Hop til indhold

LED-spots til IHC Wireless


Recommended Posts

Hej,

Jeg er ved at lade badeværelse hvor jeg har installeret en IHC Wireless kombi lysdæmper, den skal dæmpe 6 stk. 230 V indbygningsspots hvori der lige nu sidder halogenlyskilder. Dem vil jeg dog gerne have byttet ud med LED. Jeg ved godt LK har lavet en LED guide, men jeg tør ikke stole på den alene, så jeg kunne godt tænke mig nogle af jeres erfaringer istedet.
Så er der nogle der har succes med 230 V LED-lyskilder med GU 10 fatning der kan dæmpes af en wireless dæmper?!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Thomas

Jeg har selv brugt Nordtronic low profile LED spots (http://nordtronic.dk/product/1701-1709-low-profile-230vac-6w-2700k/) i badeværelser m.m. De kan findes til ca 300,- og kan indbygges direkte i isoleringen. De kan dæmpes helt ned til 3-4% mener jeg, men de kræver ca. 15% for at tænde fra slukket tilstand.

Jeg ved godt at det er ikke GU10 pærer, men blev selv gjort opmærksom på at det kan være en ulempe at have driveren indbygget den lille pære - levetiden kan være kort eller også fylder de for meget. Ved et dedikeret LED downlight/spot (som fx nævnte) er driveren placeret selvstændigtigt med bedre varmeafledningsevne og mindre pladsbrug (hvis aktuelt). Erfaringer fra andre mht. dette er velkomne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Rene: Jeg mener ikke Ikea har LED med GU 10 fatning, synes ikke jeg kunne finde nogle ihvertfald?!

Claus: Jeg har allerede købt indbygningsspotsne, så gider ikke til at bytte det hele ud.. Nøjes med lyskilden.

David: Jeg har godt overvejet Sunflux.. Er det også wireless lysdæmper du bruger den med, og dæmper de godt?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok