samme sker med Serviceview, hvor det er blankt. Jeg sender en tom fil til controlleren og bagefter det rettede projekt igen, og så kører det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Super at du har fået hul igennem. 

Jeg har 9 temperatur sensorer, de 3 med gulvfølere. 

Ingen af mine havde parsnoet data/0V. 

Jeg har en sensor i stuen hvor den hver dag nu viser max temp på rummet. Der har jeg lagt en 0V med i det par der kører data. Det hjælper overhovedet ikke. Jeg har løst det lige pt ved at sætte max temp rum til 1000g. 

Det er irriterende når gulvet og rummet er koldt efter en dag uden varme. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har jeg både i min stue og i garagen. Gulvene har en størrelse så de er delt op i to varmekredse. Jeg har sat de to telestater på den samme fysiske udgang på output 24. 

Rummet skal jo have samme temperatur i begge ender så det giver ingen mening at frådse med tempfølere ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

15 timer siden, eckhardt skrev:

Lars1: det er udvidelse af en næsten ny installation. - hvis det skal være par snoet så skulle det vil stå i manualen ?

Vel. Det gør det sådan set også. De forskriver at man skal bruge deres IHC kable, og at man bør bruge sort til 0V og blå til bit.

Vi kan godt blive enig om at det ikke står direkte at man skal bruge par snoet leder, men det her er LK. I deres verden er det implicit at når de anbefaler sort og blå, så skal par'et selvfølgelig også være par snoet hvis man bruger andre farver.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, eckhardt skrev:

er der nogen af jer der har flere telestater til samme rum? men kun på en temp føler?

jeg tænker om der er noget at vinde ved at have de 2 telestater til samme rum til at køre på hver sin udgang eller om man kan sætte dem sammen på samme udgang?

Du kan gøre begge dele. Der er ikke nogen stor forskel, andet end om du bruger 1 eller 2 udgange til dine telestater.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle jeres indput..

jeg har nu fået alle mine temp føler (4) til at virke og fået sat styring på så mine telestater også køre..

tror dog jeg vil sætte de 2 som styr samme rum over på samme udgang. dette vil lige skabe plads til den lave lyd på min lydgiver :)

endnu en gang tak til jer alle..

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok