Hop til indhold
  • 0

Dataudtræk fra IHC Controller


thk
 Share

Spørgsmål

Hej Forum

Ved godt det er et meget omtalt emne herinde, men jeg har brug for et par linjer python kode til at udtrække værdier fra IHC controlleren (ikke vieweren). Det kunne være cool med et CLI program. Er der nogen skarpe kodere, som har leget med det?

Jeg har kigget - en lille smule - på IHC Captain, men ved ikke lige hvordan og om det indeholder et API til dataudtræk? (jeg anvender ikke rpi, men har en ubuntu) 

Tak, på forhånd.

Venlig hilsen
Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Men da det startede med php scripts, var det ikke mod et sceneview? Jeg syntes aldrig rigtig jeg har set noget direkte til Controlleren?

De værdier jeg har brug for lige nu er temperatur, men jeg kunne også bruge de andre. Er det vigtigt hvilke værdier det er?

Hilsen Thomas

 

  

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Mit er direkte mod controlleren - også dem uden viewer da min netop ikke havde det :)

IHC Captain har ikke noget API pt(tm)

Ja det er jo netop det jeg søger...  har du nogle ideer til hvordan jeg kan få mit data ud? ;)

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at teste IHC Captain, men har du en offline udgave? Min Ubuntu kommer ikke på Internettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er på ingen måde applikations udvikler, men jeg er ofte nød til at tale med de fyre, og prøver efter bedste evne at forstå deres verden. Jeg har da også diskuteret mulighederne for at trække data ud af LK's IHC med dem, og nedenstående er min forståelse af verden, baseret på den diskution. Ret mig endeligt hvis jeg har misforstået noget.

Vi har her endnu et emne, hvor virkeligheden har overhalet LK's IHC. Den nuværende udgave af IHC controlleren er fra en tid hvor SOAP var det som man ikke blev fyret for at bruge, mens REST var noget de useriøse brugte. I dag er det vist modsat. Den store forskel på SOAP og REST er såvidt jeg har forstået at med SOAP kan du ikke bare skyde en URL afsted og få en værdi tilbage. Du skal lave en XML formateret pakke som du uploader til controlleren via HTTPS, og så får du så en anden XML formateret pakke tilbage, som du så skal decifrer og forsøge at forstå. Med REST skulle du vist kunne skyde det hele afsted i en URL og få svaret tilbage som en enkelt værdi du kan bruge direkte.

Her er nogle URL'er du kan prøve at skyde af mod din controller. Hvis du ved noget om SOAP, skulle de såvidt jeg ved fortælle dig alt hvad du har brug for for at kunne trække data ud af controlleren. Nogle virker kun med HTTP og andre kun med HTTPS. Hvilke der er til hvad kan jeg ikke huske, men prøv dig frem. Det kan ikke gå være end galt. ;)

/wsdl/resourceinteraction.wsdl
/wsdl/authentication.wsdl
/wsdl/controller.wsdl
/wsdl/configuration.wsdl
/ws/ResourceInteractionService
/ws/authenticationservice
/ws/ControllerService
/ws/ConfigurationService

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg er på ingen måde applikations udvikler, men jeg er ofte nød til at tale med de fyre, og prøver efter bedste evne at forstå deres verden. Jeg har da også diskuteret mulighederne for at trække data ud af LK's IHC med dem, og nedenstående er min forståelse af verden, baseret på den diskution. Ret mig endeligt hvis jeg har misforstået noget.

Vi har her endnu et emne, hvor virkeligheden har overhalet LK's IHC. Den nuværende udgave af IHC controlleren er fra en tid hvor SOAP var det som man ikke blev fyret for at bruge, mens REST var noget de useriøse brugte. I dag er det vist modsat. Den store forskel på SOAP og REST er såvidt jeg har forstået at med SOAP kan du ikke bare skyde en URL afsted og få en værdi tilbage. Du skal lave en XML formateret pakke som du uploader til controlleren via HTTPS, og så får du så en anden XML formateret pakke tilbage, som du så skal decifrer og forsøge at forstå. Med REST skulle du vist kunne skyde det hele afsted i en URL og få svaret tilbage som en enkelt værdi du kan bruge direkte.

Her er nogle URL'er du kan prøve at skyde af mod din controller. Hvis du ved noget om SOAP, skulle de såvidt jeg ved fortælle dig alt hvad du har brug for for at kunne trække data ud af controlleren. Nogle virker kun med HTTP og andre kun med HTTPS. Hvilke der er til hvad kan jeg ikke huske, men prøv dig frem. Det kan ikke gå være end galt. ;)

/wsdl/resourceinteraction.wsdl
/wsdl/authentication.wsdl
/wsdl/controller.wsdl
/wsdl/configuration.wsdl
/ws/ResourceInteractionService
/ws/authenticationservice
/ws/ControllerService
/ws/ConfigurationService

Delvis rigtigt SOAP har sine fordele til store systemer og meget "åbne"/standardiserede systemer men med den hardware LK har til rådighed forstår jeg ikke de har satset på så "tung" løsning som de har. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, thk skrev:

 

Ja det er jo netop det jeg søger...  har du nogle ideer til hvordan jeg kan få mit data ud? ;)

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at teste IHC Captain, men har du en offline udgave? Min Ubuntu kommer ikke på Internettet.

Din ubuntu behøver ikke komme på nettet du kan hente koden også installere det på din ubuntu eller den nemme, købe en RPI :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok