Hop til indhold

styring af ledstrip med IHC


rfk
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Clemen skrev:

Ja det er de samme som milight.. De kan sagtens styres via captain, men du har ingen tilbagemelding fra dine lyskilder.

Køb Philips hue RGBW strips, og styr disse via IHC captain.

Philips kører på zigbee og hue bridgen får derfor svar retur om lyset er tændt eller slukket.

super, tak for info, jeg har lige bestilt philips hue, der kom lige nogle ekstra pærer med i kurven ;) pludselig steg behovet ..

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Szafranski said:

Hvor har du købt fra. Lavede lige en hurtig søgning, og kunne ikke se der var nogen danske forhandlere af rgb strips

https://detintelligentehjem.dk/philips-hue-lightstrip-plus-2-meters-led-startsaet.html

De hedder lightstrip plus, når de er RGBW, RGB modellen hedder bare hue lightstrip. Men ved ikke om den er udgået.

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎1‎/‎12‎/‎2016 at 08:56 , Szafranski skrev:

Hvor har du købt fra. Lavede lige en hurtig søgning, og kunne ikke se der var nogen danske forhandlere af rgb strips

Hej, jeg travlede lige gennem noget af nettet, og fandt bla. nogle på ledproff.dk til fornuftige priser bla også på alu lister til at gemme de grimme strips i..

Phillips hue fandt jeg billigst hos skiftselv.dk og vejledninger fandt jeg bla. via Google på youtube, der er også links på diverse andre sider..

/RFK

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎1‎/‎11‎/‎2016 at 23:00 , Clemen skrev:

Okay. 

Du kan let styre det med ihc captain og hue-cli på samme pi som captain. 

Det kræver bare lige at jeg får bestilt version 2 (ihc) og raspberry Pi (incl 7" touch og kabinet) ca. 7K lige ud af tegnebogen.. men det er jo planen da jeg ellers ikke kan gøre meget alligevel..

eller er der nogle der har erfaringer med at forbinde en pi med ihc version 1 ?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, rfk said:

Det kræver bare lige at jeg får bestilt version 2 (ihc) og raspberry Pi (incl 7" touch og kabinet) ca. 7K lige ud af tegnebogen.. men det er jo planen da jeg ellers ikke kan gøre meget alligevel..

eller er der nogle der har erfaringer med at forbinde en pi med ihc version 1 ?

Du behøver jo ikke touch for at styre captain, det kan du opsætte fra din pc eller fra din smartphone.

Og du kan lave så tænder du kontakten på vægen så tænder dine hue lamper etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok