Hop til indhold
  • 0

Ventilator på badeværelse


Christian Poulsen
 Share

Spørgsmål

Hejsa alle sammen

Jeg tænkte på at sætte en ventilator op på mit ene badeværelse og vil gerne styre den.

Tænkte at den skulle starte når lyset f.eks har været tændt i 10 min og når lyset så slukker så skal den køre samme tid som lyset har været tændt.

Der ud over tænkte jeg om man kunne gøre så programmet logger hvor længe den har kørt mellem f.eks kl 17 igår og 17 idag og så det den mangler at køre f.eks op til 1,5 time kører den færdig. Så man får udluftet minimum 1,5 time om dagen.

Kan det lade sig gøre ? og hvordan ?

:-)

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvad med at bruge standard ventilationstyrings blokken, og sætte forsinket frafald til f.eks. 30 min. Mon så ikke den får kørt de 1,5time pr. dag.

Man kan godt lave en funktions blok, som gør det du ønsker, men IMHO er det at gå over åen efter vand at gøre det så komplekst som du ønsker. Jeg er selv godt i gang med at forsimple min IHC installation. Mange af de komplekse løsninger jeg lavede for 5-10 år siden har jeg stortset aldrig brugt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har en timer der bare starter min ventilator i løbet af dagen så jeg får luftet rigeligt ud. Men det er da meget smart qva et varmebesparelses projekt, kun at udlufte det mest nødvendige. Mener der er noget funktion til at logge udgange, kan lige kigge lidt næste gang jeg lige har fat i den gamle Windows kasse :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I IHC manualen har LK vist et eksempel på anvendelse af timer på et toilet/bad til indikering at rengøres er nødvendig.

Jeg  benytter selv timeregistrering FB på hver eneste lampeudtag mm. Så kan jeg da nogenlunde beregne forbruget, når nu LK ikke har været så smarte at indbygge forbrugsmåling i dem, som visse alternative producenter kan.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

I IHC manualen har LK vist et eksempel på anvendelse af timer på et toilet/bad til indikering at rengøres er nødvendig.

Jeg  benytter selv timeregistrering FB på hver eneste lampeudtag mm. Så kan jeg da nogenlunde beregne forbruget, når nu LK ikke har været så smarte at indbygge forbrugsmåling i dem, som visse alternative producenter kan.

Kan man se antal timer et lampeudtag har været tændt i ihcremote appen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok