Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless Controller - nu uden Wireless


FrigusCor
 Share

Spørgsmål

Hej Alle.

Jeg står med et lidt kedeligt problem, hvor jeg tror at det trådløse i min controller er dødt. Jeg opdagede problemet igår, da alle mine trådløse enheder holdt op med at virker. Jeg har siden først at søge på nettet efter andre der har samme problem. Det førte mig til en side der forslog at jeg skulle unlinke alle mine enheder og linke dem igen. Problemet er at jeg kan ikke få lov til at linke nogen enheder igen. Den står bare og søger og finder aldrig noget. den blå diode på controlleren står og blinker når den søger, ellers er den næsten helt tavs.

Jeg har opdateret firmwaren, slettet alle scenarier (scenarie design), forsøgt at uploade et helt blankt projekt og tilføje en enkelt trådløs enhed. Haft slukket controlleren i 10 sec (uden backup batteri eller andet).

Er der nogen som har haft samme issue, som kender en løsning på det?

Er der en måde man kan teste controllerens Wireless kommunikation på?

 

Er jeg helt fucked og skal have en ny controller? :(

 

Hilsen

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du, eller naboen, fået en ny dims der sender på samme frekvens 868MHz? Gulvvarmestyring, vandmåler og vejrstationer kører typisk på den frekvens og hvis det ikke er lavet ordentligt kan det støje.

Jeg har en datalogger(hjemmebygget) der sender temperatur og fugtighedsdata ind fra mit drivhus.Før i tiden gik loggen amok, når ham der aflæste vandmålere kom forbi og fjernaflæste min vandmåler. Det kunne jeg så kode mig udenom, men det tog lige et par kander kaffe at greje hvorfor det skete. Jeg ved der tidligere har været ballade med Roth gulvvarme styringer og IHC, men det var i gamle firmware versioner.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har selvfølgelig checket at antenne kablet sidder ordentligt fast både i controlleren og i antennen, og at der ikke er nogen som har placeret en metal spand eller tilsvarende foran antenne. Det sidst har jeg selv prøvet. wireless fungere ikke så godt, når man sætter maler bøtter af metal på hylden foran antennen. :blink: Det tager mere end et par kopper kaffe at opdage den bommeret. :(

Hvor langt er der mellem antenne og den nærmeste wireless enhed?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok