Hop til indhold
  • 0

Hiper.dk - Internet via. Kabel-TV


Asam Rashid
 Share

Spørgsmål

Hej 

Jeg har bestilt Hiper Bredbånd via. Kabel-TV som går LIVE her d. 26/04/2016.

På Hiper's hjemmeside er der angivet:

"Har du bredbånd via kabel-tv? Tjek om kablet med gevindstik er tilsluttet fra dit bredbåndsudstyr og hen til dit kabel-tv-stik på væggen."

Hvor ville jeg skulle tilslutte dette gevindstik fra routeren?

IHC Setup

/Asam

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej Asam. 

Velkommen til IHC-User. 

Du skal have en antennesplitter tilsluttet før dit IHC antennemodul. 

Det er sådan en fætter her:

http://www.yousave.dk/shop/data-afgrener-tdp-004-3552p.html

Det kabel der går ned i dit IHC antennemodul skal sættes i input.

Tv/fm skal have en stump kabel med stik og sættes ned i antennemodulet igen.

Data udgangen tilslutter du til dit nye modem med det kabel der følger med.

Det ser ikke ud til at du har en netwærksswitck i din tavle, men er der nok udgange på dit nye modem/router kan de bruges.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

Hvor er jeg vanvittigt glad for at du reagerede så hurtigt! 

Hvorfor er det nødvendigt med denne splitter? - Jeg har intet fjernsyn-signal til dagligt, så det er KUN internet jeg umiddelbart skal have adgang til. 

Er det stadigvæk nødvendigt? 

Jeg har muligvis nogle tillægsspørgsmål, kan man ringe til dig og stille nogle super korte spørgsmål.

Tusind tusind tak for din hjælp!

/Asam

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Jeg ønsker blot at være 100% sikker, så jeg spørger lige én sidste gang, så alle og enhver kan forstå det ;-)

 

1. Spørgsmål: Så jeg tager kablet ud af antennemodulet og fører det direkte ind i modemmet jeg kommer til at modtage fra min udbyder?

2. Spørgsmål: Det vil sige, ingen ekstra splittere skal købes?

3. Spørgsmål: Jeg fører blot netværkskabler fra modemmet ud i værelserne, som også har gjort med den eksisterende løsning?

4. Spørgsmål: Splitteren ville kun være nødvendig hvis jeg havde fjernsyn og internet via. Kabel-TV? Hvis jeg ønsker det i fremtiden.

 

/Asam

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
49 minutter siden, Asam Rashid skrev:

Hej

Jeg ønsker blot at være 100% sikker, så jeg spørger lige én sidste gang, så alle og enhver kan forstå det ;-)

 

1. Spørgsmål: Så jeg tager kablet ud af antennemodulet og fører det direkte ind i modemmet jeg kommer til at modtage fra min udbyder?

2. Spørgsmål: Det vil sige, ingen ekstra splittere skal købes?

3. Spørgsmål: Jeg fører blot netværkskabler fra modemmet ud i værelserne, som også har gjort med den eksisterende løsning?

4. Spørgsmål: Splitteren ville kun være nødvendig hvis jeg havde fjernsyn og internet via. Kabel-TV? Hvis jeg ønsker det i fremtiden.

 

/Asam

1. Ja.

2. Korrekt. 

3. Korrekt, via patchpanelet øverst i tavlen. 

4. Korrekt. Skal ikke bruges nu. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
49 minutter siden, Asam Rashid skrev:

Hej

Jeg ønsker blot at være 100% sikker, så jeg spørger lige én sidste gang, så alle og enhver kan forstå det ;-)

 

1. Spørgsmål: Så jeg tager kablet ud af antennemodulet og fører det direkte ind i modemmet jeg kommer til at modtage fra min udbyder?

2. Spørgsmål: Det vil sige, ingen ekstra splittere skal købes?

3. Spørgsmål: Jeg fører blot netværkskabler fra modemmet ud i værelserne, som også har gjort med den eksisterende løsning?

4. Spørgsmål: Splitteren ville kun være nødvendig hvis jeg havde fjernsyn og internet via. Kabel-TV? Hvis jeg ønsker det i fremtiden.

 

/Asam

1. Ja.

2. Korrekt. 

3. Korrekt, via patchpanelet øverst i tavlen. 

4. Korrekt. Skal ikke bruges nu. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Asam Rashid skrev:

Hej Bjarne

Tak for hjælpen. Jeg har nu fundet ud af der kun er to udgange på den router jeg har fået tilsendt. 

Hvad er den bedste/billigste løsning? Ville det blot være at købe en switch efter routeren?

Eller er der en "IHC løsning" i mit setup der kunne være smart? 

/Asam

Det var skam så lidt :)

IHC-"løsning" (møgdyrt for 4! porte): https://www.elvvs.dk/p/ihc-net-data-switch-s1000-4-1port-1gb-34512/?gclid=CJuc1r_ni8wCFecIcgodt44MQA

Billigste løsning med samme funktion og samme hastighed og antal porte: http://www.edbpriser.dk/switch/tp-link-tl-sg105-5-port-metal-gigabit-switch-id-7082954.aspx

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Jeg håber jeg må opdatere min gamle post. Det lykkedes at komme på nettet dengang for et år siden. Hiper har nu lanceret en 1000 mbit forbindelse via. Kabel-TV hvilket jeg kan få glæde af meget snart, de har afsendt en ny router men de har også tænkt sig at sende en tekniker. 

De skriver: "Vi glæder os til snart at få dig online med dit nye Bredbånd 1000 via kabel-tv.

Før vi kan få dig online, skal kabel-tv stikket på din adresse skiftes og det er derfor nødvendigt, at der kommer en tekniker hjem til dig."

Men jeg har ikke noget traditionel "Kabel-TV" stik, det havde jeg jo heller ikke den gang, jeg indsatte jo blot kablet (det er vel det vi kalder et COAX-kabel) direkte ind i routeren. 

Så mit spørgsmål lyder: 

Har jeg brug for en tekniker? - Skal der etableres noget, når jeg ikke har det traditionelle Kabel-TV stik?

Vil jeg kunne modtage den hurtige forbindelse ved blot at tilslutte den nye router? - Er der nogen begrænsning i backenden? 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har det man kalder for en F-connector. Det er efterhånden lige så traditionelt for kabel/coax baseret internet udstyr, som det du herover kalder for " traditionel Kabel-TV" stik", som mere har relationer til A/V udstyr.

Men spørgsmålet er mere et Hiber relateret spørgsmål. For hvad er det for et "kabel-TV stik" som de mener der er nødvendigt at skifte. Hvis Hiber stadigvæk hænger fast i den "gamle" type, så ved de jo ikke, at du allerede har F-connector. Og så er det korrekt, at du faktisk ikke har brug for en tekniker, hvis det bare er det de vil komme for, medmindre den router du får har det gamle stik (tvivler jeg meget kraftigt på)

Det nemmeste er nok at kigge på udstyret, (routeren), hvis du har fået den. Og så se på, hvad den skal tilsluttes med.
Så vidt jeg kan se på Hipers hjemmeside, så vil de levere end Sagem Fast 3686A. Den har jeg tidligere haft testet i forbindelse med nogle test for en anden udbyder, og den forbindes med F-Connector. 

Se også her:
https://www.hiper.dk/spoergsmaal-og-svar/udstyr/hvilken-router-foelger-med

Og Yousee´s guide til opsætning af samme:
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/opsaet-dit-yousee-bredbaand/sagem-fast-3686a

I værste fald - kontakt Hiper og spørg dem, hvad de mener du skal bruge en tekniker til, andet end at servere lidt kaffe og snak :)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvor det endnu engang fantastisk I alle er så gode til at svare så hurtigt! :-)

Jeg skrev lige endnu engang til Hiper på deres chat for at høre, hvorfor de troede jeg havde brug for en tekniker. De fortæller at det er baseret på noget information de får fra TDC. Såå..

Jeg afhenter routeren fra posthuset senere i dag, så ser vi lige hvad der kommer ud af pakken.

Tak for hjælpen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
25 minutter siden, Asam Rashid skrev:

De fortæller at det er baseret på noget information de får fra TDC. Såå..

Med andre ord.. De ved det ikke :D. Men det gør deres tekniker. Og fordi de har fokus på at få dig (kunden) så hurtigt og effektiv som muligt på nettet, uden problemer. Så får alle et tekniker besøg.. Inden for jernbanen kalder man det for livrem og seler.. Principielt intet galt i det, men i nogle tilfælde er det unødigt.

Jeg prøvede det også med Fibia, da vi flyttede ind i vores hus, hvor jeg samtidig havde opgraderet internet forbindelsen. Det betød at vi fik deres Airties 4920 pakke med i købet inkl tekniker besøg til opsætning af dette.. Jeg vidste egentlig ikke det med teknikerbesøg, før jeg en dag nogle uger efter blev ringet op af en Fibia tekniker, der spurgte hvornår han kunne komme forbi og sætte det op for mig.. Jeg var lidt stum af forargelse, for dels var det nogle uger efter jeg havde modtaget udstyret. Og dernæst havde jeg selv sat det op.  Med min viden inde for dette, så tror jeg nok jeg har rimelig styr på de her ting. Så aftalen blev, at han bare skulle suse videre til den næste kunde i rækken, der sikkert kunne bruge hans hjælp endnu mere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej @Kandersen

Det skulle vise sig at Hiper har fat i noget. Jeg fik tilsluttet den nye router men jeg fik ikke den høje hastighed. Jeg kontaktede dem og de holdt fast i opgraderingen af stikket. 
Jeg sendte dem et billede der viste, at jeg ikke havde noget stik men blot et COAX kablet / F-Connecter. Hiper/Alexander var meget sikker i sin besvarelse og skrev: "De tager udgangspunkt i hovedledningen så det er ingen problemer"

Sååå.. Nu venter jeg blot til d. 3/11 for at finde ud af hvad teknikeren har tænkt sig at gøre. :-)

Jeg kan lige give en opdatering i denne post hvis nogen ender i samme situation. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det stik som skal skiftes, kan ligeså vel være i fordeleren ved vejen, men kan også være noget filter som skal monteres for at give routeren et mere rent signal at arbejde med. Desværre får vi dødelige mindre og mindre adgang til de tekniske detaljer, og first line supporterne ved INTET udover hvordan man opretter en sag.

Jeg har gennem længere tid skændtes med TDC. Jeg vil vide hvorfor de ikke kan bundle mine 2 tlf. linier, så jeg kan få 50mbit på min internet forbindelse. Deres hoved fordeler for området står for enden af min grund, og alligevel påstår de at mine 2 linier ikke ligger parallelt, men vil ikke fortælle hvor de terminer eller hvordan linie føringen er fra mit hus og til første fordeler punkt. Somme tider påstår de at der kun er 1 linie til mit hus, og det på trods af at begge linier har været i brug samtidig på et tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Asam Rashid skrev:

Jeg fik tilsluttet den nye router men jeg fik ikke den høje hastighed

Måske fordi de ikke har aktiveret det endnu, fra Hipers side.

 

21 timer siden, Asam Rashid skrev:

Jeg sendte dem et billede der viste, at jeg ikke havde noget stik men blot et COAX kablet / F-Connecter. Hiper/Alexander var meget sikker i sin besvarelse og skrev: "De tager udgangspunkt i hovedledningen så det er ingen problemer"

Forstår det stadigvæk ikke.. Hvis de skal noget, så skal de rode med dit antennestik. Det er muligt de vil have noget filter på, som Lars er inde på. Men som jeg forstår, så har du allerede 300mbit fra dem i dag. Så jeg kan ikke umiddelbart se hvad det er de vil med "udgangspunkt i hovedledningen". 
Kablet/stik du skal bruge, det er det du har. Så det er ikke det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er også lidt forskel på kvaliteten på det F-connector stik der er monteret i enden af antennekablet. 

For få år siden var man tilfreds med et "Gør det selv" twist-on stik. Man er gået over til kun at anvende kvalitets crimp-connectorer bla pga indstråling fra 4G nettet. 

Så det kan meget vel også være der de vil opgradere. 

En anden begrænsning kunne også være din switch der ikke kører mere end 100 M/bit og/eller dit WiFi access point der ikke kører hurtigt nok (hvis det ikke sidder i Fibia routeren).

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

@Kandersen: Nej, jeg har ikke 300 mbit fra i dag - Uanset hvad skal en tekniker forbi og foretage et eller andet. Dérefter vil man få 300/1000 afhængig af om centralerne er opgraderet. Den central jeg er tilknyttet er heldigvis opgraderet. Jeg melder tilbage i tråden efter d. 6/11 for at meddele hvad det er de har foretaget. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok