Hop til indhold

Wireless lysdæmper


Recommended Posts

17 minutter siden, Torben S. skrev:

Alle wireless dimmere kan styres %-vis, og fungerer programmeringsmæssigt på samme måde. Der findes også kombi-modellen med 4-tast tryk, og mobil stikkontakt med indbygget dimmer.

Okay, er det så noget med at lampeudtags modellen Ø80 også kan dæmpe LED i forhold til de andre modeller?

Syntes bare jeg har set flere med trådført installation hvor de bruger Ø80 modellen og skruer dem op på en række ved siden af tavlen, mener bare der kunne man jo så have brugt 1M fuga som fylder mindre, hvis de kan det samme...

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, andersnygaard skrev:

Okay, er det så noget med at lampeudtags modellen Ø80 også kan dæmpe LED i forhold til de andre modeller?

Syntes bare jeg har set flere med trådført installation hvor de bruger Ø80 modellen og skruer dem op på en række ved siden af tavlen, mener bare der kunne man jo så have brugt 1M fuga som fylder mindre, hvis de kan det samme...

De kan alle dæmpe nogle LED modeller, men HW2 versionen af Ø80 lampeudtag er bedre til det end andre modeller da denne ikke kræver en minimums belastning på 5W. Desværre er det kun Ø80 modellen, som indtil videre er kommet i HW2 udgave. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

De to lysdæmper typer er ikke bygget på samme måde, så den LED der virker fint med Ø80 virker nødvendigvis ikke med 1M dimmer og vv, desværre - for det ville gøre det meget lettere for alm. mennesker at forholde sig til. Om du skal vælge den ene eller den anden må være op til dig - og evt dine pærer.

Vedr. inputmoduler så bruger jeg altid 3/24 til det hele

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, andersnygaard skrev:

Jeg er også i tvivl om, hvornår bruger man IHC Input modul 16x24VDC - 3MA kontra 24MA ?

Når man vil tilslutte, IHC Tilstedeværelses PIR, IHC Temperatur sensor og IHC Skumringsrelæ ?

Man bruger kun 3mA modellen idag. 24mA modellen er en ældre udgave og nogle udgåede PIR modeller krævede denne model grundet de levede af den strøm de kunne trække via inputtet. Den eneste forskel på de 2 er at 3mA modellen kun kan levere 3mA pr. indgang, mens 24mA modellen kan levere 24mA. 3mA er at fortrække da det giver et lavere strømforbrug og der er mig bekendt ingen IHC komponenter tilbage, som lever af den strøm de kan trække på indgangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok