Hop til indhold

Recommended Posts

Hej

Jeg skal til at lave mit eget private IHC projekt.

Jeg har derfor bruge for nogle rigtige gode råd/tips så jeg ikke ender ud i noget som bare skal laves om igen.

Det drejer sig om at jeg kommer til at skulle bruge 2 controllere og jeg vil blandt andet bruge IHC Tablet som betjening.

Som udgangspunkt kan man jo få 16 ind/udgangs signaler mellem de 2 controllere, og jeg vil gerne have den bedst mulige opsætning, så jeg har

flest muligheder mellem at kunne bruge signaler fra indgange på hver sin controller til brug for en funktion på modsatte controller.

Så hvordan bygge man det bedst op?   Jeg har/får også varmestyring ind over med IHC temperatur sensor mm.

Det næste det så ligger i det, er at så vidt jeg kan se, så ved brug af IHC Tablet, kan man kun vælge ét projekt af gangen. (se vedhæftet billede) Dvs. hvis man står på et projekt

f.eks. "Inde i huset" og gerne vil styre udendørslys el. garageport mm. så skal man tilbage og ud af projektet på iPad'en og ind i nr. 2 controller "Udendørs"...   ELLER, kan det gøres

smartere, så man forbliver logget ind og kan styre det hele uden at skulle skifte mellem de 2 controllere?

Glæder mig til at høre/se nogle gode bud :-)

IMAG2642.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Anders

Det vigtigste er at få 100% styr på jeres ønsker og krav til alle de tekniske installationer, hvad skal de give af komfort, energibesparelser og sikkerhed i dag, og hvor fleksibelt skal det være i fremtiden.

De tekniske installationer er foruden lys og varmen som du selv nævner bla. også ventilationsanlægget, alarmen, solafskærmningerne, garageporte og gaspejse mv.

Når disse parametre er på plads kan du gå videre til de komponenter der er nødvendige i huset/rummene for at indfri kravene.

Du bør under ingen omstændigheder starte ud med de mest basale funktioner for derefter at udvide hen af vejen – det ender altid i frustrationer pga. manglende komponenter eller for få ledninger i kablerne.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok