Hop til indhold

Opgradering af controller


rfk
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg installerede ihc i mit hus da familien købte det i 2004, med datidens ihc controller, men i forbindelse med diverse ombygninger i fremtiden vil jeg opgradere controlleren til den nyeste version.. eller vente til der kommer nyt, hvis det sker!

Og så var det jeg lige havde lyst til at involvere de kloge hoveder der holder til på denne hjemmeside..

Jeg har i forbindelse med udskiftning af vinduer og døre trukket ledninger til magnet alarmer, som dog endnu ikke er monteret, det forventer jeg at plugge ind i ihc installationen. mine spørgsmål er følgende:

Skal jeg investere i en ny controller, hvis jeg gør kan jeg så opgradere mit projekt ind i den ?

Hvad ud over controller skal jeg investere i, jeg kunne godt tænke mig at gå lidt videre end til bare El delen, gerne med noget touchskærm eller lign, alarmering via SMS/email, styring af varme, styring via iphone/ android, kommunikation til lyd, dæmpning af led, styring af phillips hue, og lign.

Jeg er i sin tid udannet elektriker men arbejder inden for IT og programmering er ikke ukendt for mig, så teknisk burde der ikke være for mange hindringer, men jeg vil gerne starte rigtigt og ikke investere i noget hvor jeg støder panden mod muren for hurtigt.

/ham i den anden ende

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja så er du landet det rigtige sted.

søg lidt i forummet og læs nogle af trådene/indlæggene om samme emne.

i praksis: køb en (den) ny controller. RTFM og kast dig ud i det. Det er ikke så kompliceret, men al begyndelse er som sædvanlig svær.

Fysisk skift af controller klare du nok som elektrikker, og du kan hente og software fra LK og udlæse programmet fra den gamle. Og du kan forberede det til den ny offline. Du kan dog ikke kopiere eller overføre programmet. Det skal programmeres på ny fra bunden af. Men så lærer du det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok