Hop til indhold
  • 0

1-10V Converter


LTJ
 Share

Spørgsmål

Så er jeg tilbage igen med endnu et problem.

 

Vi har nogle LED bånd som vi skal kunne dæmpe.

 

Disse er forsynet af en meanwell strømforsyning http://www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=HLG-600H

 

Vi har koblet converteren som diagrammet fra LK, men vi kan ikke dæmpe.

 

Båndene bliver ganske rigtigt oplyst til 100%, men vi kan ikke dæmpe. Hvad gør vi forkert?

 

Jeg kan ikke komme problemet nærmere, men føder jer gerne med yderligere oplysninger hvis der er behov for det.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Først og fremmest vil et link som virker nok hjælpe. ;)

Jeg har aldrig arbejdet med 1-10V converterne, da jeg synes de er ALT for dyre og metoden er tumpet. Hvorfor ikke bare indbygge en wireless sender/modtager i converteren i steddet for at skulle tilslutte den til en wireless dimmer, som ikke kan monteres i en tavle sammen med converteren. :angry: Sidst men ikke mindst forstår jeg ikke hvorfor de ikke hvorfor converteren skal fylde 2M36 moduler. De bruger ikke flere klemmer end at det burde kunne vær i 1 M36 modul, og der er ikke elektronik nok til at fylde mere end 1 M36 modul. :angry:

Men prøv med følgende fejlsøgnings trin.

  1. Check at du har konfigureret din wireless dimmer, som forskrevet i LK's villedning til 1-10V converteren.
  2. Ændre tilbage meldingen fra din wireless dimmer sig når du ændre lysstyrken. Prøv evt. med 0%, 50% og 100%, og check at du får den forventet tilbagemelding fra dimmeren.
  3. Prøv at sætte en alm. gløde eller halogen pære på dimmeren uden 1-10V converteren, og verificer at den kan dæmpes som forventet.

Håber dette hjælper dig nærmere årsagen til dit problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Først og fremmest beklager jeg linket, men det er en meanwell hlg-600

 

jeg er helt enig i betragtningen omkring converteren, kan bare ikke se en anden løsning.

 

jeg har læst deres opsætningsvejledning, MEN.

når jeg indsætter i visual skal der enten en converter ind eller en dæmper, ikke begge dele da kun den ene kan linkes op via den trådløse dæmper.

Hvis jeg indsætter converteren er der slet ikke mulighed for at ændre til RL styring!?!?! Og hvad er meningen I at indsætte dimmeren hvis ikke den ikke bliver linket op?

dæmperen virker men dæmpsignalet ud fra converteren ændrer sig ikke.

 

bevares vi har da lys, og også alt for meget af det:-).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal indsætte dimmeren i dit IHC program og linke denne. Du styre lysstyrken på 1-10V converteren via dimmeren. Du skal ikke bruge de 1-10V produkter som findes i IHC Visual. De er til de gamle direkte fortråede 1-10V dimmer.

Hvis du kigger efter på lednings diagrammet i villedningen til 1-10V converteren, vil du se at dimmer udgangen (der hvor du normalt vil tilslutte en lampe) skal forbindes med dimmer indgangen på 1-10V converteren. Det er denne metode, som LK bruger til at overføre lys styrke reguleringen fra dit IHC program til 1-10V converteren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er det også prøvet af.....

 

 

Dimmeren virker, og jeg kan høre at converteren trækker når dimmeren bliver aktiveret og slukker når deaktiveret.

 

Dæmpsignalet ændrer sig bare ikke lige meget hvor meget jeg dæmper på dæmperen.:-(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ikke arbejdet med 1-10V dæmpning i MANGE år, så jeg må blankt erkende jeg ved det ikke, men jeg vil gætte på at hvis du fjerner dine LED's var 1-10V converteren, så bør du kunne måle en spændings forskel på 1-10V udgangen når du dæmper lysstyrken via IHC.

Men jeg har ikke nogen 1-10V enheder, så jeg har meget svært ved at hjælpe mere her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok