Hop til indhold
  • 0

IHC installation der ikke virker - Hjælp søges!


Gert Kjerslev
 Share

Spørgsmål

Hej forum,

Jeg oplever en del problemer med min IHC installation som fx at jeg kan trykke 5-8 gang på et wireless tryk som godt nok bliver registeret i controlleren (blåt lys). Men det wireless lampested der skulle tænde tænder ikke før 9-10 gang og nogen gange slet ikke. Så kan jeg vente 5-10 min også virker alt som det skal. Det samme er gælder et wireless lampeste der er forbundet til en pir... same shit... Min elektriker har haft kontakt til LK som siger at vi skal prøve en ældre firmware fx 2.7.190 jeg har prøvet et par stykker nu med ved ikke hvor jeg ellers skal finde de gl. versioner henne og har heller ikke lyst til at bruge gl. firmware med java problemer osv. Dem jeg har prøvet har ikke afhjulpet problemet.

Er det en af jer der har prøvet noget i samme dur eller måske kunne kigge min opsætning igennem. Installationen er kun et år gammel i vores gl. hus som vi byggede i 2007 var der ALDRIG problemer af denne størrelse blot små bugs som blev klaret af firmware fixs...

Link til kommentar
Del på andre sites

21 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det problem du har, har jeg også set for et par år siden, men det forsvandt af sig selv når jeg genstartede controlleren manuelt. Andre har løst problemet ved at unlink og linke de wireless enheder, som der er problemer med. Husk at uploade dit program mellem unlink og link.

LK's IHC er pænt pernitten med at der er 1-1 overensstemmelse mellem hvad der fysisk er monteret, og hvad der er programeret. Alle fejl kan have indvirkning på stabiliteten. Nogle fejl, som en temp. sensor på en indgang, som ikke er programeret, eller en programeret temp. sensor, som ikke findes er værre end f.eks. et tryk, som ikke er programeret.

Du kan rimeligt nemt i bunden af LK IHC dokumentations rapporterne se om du skulle have brugt en ind eller udgang 2 gange. Ellers har Mikkel lavet et ganske godt dokumentations program, som såvidt jeg husker highlighter fejl som ind/udgange der er brugt 2 gange. Det er beskrevet i flere detaler i flere tråde her på boardet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Gert Kjerslev skrev:

Kommer her :-)

 

Gert.vis

Umiddelbart er der ikke lige noget der springer mig i øjnene, andet end jeg har læst flere gange herinde, at der begynder at blive tryk på, når man har over 32 wireless enheder, og du har 37, så vidt jeg kan tælle, LK skriver elles 64, men den skulle være højt sat... prøv at søge lidt i forum, og se om du kan finde nogle af de andre tråde, for der har netop været det samme oppe med svartid...

prøv også at tjekke at du har god signal til alle dine wireless enheder, kan se at de er godt spredt i huset, og hvis der er en der er dårligt signal til, kan den godt være med til at sætte svartider på alt det andet, det har jeg selv været ude for..

Noget andet du kan prøve hvis det driller helt vildt, er at ligge et helt tomt program i controlleren, og så ligge dit program op igen, og like alle wireless igen, (ja det bliver ikke sjovt) men det kan måske afhjælpe nogle problemer..

Og som du selv siger, så har det været snakket om mange problemer med nyeste firmware, så en ældre firmware, ville måske være en mulighed, jeg har mange af dem liggende hvis du mangler en specifik..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har du prøvet at genstarte kontrolleren manuelt ved at fjerne strømmen, husk evt batteribackup.

Selv om du, som Brian foreslår, lægger et tomt projekt op og derefter det rigtige, behøver du ikke linke alle dine produkter igen.

Du Kan i serviceview se om udgangene på dine funktionsblokke ændre sig ved 1. tryk, hvis de gør, så ligger problemet fra programmet og ud til dine lampeudtag - dvs kontrolleren.

Jeg ville vælger FW 199.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har også lige kigget dit program hurtigt igennem, og ser heller ikke noget vildt alarmerende, som skulle kunne give de symptomer. Det er forholdsvist simpelt, mest med kip-funktionsblokke og sluk alt funktion. Det eneste jeg lige undrer mig over i programmet, er de hjemmelavede fb. som er kaldt 1.2.03.e. Trådløs lysdæmper. Kan ikke lige gennemskue hvad meningen med de 2 i stuen og den i køkkenet er...

Og så er den fb. der bruges til sluk alt, kommet i en revideret udgave, der retter en lille intern fejl på en timer, som bliver ved med at tælle op, hvis du kun får lavet et kort tryk på de tryk, hvor du laver din sluk alt. Timeren stopper dog, når du holder trykket inde længe nok, til at sluk alt udføres.

Jeg vil som Henning også foreslå, at kigge med i ServiceView, for at se om programmet gør som forventet, når der trykkes på knapperne.

Derudover kan du i Visual softwaren, prøve at teste signalet til hver af de wireless produkter du har. Jeg har set et hus med wireless tryk, der var bygget med indervægge i leca helvægselementer, hvor det wireless signal nærmest var ikke eksisterende pga. af jern i væggene. Antennen sad på væggen over tavlen, og signalet kunne max nå ind i rummet ved siden af. Det blev løst ved at forlænge kablet til antennen, og ført den ind over loftet midt i huset i stedet.

Prøv også lige at åbne IHC Administrator, og se hvilken RF version din controller kører med. Den skulle gerne være 1.03.q. Hvis ikke, så prøv med fw. 2.7.199, som gerne skulle opdatere til den version, når din controller ikke er ældre.. Under alle omstændigheder, vil jeg som Henning også foreslå fw. 2.7.199, da jeg oplever den som langt mere stabil, end den pt. nyeste fw. 2.7.220.

Firmware kan downloades på LK´s hjemmeside.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle jeres svar. Jeg er kommet dertil hvor jeg nu har tre ting der ikke virker! Jeg har prøvet en del nu, dog ikke at slukke for controlleren og unlinke alt...

1) et wireless lampested som tænder hver anden- tredje gang jeg trykker på tangenten. Jeg kan se at programmet bliver afviklet men "hopper" tilbage til off de første to gang man trykker.

2) en wireless stikkontakt samme som 1 bare at jeg "kun" skal trykke to gang (hver gang)

3) Pir der skal tæde et wireless lampested, her kan jeg se at pir'en virker og koden kører men igen går den direkte i off....

Bonus info:

RF version : 1.03.q.
Firmware (p.t.) : 2.7.220 (det er den der har virket bedst)
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 16/1/2016 at 22:46 , Brian (Badazz) skrev:

Og som du selv siger, så har det været snakket om mange problemer med nyeste firmware, så en ældre firmware, ville måske være en mulighed, jeg har mange af dem liggende hvis du mangler en specifik..

Har du evnt. 2.7.190 til at ligge? LK siger at den skulle virke. (Måske man skulle lave en DL sektion med gl. firmware??) :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Gert Kjerslev skrev:

Tak for alle jeres svar. Jeg er kommet dertil hvor jeg nu har tre ting der ikke virker! Jeg har prøvet en del nu, dog ikke at slukke for controlleren og unlinke alt...

1) et wireless lampested som tænder hver anden- tredje gang jeg trykker på tangenten. Jeg kan se at programmet bliver afviklet men "hopper" tilbage til off de første to gang man trykker.

2) en wireless stikkontakt samme som 1 bare at jeg "kun" skal trykke to gang (hver gang)

3) Pir der skal tæde et wireless lampested, her kan jeg se at pir'en virker og koden kører men igen går den direkte i off....

Bonus info:

RF version : 1.03.q.
Firmware (p.t.) : 2.7.220 (det er den der har virket bedst)
 

Hvad er det for 3 wireless enheder som du har problemer med. Kunne være interessant at kigge lidt nærmere på FB'en for de 3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Gert Kjerslev skrev:

Har du evnt. 2.7.190 til at ligge? LK siger at den skulle virke. (Måske man skulle lave en DL sektion med gl. firmware??) :-)

Her er 2.7.190..

 

Det er iøvrigt sjovt, at LK anbefaler at prøve en ældre firmware, når de ellers siger at den nyeste kører uden problemer. :D

 

 

ihc-2.7.190.fwf.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Gert Kjerslev skrev:

det er entré (wireless loft udtag) bryggers (wireless loft udtag) og wireless stikkontakt på Mikkels værelse.

Er det LED eller lavenergipærer du har på de tre wireless enheder, hvor du skal trykke flere gange for at tænde? Hvis det er, så prøv lige med lidt mere forbrug på de udtag - gerne en glødepære/halogenpære, for at udelukke lyskilderne som problemet. Har læst et par gange her på forum, at nogle har de problemer med de wireless udtag, hvis der er for lidt forbrug monteret.

Har du iøvrigt prøvet at teste signalstyrken på de 3 wireless enheder, som du har problemer med?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Torben S. skrev:

Er det LED eller lavenergipærer du har på de tre wireless enheder, hvor du skal trykke flere gange for at tænde? Hvis det er, så prøv lige med lidt mere forbrug på de udtag - gerne en glødepære/halogenpære, for at udelukke lyskilderne som problemet. Har læst et par gange her på forum, at nogle har de problemer med de wireless udtag, hvis der er for lidt forbrug monteret.

Har du iøvrigt prøvet at teste signalstyrken på de 3 wireless enheder, som du har problemer med?

2.7.190 firmware er nu lagt på og jeg har skiftet pæren på Mikkels værelse fra en 8w lavenergipæper til en 7w fra Ikea og nu ser det ud til at virke! er ikke 1000% på at det er firmware der har hjulpet.... men man skal jo skifte to ting på een gang det ved alle! :-) ... nu venter jeg og ser om det fucker up i gen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok