Hop til indhold

Wireless modul 1 uni dimmer virker pludselig ikke


Recommended Posts

Hej IHC-users

Jeg pludselig begyndt at have problemer med noget af mit udebelysning, på forsiden af huset - 12 x 4,3W pære på en modul 1 uni dimmer. Det har virket fint i flere måneder (indstillet med min % på 15 og når skumring går on tænder lyset på 10%), men pludselig her efter jul så tænder lyset slet ikke, først når PIR bliver påvirket og højt niveau på 90% indtræder, vil det tænde, hvorefter der ingen problemer er med at dæmpe ned på 10%,

I ServiceView ser alt fint ud, lyset står som on og niveau på 10%. 

Problemet skyldes, af mærkværdige årsagen, at pærerne ikke længere vil tænde på lavt niveau dvs. 10% - hvis jeg manuelt tænder lyset med 1% intervaller, så tænder det når jeg rammer 15%

Det synes jeg er vildt mystisk, at det kan virker fint i flere måneder og så pludseligt ikke... Det her dæmpning af LED har sku sit eget liv :)

Jeg har ikke kendskab til el, men kan det tænkes at det er udendørs temperaturen der har indvirkning på el/elektronikken?

Har andre oplevet noget lignende?

Jeg har bestilt sådan en dims her FIBARO Bypass 2, som Clemen nævner i dette indlæg i håb om det kan afhjælpe problemet.

Mvh Søren

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok