Hop til indhold

ELSO Funk lampeudtag ø80 m/dimmer (tysk IHC)


Jess
 Share

Recommended Posts

Har snuppet sådan et par stykker (nye/ubrugte) på ebay.de til 150 kr./stk. inkl. forsendelse B) - har læst at det er den tyske udgave af IHC (og der står schneider på kassen), og monteringsvejledning er næsten 1:1 ens med den danske IHC version (det står bare på tysk..) og jeg har testet funktionalitet med en løs forlængerledning, og den fungere nøjagtig som en IHC 505D6102 version - ligesom den optisk er 1:1 ens med LK versionen.. 

Nu er jeg bare kommet i tvivl om man må montere den i stedet for et eksistrende lampeudtag når den ikke er fra LK/dansk? :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Standalone wireless komponenterne er blevet solgt i flere lande under forskellige schneider brands gennem flere år. Men de fortråede komponenterne og controlleren har jeg kun set i DK og Norge desværre. I Norge bliver den ikke længere markedsført, eller supporteret med firmware upgrades etc. :(

I Norge havde de nogle fortråede temp. sensor med display. De kostede det dobbelte af de temp sensor som LK sælger herhjemme, og jeg har INGEN idee om hvordan displayet fungerede. Men jeg kunne RIGTIG godt tænke mig et display men aktuel temperatur og gerne også setpunkt i mine temp. sensor. :)

Edit: Har lige set linket fra Anders. Lidt interessant at fuld IHC bliver markedsført i Tyskland, og med ny firmware så sent som i september mdr. sidste år, når der ikke kommer ny firmware til Norge længere. Men de er ikke kommet længere end til Visual 2.7.2 i Tyskland, og den er fra 2012, så det tyder ikke rigtig på en seriøs satsning, men mere et lævn fra et halvhjertet forsøg for nogle år siden. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja i Spanien hed det SimonVis, men tror ikke det har været markedsført dernede siden Visual1 controlleren.. Det har også været markedsført i England, hvor det vist nok hed SquareD, og i Norge og Sverige som Elko. Om det stadig sælges i nogle andre lande, og om der er flere, ved jeg så ikke. :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok