Hop til indhold
  • 0

Scenariestyring med dæmpfunktion


LTJ
 Share

Spørgsmål

Hej Alle i kloge hoveder.

 

Sikke et fantastisk site, som jeg bruger dagligt. Jeg er ved at programmere 250kvm bolig op i IHC. Herunder integreret alarm og Nilan anlæg via Visility Homesquidbridge. Senere regner jeg med integrering af sonos, og muligvis vejrstation.

 

Jeg er dog løbet panden mod muren. Jeg har brug for en funktionsblok som kan styre scenarie, men samtidig give mulighed for at dæmpe.

 

Med udganspunkt i et fuga 6 slutte tryk i køkkenalrum samt trådløse kombidimmere:

 

ØV: TV-belysning = køkkenlys 50%, lys ved spisebord 50%, lys i køkkenalrum 80%

ØH: Madlavning = Køkkenlys 100%, Lys ved spisebord 50%, Lys i køkkenalrum 50%

MV: Spisebelys = Køkkenlys 40%, Lys ved spisebord 80%, Lys i Køkkenalrum 50%

MH: Pendel = simpel trådløs dimmerstyring

NV: Rengøring = alle lyskilder 100%

NH: Sluk Rum = alle lyskilder og stik OFF

 

Dette er lige til at programmere med scenarier. MEN når jeg gerne vil kunne dæmpe samtidig med opstår problemet.

 

Jeg vil gerne have ovenstående scenarier, men med mulighed for at man på ØV ved et langt tryk kan dimme op/ned for køkken alrum, ved langt tryk på ØH dimme op og ned for køkkenlys, samt ved langt tryk på MV kunne dimme op/ned for belysningen over spisebordet.

 

Jeg håber det giver mening, og at jeg ikke er den eneste som har siddet med disse tanker.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

LK´s funktionsblok 9.2.03 har de funktioner du efterspørger, dog "kun" for 3 senarier og du vil gerne bruge 4, men du kan måske udvige den.

Jeg har forøvrigt aldrig helt forstået hvorfor LK blander lyset i køkkenet og lyset over spisebordet sammen - som du også ønsker. I min verden er det to vidt forskellige rum med hver deres unikke brugsmønster. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kunne køre ØV, ØH og MV over hver sin kort/lang FB. 

Udgang kort forbinder du så til Fremkald scenarie indgangen og udgang lang til touch/reguler indgange på den styrende FB.

 

PS. NH vil jeg ligeledes kører over en kort/lang FB så man kan sætte tiden og benytte langt tryk, så man ikke utilsigtet kommer til at slukke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak Henning 

det skal prøves.

 

i et alm 60/70'er hus ville jeg heller ikke kunne se sammenhængen, men vi har netop fået renoveret et nedlagt landbrug hvor hele huset har været pillet fra hinanden. Nu har vi så fået et køkkenalrum på ca60kvm som rummer køkken spiseplads og en lille tv/hyggekrog til lidt lektier/PlayStation.

 

derfor giver det mening for os:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok