Hop til indhold

Tilslutning af Fibaro Bypass dimmer til Wireless dimmer, hvordan?


Recommended Posts

Hej alle

Jf. denne tråd

har jeg anskaffet nogle Fibaro FGB-002 Dimmer Bypass 2 til brug med IHC Wireless Uni dimmer 1 modul. Iflg. diagrammet skal Fibaro Bypass tilsluttet mellemledning - tror jeg det hedder (bølgestregen med en pil igennem) og N.

Jeg er i tvivl, hvordan den skal tilsluttes. Min Uni dimmer har desværre ikke N tilslutning (hvilket jeg burde have undersøgt forinden), så det er nok ikke sådan her den skal tilsluttes (den er pillet fra igen).

Mvh Søren

IMG_6784.JPG.eb2856c0882f594f82770574793

 

 

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

48 minutter siden, Danni k skrev:

Ja det ser ud til den skal sættes til tænd ledning (bølgestregen med en pil igennem) og så til N...

Er der ikke en Nul til en stikkontakt eller noget du kan sætte den på....?

Mine dimmere sidder lige ved siden af tavlen (fandt lige et ikke helt up-to-date billede, men de kan da ses), så det burde være muligt at finde en N. Jeg formoder at jeg kan benytte en vilkårlig N - Er det ikke korrekt?

 

Tak :)

Mvh Søren

2016-01-29_1045.png

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Du kan måske montere den i lampestedet.

Lyskilden har jo fat i ~ mellemledningen og N.

Det er til nogle spots monteret under isolering i sådan nogle kasser, så jeg ved faktisk slet ikke, hvordan et lampested ser ud i sådan en sammenhæng eller om det hele er klaret i tavlen.

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Lars1 skrev:

Prøv om du du kan følge mellem ledningen fra en af dimmerne. Et eller andet sted i din tavle, bør den gå over i et kabel til dit lampested, hvor der også er nul.

God ide, Lars. Tak. 

Havde lige 5 min til overs så åbnede tavlen. De grå ledninger jeg skal følge går bag om noget andet, så det skal være en dag med lidt bedre tid :)

Hvis man følger standarden så er blå ledninger = N, er det ikke korrekt?

image.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

På 30/1/2016 at 13:10 , Søren Birkholm Eriksen skrev:

God ide, Lars. Tak. 

Havde lige 5 min til overs så åbnede tavlen. De grå ledninger jeg skal følge går bag om noget andet, så det skal være en dag med lidt bedre tid :)

Hvis man følger standarden så er blå ledninger = N, er det ikke korrekt?

Når nu din elektriker har brugt tid på at monter klemmer for fase og nul, så kunne man godt ønske sig at han også havde afsat klemmer til mellem ledningerne.

Men for at svare på dit spørgsmål. Hvis du ikke har styr på hvad der er fase og nul, så bør du lade din elektriker monter bypassen.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, Lars1 skrev:

Når nu din elektriker har brugt tid på at monter klemmer for fase og nul, så kunne man godt ønske sig at han også havde afsat klemmer til mellem ledningerne.

Men for at svare på dit spørgsmål. Hvis du ikke har styr på hvad der er fase og nul, så bør du lade din elektriker monter bypassen.

Ja, det må jeg lige prøve at spørger ham om :)

Ja, det bliver nok løsningen, at lade en fagmand om det :) 

Men ihvertfald tak til alle for jeres hjælp.

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 1/31/2016 at 14:40 , Bjarne Sørensen skrev:

Du kan bare sætte den på den sidste spot. Det har jeg haft gjort. Nogle gange skal du sætte 2-3 stikker på for at det virker

 

Efter at have talt med min elektriker var det også hvad han anbefalede. Det var noget mere enkelt og lige til at klare selv. Så det er gjort på de udendørs spots. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Efter at have talt med min elektriker var det også hvad han anbefalede. Det var noget mere enkelt og lige til at klare selv. Så det er gjort på de udendørs spots. :)

Og opnår du ikke den ønskede effekt, kan du prøve at sætte en DimBob på. jeg har god erfaring med mine 8 stk Sunflux 5W GU10. Det var tit de ikke ville tænde når min wireless uni dimmer tændte.

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Og opnår du ikke den ønskede effekt, kan du prøve at sætte en DimBob på. jeg har god erfaring med mine 8 stk Sunflux 5W GU10. Det var tit de ikke ville tænde når min wireless uni dimmer tændte.

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w 

Jeg har opnået at lyset nu slukker helt. Den problemstilling du nævner oplever jeg også, den har jeg løst ved at tænder lyset på højere procent-niveau (højere end jeg egentlig ønsker). Hvordan har du sat min procent niveau på Sunflux pærerne? Hvis du sætter min procent til 1, vil de så tænde ordentligt på eks. 5% el. 10%?

Det kunne godt være fristende at prøve DimBob.

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok